پنالتی به نفع افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103819 منبع: پرینت

خدا گر به حکمت ببندد دری
ز رحمت گشاید در دیگری

توپ انبار پنالتی به نفع افغانستان قرار گرفته است. اگر این دفعه پاکستان را گل نزنیم و جنگ را از افغانستان به پاکستان انتقال ندهیم، دیگر شانسی به این بزرگی هرگز به سراغ ما نخواهد آمد.

همنطوری که تمام کشورهای جهان متاثر از سیاست های بزرگ جهانی می شوند، گاهی در بهترین و گاهی در بدترین موقیعت سیاسی قرار می گیرند، امروز افغانستان در چنین وضعیت حساس و خوبی قرار گرفته است. جای سیاستمداران ذیرکی چون داود، نجیب و مسعود، از همه پیشتر خالی که تا امروز حداکثر استفاده را برای یک افغانستان مستقل و امن می کردند.

امروز جهان رو به دو قطبی شدن روان است، با آمدن روسیه در میدان و مبارزه جدی و صادقانه در مقابل تروریزم حضورش را در جهان به صفت ابر قدرت تثبیت می سازد و پرده از روی سیاست های دو رویه آمریکا برمی دارد، با برداشتن نقاب از چهره بهترین دوست استراتژیک ما که میلیاردها دالر جهت مبارزه با تروریزم در افغانستان مصرف کرده است و هنوز نتیجه ملموسی را در قبال ندارد، دارد شهرها سقوط می کند و اعتماد ما را هم نسبت به صداقت خود کمتر ساخته است، ما در چنین موقیعیتی باید شک و تردید خود را نسبت به این مساله ابراز و غرب را مجبور بمبارزه صادقانه و جدی تر ساخته، همزمان از روسیه کمک های مادی، استخباراتی و هم تجهیزات مدرن برای یک نظام بهتر بدست بیاوریم.
جلب حمایه هر دو قطب که یکی دوست استراتژیک ما است و دیگری در همسایگی جدا نشدنی ما قرار دارد، مشترکا و با هماهنگی دو جانبه در مقابل طالب و داعش و در ریشه کن کردن تروریزم در داخل و خارج از مرزهای افغانستان به خصوص در پاکستان که خوشبختانه امنیت ملی ما هم شواهد موثق، اسناد و مدارک و معلومات کافی داشته و باید پاکستان را به صفت لانه و جایگاه، تولید و ترویج تروریزم در جهان به میز محاکمه کشیده، جنگ را از افغانستان به پاکستان انتقال دهیم.

اگر امروز سیاست مداران ما موفق به شکست پاکستان و لانه های تربیت تروریستان نشوند، دیگر خودکشی برایشان افتخار خواهد بود.
والله اعلم

فابین لطیفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است