اولین برنامه ماستری در رشته جندر در دانشگاه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۴/۷/۲۶ کد خبر: 104332 منبع: پرینت

دانشگاه کابل نخستین برنامه ماستری خود را در رشته جندر و مطالعات زنان که به همکاری تکنیکی برنامه انکشافی ملل متحد و کمک مالی جمهوری کوریا طراحی شده است را آغاز می کند. با راه اندازی این برنامه زمینه آموزش داد خواهان آینده برای تساوی جنسیت، تحقیق در مورد جندر، خشنونت علیه زنان و گروه های محروم و آگاهی در مورد مسوولیت های اجتماعی زنان و مردان را فراهم خواهد شد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، برنامه متذکره همه موارد کلیدی مرتبط به تساوی جنسیت و حقوق زنان، از جمله؛ محافظت‌های حقوقی، نقش زنان در کاهش فقر، حل منازعات، نقش آفرینی در جامعه مدنی و سیاست را در بر گرفته و متخصصان مسلکی فارغ می‌دهد که موجب کاهش وابستگی افغانستان به کارشناسان خارجی خواهد شد، و تداوم روند ظهور تصمیم گیرندگان زن، رهبران جنبش های جامعه مدنی، خبرنگاران و متشبثان را کمک می کند.

فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی گفت: امروز شاهد لحظات تاریخی با افتتاح برنامه ماستری به حمایت برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان و کمک مالی جمهوری کوریا در دانشگاه کابل هستیم، این برنامه ماستری سرمشق خوبی برای سایر دانشگاه های کشور برای تطبیق این خواهد بود.

کانگ دایسونگ، معاون سفارت جمهوری کوریا در کابل، با استقبال از راه اندازی این برنامه گفت: می‌بالم که افغانستان گام بزرگی را در راستای نهادینه شدن مطالعات جندر در دانشگاه کابل می‌بردارد. آرزو دارم فارغان این برنامه سهم بزرگی را در راستای عدالت و برابری برای مردم افغانستان و تقویت زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ادا کنند.

دگلس کی، رییس برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان اظهار داشت: پس از سال‌ها کار مشترک در زمینه ترویج تساوی جندر، با دولت افغانستان و شرکای بین المللی مان، از جمله جمهوری کوریا، امروز این دستاورد بزرگ را با افتتاح برنامه ماستری جشن می‌گیریم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با عرض سلام و احترام
آصفه امرخیل هستم یکی از فارغ تحصیلان بوهنتون کابل بوهنتحی حقوق و میخواهم در برنامه ماستری جندر ثبت نام نمایم امید است مرا رهنمایی کند و جواب ایمل مرا زودبر بدهید
با احترام آصفه امرخیل

>>>   آصفه جان. شما به پوهنتون کابل مراجعه کنید وثبت نام کنید وهم چنان برای ارایه اسناد خود به سفارت کوریا درکابل مراجعه کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است