سقوط قندوز، ناشی از سیاست کج دار و مریز
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103860 منبع: پرینت

سقوط قندوز ناشی از سیاست های کج دار و مریز است.

ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان گفت: نیروهای امنیتی ما در جنگ ها به خصوص در جنگ قندوز قهرمانانه می جنگیدند. در مسایل قندوز ضعف های مدیریتی باعث سقوط این شهر شده است، نه ضعف نیروهای امنیتی، اردو و پولیس.

وی افزود: حکومت سیاستی شفاف در مقابل دشمن ندارد و همین هم باعث می شود که نیروهای ما با سردرگمی مواجه شوند و ندانند چه وقت باید عملیات انجام دهند و چه وقت عملیات نکنند. این ها همه ناشی از سیاست های کج دار و مریز حکومت در برابر طالبان است.

(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روسیه باید اردوی ملی و نیروی هوای افغانستان را تجهیز کند . تا ما افغانها با تروریستهای ساخت امریکا غربیها پاکستان مقابله کنیم . اقای پوتین اگر به دولت افغانستان کمک نکنید. در این صورت حتما تروریستهای ساخت کاخ سفید دامن روسیه و کشورهای حوزه نفوذ روسیه را نا امن خواهد کرد . پس بهتر است که به افغانها کمک مالی و نظامی کنید. امریکا در طول 15 سال در افغانستان دولت افغانستان را فریب داد و اردوی ملی و قوای هوای ما را تجهیز نکرد . بجای ان میلیاردها دالر از درامد مواد مخدر سنگهای قمیتی اشار باستانی اورانیوم ما را دزدی کردند و به کشورهای خود شان انتقال دادند .

>>>   دوستان درود بر شما !
درین دو روز خبری به فیسبوک نشر شده که صد ها لایک و ده اشتراک گذاری شده مبنی بر اینکه ، یک سرمایه دار قندهاری به 600 نفر مهاجر و بی جا شده کهندژی در قندهار سرپناه داده و خوراک و پوشاک برایشان آماده نموده است . خبر خوبی است ، اما یک پرسش دارد و اینکه : اگر این برادر قندهاری ما اینقدر سرمایه هنگفت دارد که برای رضایت الله تعالی به این 600 نفر کهندژی بیجاشده اینقدر مهربانی نموده ، چرا به کوچی های هلمندی و قندهاری خود نمی کرده است که این قبایل کوچی با مهاجر شدن شان در کهندژ این جنایت انسانی را نمی کردند ؟ شاید همین برادر ما مانند آقای خلیفه بیات بنیادی را بنیاد گذاشته باشد برای اینکه کوچی های هلمند و قندهار را مجبور نماید به کهندژ مهاجر شوند و کهندژی ها را به قندهار و هلمند .شاید پشت این همکاری و همیاری با آسیب دیده های جنگ کهندژ ، سناریوی دیگری نهفته باشد که سرچشمه به همان بند و ماده ننگ نامه سقاوی نامه داشته باشد که نوشته شده : " برای آن که تمام اقوام و طایفه ها به هم پیوسته و درهم تنیده شوند و برای به هم بستن دانه های زنجیر ملی ، این ضرورت است که همان مقدار زمین های شالی که در شرق و جنوب کشور وجود دارند به مردم بی زمین سمت شمال داده شوند و آن مقدار زمین های شالی که در سمت شمال وجود دارند به مردم بی بضاعت سمت های مشرقی و جنوبی توزیع گردند ."

>>>   ... به این مفهوم که بخاطر ترسانیدن جانب مقابل سیاست تهدید بدون عمل را بکار میبرند و به اصطلاح عامیانه بچه ترسانک میکنند ولی در واقعیت دست به عمل نمیزنند. این اصطلاح به کاسه شیر و یا سائر مائعات گفته میشود که مالک آن بخاطر ترسانیدن دیگران کاسه را بطور کج ویا یک بغله میگیرند ولی ازریختن آن جلوگیری میکنند و طرف مقابل را از ریختاندن آن میترسانند و به این میگویند که " کج دار و مریز".بااحترام
ث.ن.خ ازشهرمزارشریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است