وقتی ارگ بوی مرگ می گیرد
چه این اجساد مربوط به سردمداران و دولتمردان و افراد شاخص و چه مربوط به کارگران یا مردم ملکی مراجعه کننده به ارگ یا قصر سلطنتی بوده باشد بهرحال مصداقی بر این مدعا است که افغانستان نه تنها گورستان ابرقدرت های شرقی و غربی بلکه مدفون کننده حقیقت ها است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103767 منبع: پرینت

ارگ ریاست جمهوری از دیرباز و از زمانی که تاج و تخت پادشاهی بود و با مشروعیت کمتر و تا زمانی که چوکی ریاست جمهوری و حکمرانی با مشروعیت نمادین بیشتر شد همواره بوی سستی و آنی و فانی بودن می داد.

بسیاری از کسانی که روزگارانی با عدل و داد یا با ظلم و جور بر مردم ملکی تاخته اند و خون ها ریخته اند یا دمی آسایش برای این ملت فراهم نموده اند؛ با کمی فاصله و تاخیر یا با تیغ تیز دشمنان به کام مرگ فرو رفته اند یا در گدایی در غربت مرده اند و یا از کشور هجرت نموده اند.

این ها همه دال بر بی وفایی و گذرا بودن دم و دستگاه حکومت و تاج و تختی بود که خون ها و خیانت های بسیار به خود دید اما گذشته از تمام اینها وقتی ارگ ریاست جمهوری بوی مرگ بگیرد باید درخصوص ماندن در این پایتخت در این کشور و زیر این پرچم تردید کرد.

واقعه از این قرار است که در هنگام تعمیر و بازسازی آشپزخانه ی قصر شماره یک ارگ ریاست جمهوری بقایای دو جسد شامل جمجمه و استخوان های دو تن کشف شد که سوالات و ابهامات زیادی را گرداگرد خود پدید آورد.

هرچند انتقال بلافاصله این اجساد به پزشکی قانونی و تشکیل عاجل کمیسیون تحقیقاتی شامل نمایندگان ریاست طب عدلی، نهاد داکتران برای حقوق بشر، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و وزارت امور داخله تاحدودی از التهابات را فرو نشاند اما تغییری در اصل قضیه بوجود نیاورد.

به عبارت دیگر چه این اجساد مربوط به سردمداران و دولتمردان و افراد شاخص و چه مربوط به کارگران یا مردم ملکی مراجعه کننده به ارگ یا قصر سلطنتی بوده باشد بهرحال مصداقی بر این مدعا است که افغانستان نه تنها گورستان ابرقدرت های شرقی و غربی بلکه مدفون کننده حقیقت ها است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله و سایر مجاهدین تقاضامند هستیم تا در برابر همۀ این دسایس علم کرده و بالعکس عملکرد عقب پردۀ کمیسیون نامستقل انتخابات خیزش های مردمی را به راه اندازد. همه دسایس است. هوشیار باشید ملت مسلمان!

>>>   فکرکنید این دونماینده غربی هارو نفلرهای هستندکه نتیجه انتخابات را دیگررقم خواهندزد.
نقــــوی

>>>   هـــــر روز نماينده هاي كشورهاي مختلف وارد يا خارج ميشوند اين هيچ ربطي به ارگ مرگ ندارد واگر داشته باشد بهتر غلاقمندي وتوجه جهان را به افغانستان نشان ميدهد خوب است كه بيايند وبروند افغانستان چيزي ندارد كه كسي ببرد يا بگيرد وعلاوه برآن چي بيايند چي بروند نتيجه را خود مردم تعيين ميكنند واگر آنها علاقمند به روابط هستند اين كار خوب است

>>>   هر دو این مزدوران از افغانستان باید اخراج گردند.

