رییس جمهور قندوز را سقوط می دهد
پلان هایی طرح ریزی شده بود که فرماندهان قوی در مناطق مختلف کشته شوند تا کشورهای غربی به راحتی بتوانند برنامه های خود را پیاده کنند و شهرهای مهم رادر افغانستان سقوط دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103728 منبع: پرینت

ولایت قندوز، ولسوالی های تخار و ولسوالی های برخی ولایات شمالی سقوط می کنند و در آتش جنگ می سوزند، مردم آواره و کشته می شوند و رییس امنیت و وزیر داخله با معذرت خواهی در پارلمان، داغ مردم رنج دیده و جنگ زده را تازه می کنند. معذرت خواهی برای جنگی که از پیش تعیین شده و همه حکومتیان می دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد جز تازه شدن داغ مردم فایده دیگری ندارد. اگر آنها متاثر و متاسف هستند چرا هیچ اقدامی برای از بین بردن تروریستها انجام نمی دهند؟ چرا آنها آزادانه به شهرها می آیند و فعالیت می کنند در حالیکه حکومت در خواب خرگوشی فرو رفته و این مردم هستند که کشته می شوند و به تاراج می روند و همه چیز حتی ناموس خود را از دست می دهند؟

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: متاسفانه حکومت وحدت ملی اراده ای برای دفاع از حاکمیت ملی افغانستان ندارد. گواه این حرف، این است که اردو و پولیس ما می گویند، ما در جبهات جنگ نیاز به نان نداریم بلکه نیاز به امکانات و ابزار جنگی داریم. این سربازان توانایی دارند اما رهبران حکومت وحدت ملی جبهات جنگ را به سمتی که باید مدیریت نمی کنند و امکانات در اختیار آنها قرار نمی دهند تا آنها بجنگند.

وی سرپرست دفاع را فردی بی لیاقت خوانده و افزود: امروز که در کشور ما جنگی به این شدت جریان دارد، جای شرم است که هنوز وزیر دفاع نداریم. اشرف غنی تمام تلاش خود را کرده است که سرپرست دفاع را در حد وزیر دفاع صلاحیت دهد. در حالیکه سرپرست دفاع هیچگونه صلاحیتی ندارد. استراتژی جنگ را وزیر دفاع می سازد، برنامه جنگ را وی باید تدوین کند اما متاسفانه سرپرست دفاع ما در کنفرانس مطبوعاتی خود می گوید: کسانی بوده اند که تروریستها را در قندوز راهنمایی کرده اند، اگر اینطور است پس شما کجا بوده اید که جلوگیری کنید و به عنوان سرپرست دفاع نگذارید که این اتفاقها بیافتد؟

هاشمی معذرت خواهی وزیر داخله و رییس امنیت را به خاطر سقوط قندوز تقبیح کرده و گفت: حالا وزیر داخله و رییس امنیت به سادگی می گویند معذرت می خواهیم که قندوز سقوط کرد. این موضوع ناشی از مدیریت ضعیف یک اداره محلی بوده است. علومی می گوید که معذرت می خواهیم که نتوانستیم جنگ را سازماندهی درست کنیم. معذرت خواهی چه دردی را دوا می کند؟ سازماندهی را باید وزارت دفاع انجام دهد اما می بینیم که وزیر دفاع اصلاً از مسایل نظامی چیزی نمی داند.

وی ادامه داد: اگر از مسایل نظامی می دانست هنگامی که وزیر سرحدات پیمانی را با طالبان در دندغوری امضا کرد، باید از آن جلوگیری می کرد اما متاسفانه وی خود را کنار کشید. یا جدای از همه اینها، ما که با آمریکا پیمان امنیتی امضا کرده ایم چرا باید در افغانستان جنگ باشد؟ چرا وزیر دفاع با آمریکا وارد مذاکره نمی شود که این چه اوضاعی است که در کشور ما ساخته است؟

این نماینده مجلس دخالت های رییس جمهور را در سکتورهای امنیتی یکی از عوامل مهم سقوط شهرها می داند و می گوید: رییس جمهور گفته من در همه کارهایم، مطابق قانون اساسی افغانستان عمل می کنم اما در قانون اساسی افغانستان وظایف تمام وزیران مشخص است. خصوصاً وظایف وزیرانی که مربوط به سکتورهای امنیتی هستند. می بینیم که اشرف غنی در امورات سکتورهای امنیتی ما مداخله می کند و نمی گذارد که وزارت خانه ها به درستی کار و مدیریت کنند. به طور مثال در تفاهمنامه امنیتی که با پاکستان امضا کرد،رییس امنیت از آن هیچ اطلاعی نداشت. همه این موضوعات نشان می دهد رییس جمهور فردی خودکامه است که برای امنیت کشور هیچ اهمیتی قایل نیست و فقط می خواهد برنامه هایی را که از قبل برای وی تعیین شده، به پیش ببرد.

