سفر فرمانده نیروهای مسلح کوبا به سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۴/۷/۲۵ کد خبر: 104232 منبع: پرینت

روزنامه واشنگتن‌تایمز از سفر فرمانده نیروهای مسلح کوبا به دمشق در راستای اعلام حمایت از نظام این کشور، خبر داد.

واشنگتن‌تایمز، روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که براساس اطلاعات صادره از پژوهشکده مشترک کوبا و آمریکا در دانشگاه میامی مشخص شده است که ژنرال «لوبولدو کینترا فریاس» فرمانده نیروهای مسلح کوبا، اخیرا برای اعلام حمایت از نظام «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه عازم این کشور شده است.

بر اساس گزارش، واشنگتن تایمز، این پژوهشکده تصریح کرد که اطلاعات دریافتی از منابع آگاه، حاکی است که هاوانا مسوولان نظامی را با هدف آموزش استفاده از تانک‌های بسیار مدرن روسی که در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است، به دمشق ارسال می‌کند.

این پژوهشکده نوشت، منابع آگاه با اعلام اینکه سفر جنرال فریاس به سوریه قابل پیش‌بینی بود، افزدند: شاید، تیم کوچکی از نیروهای ارتش کوبا در حال حاضر در سوریه باشند.

واشنگتن‌تایمز در گزارش خود نوشت، سفر فرمانده نیروهای مسلح کوبا به سوریه در حالی صورت می‌گیرد که «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا برای شکستن یخ موجود در روابط هاوانا و واشنگتن تلاش می‌کند ولی هرگونه حمایت کوبا از سوریه می‌تواند «کاخ سفید را در معرض انتقادهای شدید معترضان به عادی‌سازی روابط با رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا قرار دهد»؛ چرا که این مساله بیانگر روابط مستحکم کوبا با روسیه است.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که گزارش‌ها درباره حضور نظامیان کوبایی در سوریه را تایید کند.

روسیه از سی‌ام سپتامبر گذشته به‌درخواست نظام دمشق، بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه را آغاز کرده است. این عملیات نظامی روسیه با انتقاد و بعضا با خشم کشورهای حامی معارضان و تروریست‌ها در سوریه همراه شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است