اولویت برنامه عبدالله بازسازی و امنیت قندوز است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104367 منبع: پرینت

بازسازی و تامین امنیت قندوز در اولویت برنامه داکتر عبدالله قرار دارد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در نشست خبری امروز در کابل گفت: طالبان برعکس ادعای خود هیچ گونه تغییر مثبتی در روش و سیاست خود نداشته اند.

وی با اشاره به این که بازسازی و تامین امنیت قندوز در اولویت برنامه وی قرار دارد افزود: طالبان نسبت به گذشته خشن تر شده اند و در برابر مردم ظالمانه تر عمل می کنند و یک بار دیگر در قندوز نشان دادند که برای رسیدن به اهداف خود از دست زدن بر هیچ گونه جنایتی دریغ نمی کنند.

داکتر عبدالله تاکید کرد که در مورد حمله هوایی بر شفاخانه قندوز تحقیقات از سوی دولت افغانستان آغاز شده است و بسیار مهم است که حقایق در این مورد برملا شود تا از پیش آمدن وقایع دیگر در آینده جلوگیری شود.

وی همچنین از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در کشور استقبال کرد و گفت: این مساله را مبنی بر ادامه همکاری های بین المللی در عرصه امنیتی و سایر عرصه ها یک قدم بزرگ می دانیم اما تاکید می کنیم که افغانستان باید به سوی خودکفایی برود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا مردم افغانستان بخوبی میداند که عبدالله و غنی هردو نوکر کاخ سفید و نیروهای جنایتکار ناتو میباشد . امریکا غربیها با کمک پاکستان هنوز از گروه های تروریستی طالب داعش حمایت میکنند... به امریکا و پاکستان و نوکران شان

>>>   ای عبدالله بخواب رفته . قندوز و شمالی بدست غربیها و پاکستانیها دست بدست میشود... هیچ کار نتوانستی .

>>>   دلیل عدم تحول بنیادی زراعت افغانستان
تحول یعنی دگر گون شدن از حالی به حال دیگر در آمدن است تغییر و تحول خودش یک پیشرفت است و زمان می توانیم متحول بشیم که بخواهم و حرکت کنیم بشنویم جستجو کنیم و به چشم ببینیم یاد بگیریم تغییر بدیم تا اینکه متغیر بشیم . به عبارت دیگر تحول یعنی اینکه بتوانی اندیشه ها و عقاید و مسایل جدید را جای گزین اندیشه ها و مسایل قبلی کنیم . زراعت افغاستان در طی این چهارد سال نیازمند تحول بنیادی بود ولی با تائسف با وصف کمک های ملیارد دالری جامعه جهانی زراعت امروز هم ماشین یزه نه شده است و بشکل سنتی نسل به نسل که میراث باقی مانده بود تا اکنون هم باقی مانده است. در افغانستان کشت زراعت از عدم مهارت دهقان با کشت دلخوا مالک زمین می باشد. دولت باید مراکز آموزش جهت آموزش دهقانان و نوجوانان ایجاد کند و برای آنها روش کشت ، طرز آبیاری ، تعین مقدار آب دهی ، مراحل آبیاری که برای هر غلات و نبات در دوره ی رشد و نمو آن با تو جعه به بافت خاک، نوع غلاتو نبات و شرایط اقلیمی بسیار متفاوت است که فعالیت نماید . نیازمندی تحول زراعت در قدم اول از دیاد حاصلات با کفیت بر فی هکتار زمین وابسته با عمق شخم ، تخمهای اصلاح شده و رژیم آبیاری است. دوم تغییرو تحول زراعت نیز و ابسته به فعالیت مراکز تحقیقاتی ترویج غلات و نبات عاید آور است. باید مطمئن باشیم با طرح افراد رشته های مسلکی تغییر و تحول دادن روش های کشت در زراعت ، ظرفیت و پتانسیال آب افغانستان توان خوب رشد زراعت را دارد که هم نان کشور را تهیه می کند ، هم برق کشور که دیگر به کشور های بزرگ یا همسایه کان خود متکی نباشد و در سطح بین المللی از قدرت عمل بیشتر برخور دارباشد. بند سازی بالای دریا های خروشان جز راسانیدن آب به و سیله کانال به اراضی قابل کشت جیزی بکار ندارد. و لی پیش سه ده ازسبب ضعف اقتصادی وعدم و پیش رفت تخنیک از این ثروت ارضی وآبی خود کشور ما در زراعت و باغداری بشکل خوبتر آن استفاده چندان کرده نه توانسته است. حداث بند های آبی با عث باروری کوه ها از پوشش گیاهی گرد و اطراف بند ها نیز می شود و در نتیجه باعث سهل سازی رواناب ها و جلو گیری سیلاب ها موسمی در منطقه وهم دیگر کشور گرفتار خشکسالی نه خواهد شد. نگاه حکومت مصلحت گرای کرزی به این مساله یک نگاه صرف غیر ریشته مسلکی و مهندسی بود و یک فرد غیر رشته مهندسی نمی تواند فرد موفق و مفید در رشته مهندسی و در زمینه طرح پروژه های آبیاری وشبکه های آبرسانی باشد و به همین دلیل تا هنوزهم زراعت وباغداران کشور ما از بی آبی زجر می کشند و رنج می برنند.
دکتر یار محمد حیدر زاده

>>>   اولویت برنامه احمد ضیا احمد زی بازسازی خبازی ها شهر قندوز و پاک کاری شهر از کثافات است.

>>>   امریکا جاسوسان پاکستان را منهدم کرد تا راز امریکا و آی اس آی پاکستان افشا نشود

>>>   ... تاکید می کنیم که افغانستان باید به سوی خودکفایی برود. با اخرین کلمات تا ن متفق استم اقای رییس اجریی داکتر عبد الله عبد الله
خو شحــــا ل لــغـما نی

>>>   عبدالله خان والی قندوز را تا سرحد قندوز مقرر کرد ووالی دزد و مافیای ضعیف و فرمان برادر ارتجاع بدخشان نیز تا سرحد سقوط بدخشان تبدیل نخواهد شد . چه خوب اصلاحات .
زره

>>>   هر کس کپ داکتر عبداله را قبول میکند ... است.

>>>   عبدالله را تنها گپ زدن رسيده وبس ،دريشى هاى رنگارنگ بپوشد واكت چوكى بكند براى كسانيكه درجهاد همراهيش بوده ازكارنيست ،وغنى أزاول فيسله بود اين وطن غرق ميشود هر نفر أين وطن ريشه از وطن است هرنفر كه كشته شود يك ريشه ازوطن قطع ميشود
مسافرجبرى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است