روسیه از دریای خزر به مواضع داعش حمله کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103736 منبع: پرینت

ولادیمیر پوتین رییس جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کردند که ناوهای روسی مستقر در دریای خزر مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را مورد هدف قرار داده اند.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین رییس جمهور و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کردند چهار ناو روسی مستقر در دریای خزر مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را با ۲۶ راکت مورد هدف قرار داده اند.

پوتین گفت: هنوز برای صحبت در مورد نتایج عملیات نظامی روسیه در سوریه بسیار زود است و وی به شویگو دستور داده تا به همکاری با آمریکا، ترکیه، عربستان، ایران و عراق در مورد سوریه ادامه دهد.

در این رابطه، وزیر دفاع آمریکا امروز مدعی شد: راهبرد اتخاذ شده توسط روسیه در حملات هوایی اخیر در سوریه یک راهبرد اشتباه بوده و علیرغم اینکه روس ها برای هماهنگی در سوریه اعلام آمادگی کرده اند؛ مادامیکه راهبرد خود را تغییر ندهند، با آن ها همکاری نخواهیم کرد.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دستور داد مسکو آمادگی خود برای هماهنگی تلاش های نیروهای مسلح سوریه و ارتش آزاد با هدف مبارزه یکپارچه با گروه تروریستی داعش در سوریه را اعلام می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرکس به ضد طالب و داعش قدعلم کند کامیاب و سربلند باشد حتی اگر کفر هم باشد.

>>>   آغاذچرخش درتغیریکه تازی ابرقدرتهاست :
... موضوع بهارعربی تافقروبیکاری جهانی وافزایش جنگهای گسترده سرگم جای خودرابه رقابت میذهد.گویاکسانی بااستفاده ازآزدگی ملل جهان بهره لازم گرفته به تدریج میلان جهان قطبی راموجب خواهدشد. اگردرین گرداب ناتوشتابزدگی کندشایدباختش بیشترگرددچون جهان درآستانهانفجاراست .اگرناتوحوصله کندبایدپیش بین جنگ سردباشد....چون شتابزدگی غرب و امریکانه تنهاجهان رامشوش ساخت بلکه اقتصادخودشانرانیزضربه خواهدزد.بگذارلشکرکشی جهانی به احزاب سیاسی و انقلابات درونی کشورهاعوض گردد.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است