>>>   به نظر من از این گفتگو های پنهانی کار ساز نست . باید یک نسخه جدید را پیدا کند

>>>   خداوندعاقبت مارابااین متفکردوم جهان بخیرنماید.آمین یارب العالمین
کابلی

>>>   هرکسی که در این ارگ پا نهاده اگر نیت شومی داشته باشد به قهر وغضب خداوند گرفتار میگردد وچنانچه تا حا ل همینطور بوده ،حالا هم انشالله دور نیست که این غضب خدا گلون چاسوسان وفروخته شدگان را بگیرد خداوند خوب می داند کاین ها مکارند با تسبیح وسجاده خاک را بر چشم مردم می زنند در حالیکه خود شان گذشته نا پاک دینی دارند وعقاید وعمل کرد شان بر هیچکس پوشیده نیست ،با پتوی سر شانه وتسبیح هزار دانگی خداوند فریب نمی خورد وعنقریب سر نوشتی که باعث عبرت دیگران وبادار های شان باشد برای اینها
تعین خواهد کرد چون بار کج به منزل نمی رسد .
پاچاگل

>>>   خبر بسیار نگران کننده .
جاسوسان از کشورهای غربی و کشور پاکستان در بدنه ارتش ملی پولیس ملی و امنیت ملی افغانستان نفوذ گسترده دارند . این خبر واقعا جای نگرانی شدید است و نشان میدهد که کشور ما کاملا اشغال شده است .

>>>   پایگاه اشغال شده بگرام مرکز تولید تروریست واشنگتن اسلام اباد

>>>   سازمان دزدهای غربی ( ناتو ) مار بسیار کشنده در استین دولت افغانستان .

>>>   این شیوه تقلب را بار اول است که خواندم :
(( غــرض مــجـــرای تــیـل تــــایر موتــر را تــــوسط جــک بالا ودور میــدهد تا کیـــلومتـــر گـــردش کنــــد ونظر به این گردش تیــل مـــجـراشــــــــود ))پ

>>>   حامد كرزى؛ مزه رياست جمهورى را چشيده، تا سقوط ندهد حكومت را رها نخواهد كرد.
وى مى داند كه با يك ملت بى تفاوت و بى مغز مواجه است به سادگى فريب مى خورند، از گوسفند هم گوسفند تَر اند. اين خاين از هيچ توطئه دست بردار نيست، سقوط قندز مٓيْنى بود كه در زمان او گذاشته شده بود و حالا انفجار كرد.هر گونه سقوط حكومت به دامن كرزى مى افتد، پشت تمام دسيسه ها كرزى است، او بايد محكمه شود

>>>   جاسوسان خارجی در ارگ از چندین کشور ماش میگیرند . افغانستان پاکستان امریکا انگلیس فرانسه اسرایل

>>>   مشکل افغانستان را نه کرزی نه اخمدزی و نه عبدالله حل کرده می تواند و نه هم مجاهد و طالب! ... همه اش امتحان دادند ،مردم همه ارینها بیزار شدند. باید درجستجوی راه و روش دیگر و در پی ایجاد و اتحاد نیروی دیگر که حد اقل تاریخ تازه باشیم.
تیمور بیگ-کابل

>>>   همچنان خدا عاقبت ما را با عین عین ودار ودسته جنا یتکارش بخیر نماید.
هراتی

>>>   خواب ريس جمهور غنی کوچی زاده ( احمدزی ) ريس جمهور خواب ديد كه هفت مورچه هفت شغال را ميخورند بعداً به طرف خودش ميايد خودش را ميخورند رفت پيش مجددي گفت حضرت صاحب چنين خواب ديدم حضرت صاحب بعدا از فكر زياد گفت كه خوابت چنين تعبير دارد هفت شغال همان طالب هاي هستند كه در هفت ولايت فرستادي و هفت مورچه در حقيقت هفت شير هستند كه در نظر تو مورچه ميايد عبارت از هفت ولايت شمال هستند كه اول طالب را از بين ميبرد بعداً كابل ميايند خودت را در ظرف هفت ساعت از بين ميبرند .
از برگه تاجيكم من

>>>   سلام خسته نباشید ممنونم نظرات سازنده شما هم میهنان عزیز مچکرم ارزو موفقیتهای بیشتر برایتان دارم
عبدالغفار طاهری تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است