توفان روسی و جیغ رسانه‌های غربی و عربی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103797 منبع: پرینت

همزمان با شروع عملیات نظامی روسیه بر ضد تروریست‌ها در سوریه که با استقبال دولت‌های سوریه و عراق روبه‌رو شده است، در سطح رسانه‌های غربی و عربی شاهد موجی از انتقاد و وارونه‌نمایی علیه روسیه، سوریه و ایران هستیم که طی آن دست‌اندرکاران این رسانه‌ها با بهره‌گیری از تاکتیک جنگ روانی و انواع تبلیغات سفید، خاکستری و سیاه سعی دارند با زیرسوال بردن اقدام نظامی روسیه، آن را به زیان حل بحران سوریه جلوه دهند.

برخی محورهای تبلیغاتی این رسانه‌ها عبارتند از:

1ـ بی‌کیفیت نشان دادن تجهیزات نظامی روسی و این‌که دقت هدف‌گیری آنها پایین است.

2ـ قربانی شدن غیرنظامیان به علت به‌کارگیری بمب‌های غیر هدایت شونده

3ـ تلاش برای بقای بشار اسد، نه مبارزه با تروریسم

4ـ نقض حریم هوایی ترکیه و احتمال واکنش ناتو به روسیه

5 ـ بزرگ‌نمایی مقاومت تروریست‌ها با پخش تصاویری از هدف قرار گرفتن تانک‌های ارتش سوریه

6 ـ خودداری از به‌کارگیری واژه تروریست و استفاده از اصطلاح‌های ناراضیان سوری و مخالفان بشار اسد برای گروه‌هایی که تحت بمباران و موشک‌باران نیروهای هوایی و دریایی روسیه قرار دارند.

7ـ پخش اخبار انحرافی و دامن زدن به آن برای زیرسوال بردن اهمیت و اثرگذاری عملیات روس‌ها، نظیر جوسازی در مورد ٢٦ فروند موشک کروزی که نیروی دریایی روسیه از دریای خزر به سوریه شلیک کرد.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های آمریکا و بی.بی.سی اعلام کردند ٩٠ درصد این موشک‌ها به مواضع داعش اصابت نکرده و در ادامه، سی.ان.ان ادعا کرد چهار فروند از این موشک‌ها در خاک ایران فرود آمده؛ خبری که هم از سوی ایران و هم وزارت دفاع روسیه تکذیب شد.

به این ترتیب این رسانه‌ها که نسبت به بمباران مردم غیرنظامی یمن از سوی جنگنده‌های عربستان و قربانی شدن آنها سکوت اختیار کرده‌اند اکنون با ضریب بالای خبری و تحلیلی سعی دارند به مخاطبان خود چنین القا کنند که اقدام نظامی روسیه و به عبارتی ائتلاف چهارگانه (روسیه، ایران، سوریه و عراق) سبب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه و تبدیل بحران سوریه به باتلاق حامیان اسد خواهد شد.

به این ترتیب با توجه به جیغ رسانه‌های غربی و عربی نسبت به اقدام نظامی روسیه در سوریه، می‌توان چنین برداشت کرد که علاوه بر ائتلاف نظامی، شاهد شکل‌گیری دو ائتلاف رسانه‌ای نیز هستیم؛ ائتلاف‌هایی که البته از زمان آغاز بحران سوریه به‌وجود آمده و اکنون خود را بیشتر نشان می‌دهد: ائتلاف متشکل از رسانه‌های مستقل و انعکاس‌دهندگان واقعی جنایات تروریست‌ها و حامیان آنها در سوریه، عراق، یمن و افغانستان و ائتلاف رسانه‌ای پژواک‌دهنده حملات ساختگی و نمایشی ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و دوستان منطقه‌ای واشنگتن که همزمان با اتخاذ مواضع ضد روسی مقامات غربی و عربی، بمباران تبلیغاتی روسیه، سوریه و ایران را با شدت و با بهره‌گیری از انواع و اقسام تکنیک‌های رسانه‌ای آغاز کرده‌اند.

مراد عنادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه امریکاازبمباردروسیه بالای داعش استرس یافت گویااثبات شدکه داعش لشکرخودامریکاست .پس تمام جنایات داعش تحت حمایت امریکابوده مردم منطقه قتل و کشتارداعش راتجربه کرده هرگونه تبلیغ برمعافیت یانجات داعش اثرگذارنیست .حال نوبت محبوبیت روس است خواهی نخواهی به صفت نیروی بازدارنده .نجاتبخش منطقه شناخته میشود. بهترآنست که ناتودرراه حفظ آبروتلاش نمایدنه دفاع ازموقف قبلی .
وطندار

>>>   پوتین به فرماندهانش دستور داده مرده یا زنده بوبکر بغدادی را به مسکو بیاورند حکومت ماهم باید از پوتین بخواهد که مرده یا زنده ملا اختر راهم به مسکو ببرد
ر

>>>   آمریکا خود داعش را جور کرده و الآن از حملات روسها دارد روسیاه میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است