تبدیل پایگاه‌ها نظامیان اسپانیایی به مرکز تجاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104186 منبع: پرینت

دفتر مطبوعاتی ولایت هرات اعلام کرده است که براساس طرح روند واگذاری تاسیسات و پایگاه‌های نیروهای خارجی به حکومت افغانستان، قرار است پایگاه‌های نظامیان اسپانیایی در کنار فرودگاه هرات به مرکز تجاری تبدیل شود که این طرح بر اساس فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی در دستور کار قرار گرفته است.

به نقل از روزنامه اقتصادی، محمدآصف رحیمی، والی هرات در دیدار با داود سلطان ‌زوی، مشاور رییس ‌جمهور افغانستان، واگذاری این تاسیسات و پایگاه‌ها به بخش خصوصی را گامی مؤثر دانست و افزود: با اجرایی شدن این طرح هم مسوولیت این مناطق به خود مردم واگذار شده و هم پایگاه‎‌های نظامی به مراکز تجاری تبدیل می‌شود.

این طرح زیر نظر نمایندگان وزارت‌های خارجه، اقتصاد، ریاست هوانوردی در هماهنگی با اداره های و سازمان‌های محلی عملی خواهد شد.

قابل ذکر است که تاسیسات و پایگاه های نظامیان اسپانیایی در کنار فرودگاه ولایت هرات، یکی از بزرگترین مراکز نظامی خارجی در افغانستان است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ریس جمهور چرا بعضی از مشاورین خود را دزد وفاسد انتخاب کرده است بطور مثال عمر زاخیل وال مشاور اقتصادی که در قضیه شکست کابل بانک مسولیت دارد واز سوی استفاده ان از کابل بانک پرده برداشته شد وهمچنان در قرار داد خریداری تیل وزارت دفاع ملیون ها دالر اختلاس صورت گرفته وجالب تر اینکه امضای یک یکتن از اعضای قرار دادکننده مرحوم غالب که وزیر وقت وزارت عدلیه بود وششماه قبل فوت کرده بود در قرار داد جعل گردیده بود انهم بحیث هیت قرارداد مذکور زاخیل وال وزیر مالیه مشاور فعلی جناب ریس جمهور در بخش اقتصاد است و اقای داوودسلطان زوی یک پروند طیاره شرکت اریانا را سرقت کرده وبه پاکستان برده وتسلیم داد تا خود وفامیلش را به امریکا برساند وتا کنون طیاره سرقت شده مال ملت از پاکستان بر گردانده نشده است وبه همین ترتیب جمعه خان همدرد مشاور ریاست جمهوری ودیگران هم هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است