انتشار جزئیات زندگی در مریخ از سوی ناسا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103881 منبع: پرینت

ناسا در گزارشی مفصل، جزئیات طرح زندگی دائم در سیاره سرخ را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در گزارشی 36 صفحه‌ای، به شرح مأموریت استراتژیک زندگی گروهی از فضانوردان در سیاره مریخ پرداخت. در این گزارش آمده است: با وجود آگاهی از موانع بسیار، در حال تقویت توانایی‌های خود برای رسیدن به این سیاره و زندگی در آن‌ هستیم. تلاش می‌کنیم شرایط محیطی لازم برای زندگی سالم و امن فضانوردان در مریخ را فراهم کنیم.

طرح ارایه شده در این گزارش، با مطالبی که تاکنون درباره فضا و زندگی در سیارات دیگر منتشر شده است، تفاوت‌های بسیاری دارد. بر خلاف پروژه فضایی آپولو در دهه 60 میلادی، زندگی در مریخ همیشگی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این سفر تا پیش از سال 2030 آغاز شود و مسافران آن حدود 3 سال در راه باشند. به منظور تحقق این پروژه ارزشمند، ناسا قصد دارد زیرساخت‌های لازم را در سه مرحله ایجاد کند.

انتظار می‌رود مأموریت‌های طولانی دور از زمین، مشکلات بسیاری را به لحاظ سلامتی برای انسان‌ها ایجاد کند. کاهش تراکم استخوانی، مشکلات عضلانی و اختلال بینایی، نمونه‌هایی از این بیماری‌ها هستند. نبود میدان مغناطیسی در فضا و در نتیجه قرار گرفتن فضانوردان در معرض تابش کیهانی، یکی دیگر از مشکلات زندگی در فضا به شمار می‌رود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر پاکستان را به همانجا انتقال دهند دیگر درکره زمین ترورست واشراری باقی نمیماند

>>>   هههههه خیلی نظر خوب ارایه کردی نظردهنده اولی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است