طالبان وابسته به هیچ قومی نیستند؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۴/۷/۲۰ کد خبر: 103967 منبع: پرینت

مدت ها است انگیزه کشته شدن حبیب الله کلکانی را موشکافی می کنم تا بدانم واقعا علت محکمه صحرایی حبیب الله کلکانی با تعدادی از یاران اش در چه بوده است و چرا محمدنادر خان (پادشاه سابق) با برادران و جمعی از اطرافیان اش دست بر یک عملکرد غیرانسانی زده اند اما هر قدر در این مورد مطالعه می کنم جز مساله قومی و زبانی و سمتی چیزی را نمی توانم دریابم که خود و وجدانم را قانع سازد.

محمد نادر خان بعد از اینکه توسط برادرش طی نامه و مهر روی قرآن کریم غرض بیعت کردن با حبیب الله کلکانی وی را با جمعی از یارانش به چال و نیرنگ به در بار فراخواند خلاف وعده و قول و قرارش ناجوانمردانه تمام این گروه های بی باک و دلیران شمالی را در یک محکمه صحرایی در برابر چشمان مردم بگونه بی رحمانه ای توسط افراد اوباش و ارازل که تیم قاتل و آدم کش سلطنتش را تشکیل می داد به گفته خود ایشان (چنواری) نموده و با گلوله و سنگ و تیر و چوب و هرآنچه از دست افراد ارازل و اوباش وابسته به نادر خان می آمد بگونه بی رحمانه این مرد بزرگ و خادم دین خدا و رسولش را با جمعی از یارانش توسط هزاران فرد قاتل به شهادت رسانید.

حالا هم طالبان مزدور همه روزه مردم مسلمان این سرزمین را بدون اینکه از قرآن و سنت چیزی بدانند از ملا امام تا افراد عادی و سرباز و مرد و زن و پیر و جوان این سرزمین را بگونه بی رحمانه محکمه صحرایی نموده و انسان های مسلمان را به آتش می کشند و خانه و مال و دارایی شان را به غارت می برند.

حادثه قندوز بیانگر این است که طالبان وابسته با هیچ قوم و قبیله ای از این سرزمین نیست و آنانی که زیرنام ستون پنجم از طالبان پشتیبانی می کنند نیز مزدورها و اجیرهای بیرونی هستند, همانگونه که محمدنادرخان (پادشاه سابق) از انگلیس ها توپ و تفنگ بدست می آورد و از این اسلحه سبک و سنگین در کشتن و به خاک و خون کشاندن یک سمت (شمالی ) بی حد کار می گرفت تا باشد تخم کینه و جنگ برای مدت های زیادی در میان این ملت بجا بماند تا مردم بعد از مرگ نادر خان هم آسوده نباشند و یکی برادر دیگر را بکشند و یکی در برابر دیگر همواره بیستند.

به نقلی از محمدنادر خان نویسنده می نویسد که نادرخان گفته است: برای اینکه مردم شجاع و نترس شمالی را در نبردها شکست بدهد, باید برعلاوه عساکر حکومتش از مردم عوام جنوبی و پکتیا و خوست... در به غارت بردن مال و به آتش کشیدن خانه و زمین و داشته های مردم شمالی کار بگیرد, تا تخم نفاق میان این اقوام کشت بشد تا در آینده ها از سیاست انگلیس ( تفرقه اندازی و حکومت کردن) کار بگیرد و این ا قوام با نفوس و مبارز هیچگاه با هم بیعت نکنند.

همانگونه بود که در یک یورش افراد ارازل و اوباش و عساکر اش به جانب شمالی نه تنها که خانه و کاشانه مردم شمالی را به غارت بردند که زمین های مردم را زیر گام های اسب و مرکب و عساکرشان زیر و رو کرده و مردم این دیار مرد خیز را به کوه ها و دامنه ها بیجا ساختند.

امروز نیز عملکرد طالبان وحشی به مراتب خون خوار تر از عملکرد نادر خان بوده و بخاطر بذر تخم نفاق در آینده ها میان مردم قندوز از هیچ عملکرد زشت و بذر تخم نفاق میان اقوام این ولایت اجتناب نکردند اما این برما است تا بدانیم, طالب دشمن تمام ملت افغانستان است, طالب, قوم و سمت و زبان نمی شناسد.

رحمت نیکان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قضاوت با مردم, طالب اگر وابسته به هیچ یک از اقوام کشور نباشد وصد در صد انان بیگانگان باشد مطمعن باشید در ان صورت همانند بلایی که بر سر ارتش تا بن دندان مسلح شوروی امد بر سر طالب هم خواهد امد.اما اشکال کار انجاست که یک قوم خاص در کشور که از بی تدبیری رنج میبرند حامی سرسخت طالبان است و این موضوع باعث دوام حضور طالب و مکتب طالبان در کشور عزیز ما شده است که نتیجه ی ان غیر از قتل و غارت و تجاوز و عقب افتادگی از قطار پیشرفت هیچ چیز نبوده است ,تدبیر و بصیرت در جامعه اگر نباشد ان جامعه محکوم به فناست,باشد که خدای متعال رحمی نماید بر این ملت رنجور و زجر دیده.

>>>   اشرف غنی احمد زی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، کسب این دستاورد برای مردم افغانستان بسیار مهم و ارزنده می باشد، زیرا در حال حاضر افغانستان تنها برای جهانیان به عنوان یک کشور جنگ زده و متهم به قاچاق مواد مخدر میباشد. اشرف غنی احمد زی؛ امنیتی افغانستان ، کسب این عنوان متفکر دوم جهان متعلق به تمام مردم افغانستان دانست و مردم را به منظور ایجاد صلح و پیشرفت کشور به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد. وی افزود: مردم باید از تعصبات قومی و زبانی پرهیز کرده و با ایجاد وحدت ملی بعد از خروج نیروهای خارجی دکتر اشرق زمینه بهتر را برای بر قراری صلح و توسعه کشور فراهم نمایند

>>>   عحیب این است...یک دزد را به دزد دیګر بر تری میدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است