دیدار مقام های روسی با جنرال دوستم (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103836 منبع: پرینت

عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى در پايتخت جمهورى روسيه مسكو با سرگى شايگو وزير دفاع و روساى اوپراسيون و كشف عمومى وزارت دفاع آن كشور ملاقات كرد.

در اين ديدار جانب جمهورى روسيه در جواب به پيشنهاد افغانستان موافقت نمود تا اوضاع افغانستان را در شرايط كنونى كه گروه هاى دهشت افکن داعش و طالبان فعاليت هاى خراب كارانه و تروريستى خويش را در نقاط مختلف افغانستان شدت بخشيده اند مورد بحث و بررسى همه جانبه قرار بدهد.

در اين ديدار وزير دفاع روسيه خاطر نشان ساخت كه دولت اش موضوع اعطاى كمک هاى نظامى و تکنيكى را به نيروهاى مسلح افغانستان جدى و مثبت ارزيابى كرد و مصمم است تا به افغانستانی ها كمک هاى ضرورى را در اسرع وقت گسيل دارد.

هيات افغانستانى به رياست عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى حين گفتگو با نظاميان بلندرتبه روسيه، دولت هاى متحد با فدراسيون روسيه و كشورهاى مشترک المنافع را فراخواند تا در برابر قضاياى افغانستان كه به امنيت منطقه و جهان مرتبط می باشد بى تفاوت نمانده و مساعى خويش را بخاطر مبارزه عليه دشمن مشترک يعنى تروريزم، بنيادگرايى و افراطيت بيشتر و منسجم سازند.

در پايان اين ديدار عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى در تماس تليفونى با وزير دفاع قزاقستان در رابطه به كمک هاى نظامى آن كشور با افغانستان صحبت كرد و از او خواست تا به هيات آن كشور موضوع ترميم هواپیماها و چرخبال ها و نيازمندى هاى ديگر افغانستان را يادداشت نمايد.

همچنین، عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهوری افغانستان طی يک سفر رسمی به داغستان با رمضان قدير اوف ريیس جمهور چچين ملاقات نمود.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510100814091987.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510100814092275.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510100814092855.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان سابق جنرال صاحب اند خاطرات جنګ روس افغان را بیاد اوردند
حسن

>>>   این را میگویند متفکر اگر سواد ندارد عقل ومنطق اش. از غ وع کرده بالاست میفهمد که کی دلسوز است به افغا نستان و وفاع دار است چهارده سال این ... را امریکا بازی داد که با روسیه بجنگند حال چرا ...جهاد علیه امریکایی ها نمیکنند که تمام روز انتحار و انفجار در وطن ما میکنند روز یکرقم جنایت میکنند در کشور ما به غیر از بدبختی دیگر چیزی نمیاورند افغانها را یکی بر هم می اندازند روز خوش ما ندیدیم در طول بیست و چار سال کسی را نمیماند که بگویند کی دشمن امریکاست. بیدار شوید او مردم مظلوم افغان .
و ر. کابلی

>>>   جنرال دوستم خدا تورا صد سال ديگر از ما نگيرد جنرال صاحب هميشه مواظب دسيسه هاي غني مكار و فاشيزم ... باشيد كه ملت بشما أشد ضرورت دارد. يحفظك الله يا دوستم.
خير انديش شهر پرت استراليا

>>>   آقای دوستم یکی از آن چهره های انگشت شمار است که واقعا برای از بین بردن دشمنان بشریت گام های عملی بر میدارد ولی دولتمردان و زورمندان همیشه مزاحم ایشان بوده اند.
صبور مزار

>>>   خیلی خوب !

