آلمان برنامه کنترل مرزی را تمدید می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104125 منبع: پرینت

وزارت کشور آلمان اعلام کرد این کشور برنامه کنترل مرزی موقت را تا 31 اکتبر تمدید خواهد کرد که این برنامه بیشتر با تمرکز بر مرز آلمان و اتریش انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، سخنگوی وزارت کشور آلمان روز (سه شنبه) با اشاره به هجوم بی سابقه آوارگان، گفت: برلین که اجرای کنترل مرزی را از 13 سپتامبر آغاز کرده به کمیسیون اروپا اطلاع داده است که این برنامه را تا 31 اکتبر ادامه خواهد داد زیرا وضعیت مرزهای این کشور بگونه ای است که نمی تواند این برنامه را اجرا نکند.

این مقام آلمانی بر ضرورت استفاده از یک روش منظم برای مدیریت سیاست مهاجرت تاکید کرد.

بر اساس مقررات منطقه شینگن که عبور و مرور از 26 کشور اروپا را بدون نیاز به روادید امکان پذیر می کند، کشورهای عضو می توانند در صورت وجود تهدید امنیتی یا یک شرایط اضطراری، به صورت مقررات کنترل مرزی را با یکی دیگر از کشورهای عضو اجرا کنند.

کشورهای عضو شینگن می توانند برای مدت 10 روز مقررات کنترل مرزی را اجرا کنند و سپس تا 20 روز این مهلت قابل تمدید است اما نباید در مجموع بیش از دو ماه طول بکشد.
آلمان به عنوان پرجمعیت ترین و قوی ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، بیشترین سهم را در پناه دادن به مهاجران و جنگ زدگانی داشته که از فقر و جنگ در کشورشان متواری شده اند. انتظار می رود آلمان تا پایان امسال میزبان 800 هزار آواره و پناهجو باشد.

هورست زهوفر نخست وزیر ایالت بایرن در جنوب آلمان پیشنهاد تاسیس «مناطق ترانزیت» را برای نگهداری آوارگان و پناهجویان تا زمان ارزیابی درخواست پناهندگی شان را خواستار شده است.

ایالت بایرن اصلی ترین دروازه ورود آوارگان از منطقه بالکان و اتریش به آلمان است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است