غنی: مداخله در مقرری ها غیر قابل قبول است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۲۷ کد خبر: 104395 منبع: پرینت

رییس جمهور از مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس با والیان قندهار، زابل، ارزگان و دایکندی، فرماندهان امنیت و روسای امنیت ملی ولایات مذکور و فرمانده قول اردوی 205 اتل، در رابطه به اوضاع امنیتی و حکومت داری صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس ابتدا والیان قندهار، زابل، ارزگان و دایکندی، در مورد فعالیت های شان در ولایات مذکور و افزایش اعتماد مردم به حکومت محلی، به رییس جمهور معلومات ارایه کردند.

آنان مشکلات ولایات مربوطه شان را در عرصه های مختلف بیان کردند و پیشنهادهای شان را در مورد جلوگیری از تداخل وظیفه ای، بیشتر شدن تخصیص ولایات های متذکره در بودجه انکشافی، تطبیق اصل شایسته سالاری و آمادگی بیشتر در زمستان پیشرو بیان کردند.

رییس جمهور غنی پس از استماع پیشنهادات متذکره، از همه کسانی که در شرایط دشوار کار و تلاش می کنند، قدردانی کرد و به آنان هدایت داد که آن عده از کارمندانی را که در اجرای وظایف شان از خود صداقت و شایستکی نشان داده اند، مورد تقدیر قرار دهند. رییس جمهور کشور به مسوولان نهادهای امنیتی مرکز و ولایات مذکور هدایت داد که با در نظر داشت تغییر در شیوه جنگ و فعالیت های دشمن، تهدیدها را در ولایات مربوطه شان تشخیص نموده و گزارش دقیق آن را به ریاست جمهوری ارایه کنند.

وی به منظور جلوگیری از تهدیدهای دشمن و استفاده موثر از امکانات موجود به تمام نهادهای امنیتی مخصوصا در سطح ولسوالی ها و قول اردوها بخاطر هماهنگی بیشتر، هدایات لازم داد.

رییس جمهور کشور بر اصول شفافیت و حسابدهی و اصل مکافات و مجازات تاکید نمود و مداخلات سیاسی در مقرری ها و ترفیعات را غیر قابل قبول دانست. رییس جمهور غنی گفت: همانطوری که قبلا تعهد نموده بودم، در پلان کاری صد روز دوم تمرکز اساسی ما روی ولایات خواهد بود.

وی نشان کرد که در بودجه سال آینده در قسمت ولسوالی ها توجه بیشتر صورت خواهد گرفت. وی از والیان خواست که در ولایات مربوطه شان در مورد پروژه هایی که کارشان متوقف است معلومات مفصل را ترتیب و به ریاست جمهوری ارایه نمایند، تا کار پروژه های حیاتی هر چه زودتر آغاز گردد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است