اجلاس علما و مبلغان دينى در لندن (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104069 منبع: پرینت

به مناسبت نزديک شدن ماه محرم كه سرآغاز روز شهادت حضرت امام حسين(عليه السلام) در سال شصت و يک هجری بود، (اجلاس علما و مبلغان دينى در مركز اسلامى لندن) برگزار گرديد.

در اين اجلاس حدود 150 تن از محققان، نويسندگان، مبلغان و روحانيون از مراكز متعدد در كشور انگلیس اشتراک ورزيدند.
 
اجلاس با سخنان رييس مركز (جناب استاد حجة الاسلام والمسلمين اقاى محمد شمالى) متفكر و اندشمند فرزانه آن مركز آغاز گرديد و ايشان پيرامون روشهاى تبليغ و جذب مردم به دين مقدس اسلام سخنان ارزنده را بيان نمودند.

آنگاه اينجانب با طرح موضوعى در كنفرانس بيان داشتم كه مخاطب دين فقط مسلمانان نمى باشند بلكه همه انسان ها مي توانند مخاطب دين خدا باشند و از جانبى هم دين ما را امر به مبارزه و جنگ و كشتار كفار و منافق و گناهكار و يا مسيحى و يهودى و شيعه و سنى و... ديگران نمي كند.
 
بلكه سخن دين مبارزه با كفر و شرك و اسباب گناه هست چرا كه قرآن مي گويد: ( و لقد كرمنا بنى آدم )؛ ما بنى آدم را گرامى می داريم و از جانبى قرآن كريم می فرمايد: (و جادلهم بالتى هي احسن )؛ يعنى بناء دين در جذب مردم و انسان ها در مباحثه و گفتگو می باشد نه در جنگ و كشتار آنها، تا جمعى شمشير را به دست گرفته كسانى را بنام كافر و منافق، مسيحى، يهودى، گناهكار و يا هم به نامهاى شيعه و يا سنى كشته و سر ببرند.

قرآن در اين رابطه می فرمايد: ( لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين و لم يخرجوكم من دياركم ان تبروهم و تقسطوا اليهم )؛ آنهايي كه متعرض جان و مال و دين شما نمی شوند، شما به سبب اينكه مخالف شما هستند نمی توانيد حكم قتل آنها را بدهيد بلكه می توانيد با آنها مدارا و معامله و احسان نماييد.

تفكر كشتار مخالفان، تفكر و برداشت غلط طالبان و سازمان هاى همانند؛ داعش است كه آنها هر كسى را كه با آنها موافق نباشد بايد سرشان را ببرند.

چنين روشى را دين الهى برای پيروان خود سفارش نمی كند. در صورتى جنگ و مبارزه براى كسى مشروعيت دارد كه جان و مال و دين آنها در معرض خطر قرار داشته باشد و الا كسى حق كشتن و زدن و يا توهين نمودن كسى را كه عقيده او با وى مخالف است را نمی تواند داشته باشد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510130840294709.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510130840293795.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان و داعشیان بی خبر از حکم خدا مسلمانان را به امر نا جایز خودشان ازبین میبرند وسر می برند که همنوا وهمفکر انها نباشند بازهم بااین اعمال خلاف شان خود را مسلمان ودفاع از دین معرفی میکنند ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است