اعلامیه وزارت تحصیلات را چگونه تفسیر کنیم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104219 منبع: پرینت

مدتی قبل طالبان اعلامیه ای را نشر کردند و در آن ادعا کردند که گزارش های تجاوز افراد این گروه به دانشجویان در قندوز، بی پایه است و تبلیغات دشمن. آنها به همین دلیل و در همان اعلامیه، کارکنان و امکانات تلویزیون طلوع و "یک" را اهداف نظامی، خواندند.

اینک وزارت تحصیلات عالی، اعلامیه ای را نشر کرده است که تفاوت بسیار اندکی با اعلامیهِ طالبان دارد و در آن، همان ادعای طالبان تکرار شده است. یعنی در اعلامیه گفته شده است که طالبان به دختران دانشجو در قندوز، تجاوز نکرده است، و اساسا در لیلیه، دانشجویی نبوده است.

حالا، آیا طالبان و وزارت تحصیلات عالی راست می گویند، یا تلویزیون ها؟ اگر به مرور زمان، ادعای طالبان درست ثابت شود، در این صورت، ادعاهای آیندهِ طالبان هم معتبرتر خواهد شد. اگر گزارش های تلویزیون ها درست ثابت شود، در این صورت، اعلامیه وزارت تحصیلات عالی را چگونه تفسیر خواهیم کرد؟

هنوز چیز زیادی در مورد آنچه در قندوز اتفاق افتاده است نمی دانیم و جنایت و طالبان هم به سادگی از هم جدا شدنی نیستند اما ادعاهای بی پایه، و گزارش های گمراه کننده هم در رسانه های افغانستان کم نیستند. با نشر دروغ نمی شود در درازمدت، دشمن را تحت فشار قرار دارد. دروغ پراکنی، بی اعتباری حتمی را به دنبال خواهد داشت، به دشمن و سخنانش اعتبار خواهد بخشید و در نهایت به نفع دشمن، تمام خواهد شد.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای وطندار!
اگررسانه یک دوپدیده رابه انظارعام قراردهدمگرمردم حوادث متعد و بیش ازحدراازخودطالبان درزمان حکومتش و اززمان ایجادحکومت کنونی شاهدحال اند.
حکومت طالبان دشمن زنان درزمان خودبودشایدفردی نمانده باشدکه خانمش ازدست طالب شلاق نخورده باشدآیاتعدی آشکاربه ناموس مردم نیست ؟اگرگذشته راصلوات حال انسانیت آموخته باشنداینقدرمحاکمه صحرایی دراکثرنقاط کشوردرموردسنگساروقتل زنان درزیرشلاق طالب یااختطاف زنان به مراکزطالب آتش زدن مکاتب دخترانه و ممنوعیت تحصیل اناث هرکدام تعدی وظلم به ناموس مردم است .
درکجای دنیاحکومت بالای آزادی فردی حکومت کرده که طالب انسان راغلام خودمیداند.
عسکرش که انسان رابدون محاکمه قتل میکندجای عسکرخودراجنت تعین کرده کسیکه هنوزجرمش ثابت نیست قتل شده جایش رادوزخ میداندمگرخوداین گپ شرک نیست ؟
طالب بایدمصارف خودراازفعالیت های نظامی و حق العضویت اعضای خودش تامین کندمگرپول بزورمیگیردهرکسی پول ندادکافروواجب القتل است گویااینهانماینده خداامرخودراامرخدامیدانند.
خلاصه طالب کارقانونی و شرعی نداردبلکه حیات جنگلی ووحشی داردحال چگونه درموردطالب توقع انسانیت یاوجودانسانیت بپالیم ؟ همین اکنون دراکثرنقاط کشورباحمله طالب هزاران مردم ازمنطقه فرارمیکندیاهزاران فردسلاح بدست میگیردچون به طالب اعتمادنداردوآنرادشمن مردم میداند.
اینکه وزارت تحصیلات عالی حسنات دیده مشابه آنراسابق وزارت معارف هم نشان میداد.تحصیلات عالی و معارف حزبی نیست ازعموم مردم است .درمکاتب تافاکولته فرزندطالب هم است فرزندسایرین هم است .پس مکاتب و فاکولته هارابجایش میگذاریم کنترول فعالیت های داخل مکاتب و فاکولته هامربوط قوای امنیتی و پولیس است اگرموجودیت طالب رادرمکاتب احساس کندشایذمعلم همرایش بیغزض باشداماامنیتی هامجازات خواهندکرد.
همانطوریکه داکترمریض طالب راهم تداوی میکندمکتب هم فرزندطالب راتدریس میکند.هرکس به کارش .
وطندوست

>>>   حد اقل در همین مورد ادعای گزارشگران درست نبوده ، من از کسانی که از کندز آمده بودن شنیدم که در زمان حملهء طالبان به کندز، هیچ دختری در لیلیه حاضر نبوده و همهء شان به رخصتی عید رفته بودند. در زمان جنگ، تعدادی میخواهند با پخش اطلاعات نادرست، در جنگ تبلیغاتی به نفع خود شان، یا به نفع گروه مورد نظر شان و یا هم به نفع دولت، امتیاز گیری کنند ولو که این افواهات به قیمت آبروی دیگران هم تمام شود. خوب بیاد دارم که در گرماگرم جنگ قندز در هفتهء اول که هنوز تعداد تلفات هر دو طرف ، بطور دقیق معلوم نبود، یک تن از کار بران همین سایت ادعا کرده بود که در کندز،بر 200 دختر و زن، از سوی طالبان تجاوز شده است. ذکر ارقام خیالی و نا درست دور از انصاف و اخلاق است. حالا که جنگ در قندز پایان یافته است بیایید کمی دیگر هم انتظار بکشیم اهسته-آهسته تمام مسایل روشن خواهد شد. هم یافته های هیآت اعزامی دولت را خواهیم شنید و هم مردمی که در زمان جنگ در قندز گیر مانده بودند قصه خواهند کرد !

>>>   ایا هر روز از رسانه ها نمیشنوید که بر 5 ساله هم تجاوز میکند! اینها طالب اند؟ طالب هم مشت از همین جامعه است ! اما نسبت دادن این چنین واقعات را جهت خت کردن اب به قوم خاص .... اگر راست گفته شود زنا ,لواطت دزدی قمار شراب رشوه و ...... در زمان طالب نبود... من مدافع ارتجاع طالبانی نیستم مگر مدافع حق هستم

>>>   وزرات وزیرش از قوم طالب است خواست که پرده پوشی کند اما ای کاش آن بی ناموس ها تجاوز نمیکردند!
ارگون وال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است