>>>   شورویها بعد از تجربه تلخ سالهای قبل باز میخواهد برگردد سر پوسته ها و انبارهای مهمات دیپوهای سلاح های مختلف که در وقت فرار سر جایشان مانده بود ولی خوب اینبار امدن روسها به افغانستان فرق میکندبخاطریکه دیگرکسی نیست که بگوید روس کافراست باید درمقابلش جهادکرد زیراخود...میخواهندکه روسها یا امریکایها یاانگلیسهاازانهاحمایت کنندتاانهابه پشتوانه کافرهابتوانندسرمردم بیگناه حکومت کنندو دراین میان حیف داکترنجیب اله که ازدست اینها سرحق خودشهیدشد روحش سبز یادش گرامی داکترنجیب اله بافکروهوش خودتوانست روسهارا ازافغانستان بیرون کند انوقت نام مجاهدبلندشد بعداز جنگهای خانه به خانه وجاری شدن جویهای خون درافغانستان سرجای روسها امریکایها را اوردن پس کجای کارتغیرکرده در زمان حکومت داکترنجیب اله خدابیامرزدش پاکستان جرت نداشت درباره افغانستان گپ بد بزند ولی حالا درامورداخلی کشورما دخالت مستفیم داردعملا" تجاوزمیکند یک پنجابی موی به بدنش راست میشدتانام افغانستان را میشنید امروزبدون ترس وحراس داخل کشورمیشودو هرکاری هم که دل شان میخواهد انجام میدهدکسی هیج حرفی گفته نمیتواند.ارزو دارم که یکبار برای نمایش هم که باشد تهدیدکند افغانستان که یک کمی عقده دل ما بشیند تا کی اینقدر بی.....
شجاعی

>>>   در افغانستان احزاب دموکراتیک لغو شده احزاب فراگیر ملی بوجود نیآمده نیروهای موجود متشکل ازمافیای تجارسرنوشت مردم بوده هرکسی پول دهدخدمتش رامیکند.هنوز در فکر حزب آرمانگرانیستند. پس روسیه درچنین اوضاع و احوال روسیه دیوانه نیست که مانندناتوخودراغرق گرداب آدم جلاب نماید.تصورمیکنم روسیه درآینده شایدچندطیاره و تانگ خواهدفروخت درصورتیکه نیازاحساس شود چنک راکت بالای داعش و طالب پرتاب خواهدکرد.اضافه ازین هم دولت زیربیآیدوتقاضای مردم زیادشودمیتواندطیاره های چرخی روسیه نقاط موردنظرافغانی رابمباردنماید. اضافه ازین سربازوپول خودراموردتجارت خاینین ووطنفروشان بی مفکوره نخواهدکرد. درهرصورت مردم افغانستان نیازمندهمکاری روسیه اندبرای این هدف موجودیت حزب متعهدضروراست مجبوردرآینداحزاب متعهدراسازماندهی خواهندکردتاقدرت ازدزدبی مسولیت بدست افرادمسول صاحب نظرانتقال یابد
وطندار

>>>   جناب شاکر کارگر که هیت را همراهی دارند مانندسایر ... فرد پول دوست تجرید مردم خود بوده نتایج کار 15 ساله شان یک مقدار دالر و تعمرات لوکس و چوکیهای خوب به چاکران خو داند. اما مردم یادشان هم نیست تا حال در طول عمر خود کدام بیانیه به مردم ارایه نکرده قدرت خطابه را هم ندارد. شاید جناب شان بخاطر کدام قرارداد برای کدام شرکت تجارتی حضور یافته باشند تا چند دالر هدیه عایدشان شود.
قره باش

>>>   این مرد ( مارشال دوستم ) باید در رأس قدرت قرار گیرد تا این کشور را از شر دشمنان آن خلاص نماید به این مرد مریض...غنی د... چیزی جز بربادی این وطن چنانکه معلوم است و ثابت شده چیزی جور نمیشود

>>>   مگر دوستم جان فکرت باشد که امریکا با روسیه چپ شده.
قطغن

>>>   زنده باد رهبر واقعی افغانستان فرزند راستین افغانستان الحاج استر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان

>>>   جناب مارشال صاحب دوستم باید. ریس جمهورافغانستان شود ویاهم بایدبرای نجات مردم فارسی زبانان از شرقوم طالبان یک فکربکند

>>>   آقای دوستم برای ریس جمهور چیچین بگو که جنگجو هایش را به افغانستان روان نکند

>>>   امیدوارم که پای روسیه به افغانستان باز نشود چرا که مردم ما دیگر تحمل یک نیروی خاجی را ندارند.

>>>   بسیارخوب مثل سوریه،،،،، روسیه راتشویق کنید که این هراس افکنان وطالبان والقاعده را درافغانستان بمباران کنند ونابود کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است