هاشمی کشته شدن زنجیره ای رهبران جهادی را در راستای برنامه همین سقوط شهرها در افغانستان دانسته و اظهار کرد: پلان هایی طرح ریزی شده بود که فرماندهان قوی در مناطق مختلف کشته شوند تا کشورهای غربی به راحتی بتوانند برنامه های خود را پیاده کنند و شهرهای مهم رادر افغانستان سقوط دهند. این قتل های زنجیره ای قبل از سال 2014 اتفاق افتاد. اگر آقای سمنگانی زنده می بود و اگر یک دست و پای وی هم قطع می بود هیچ کس نمی توانست دندغوری را بگیرد، اگر مطلب بیک زنده می بود قندوز سقوط نمی کرد، اگر داوود داوود و سید خیلی زنده می بود هیچ کدام از این اتفاقها در افغانستان نمی افتاد. این یک برنامه بود که این مهره های قوی به شهادت برسند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هاشمی صاحبه!
یک کمی اهسته گپ بزنید!!!!! پرده گوشم رو به کفیدن است!!

>>>   قندوز را اشرف غنی و دارودسته اش سقوط دادند. غنی پلان سقوط تمام ولایات شمال را دارد...

>>>   متاسفانه رییس جمهور یک فاشیست ...طالب مدار است که همه ملت عزیز افغانستان را به بازی گرفته است.

>>>   کاملا درست است که قندوز را ریس جمهور و کسانی که از قوم ...اطراف او را گرفته اند.
ض

>>>   ... همه اينها دريك صف واحد با امريكا قرار داشت اينها همه شان پول را از امريكا بدست مي اورد ديروز هم نه درغم وطن خود بود ونه درغم خاك وملت خود اگر امروز زنده هم مي بود اوامر امريكايان را به پيش مي برد هيچ عضو پارلمان حق ندارد كه امريكا را ملامت كند ويا خودرا ازجرايم امريكا وغربيها جدا كند. چون اين پارلمان درنتيجه تجاوز امريكا به افغا نستان تشكيل شده و تمام امتيازات خودها را از امريكا بدست مي اورد براي ما فقط حرفهاي بيهوده قابل قبول نيست امريكا حكومت افغانستان پا رلمان اردوي افغا نستان واليها وقومانانان همه شان به خيانت به وطن ودر پيشبرد أهداف امريكايان وغربيها شريك هست.
خالد ازكابل

>>>   سلام به همه !
مشکل اساسی افغانستان، برخورد غیر مسولانه با مسایل و قضاوت های بسیار سریع و بدون مسولیت از اوضاع سیاسی و قضایای مربوط میباشد. معمولاٌ اگاهانه و غیر اگاهانه قضاوت های پیش از وقت و بی بنیاد مطرح میگردد. باز هم برمیخورد به ضعف و ناتوانی دولت که نتوانسته بصورت اساسی نظارتی داشته باشد .... خانم شکیبا هاشمی میگوید که قتل های زنجیره یی قوماندان ها...روی برنامهء از قبل طرح زیری گردیده بود. در حالیکه این نوع قتل ها صد ها دلایل مانند، اختلافات قومی، حزبی، سمتی، دشمنی های فامیلی، تقسیم پول های چور شده، مواد مخدر و غیره بوده میتواند. چنانچه مردم افغانستان خود شاهد اینگونه مسایل در جریان حاکمیت ایشان بوده اند. اگر به مسایل ار لحاظ بنیادی توجه گردد و عمق مسایل ریشه یابی و به تشریح گرفته شود بسیار به ساده گی میتوان سفید را از سیاه جدا نمود و در پی بیرون رفت از اینگونه مسایل راه های حل معقول دریافت نمود. جنگ بلاخره راه حل نیست به جز تباهی مردم افغانستان کدام ارمغان دیگر نخواهد داشت. حفظ و نگهداشت اتحاد اقوام باعث قوت و سربلندی این سرزمین خواهد شد. تبلیغات که اخیراٌ به شدت جریان دارد در کل باعث تضعیف اقوام و بلاخره به ویرانی و جنگ های خانه به خانه در این سرزمین مبدل خواهد شد. در این اواخر ما شاهد فرار هزاران فامیل از کشور هستیم. بزودی بانک ها ممکن سقوط نمایند. روزانه میلیون های دالر از کشور به خارج انتقال میابد...به امید اتحاد اقوام و بسیج ایشان در مقابل جنگ اعلان ناشده.
سید قمبر افشاری

>>>   محترمه هاشمی .
مصاحبهای شمارا تقرېبآ ازهمه تلوېزېون ها مېشنوم. مېخواهم ېک مشوره دوستانه بدون کدام هدف سېاسی بای تان ېاداور شوم
1- نظرېات خود را افغانستان شمول بساز[شرق غرب شمال جنوب]
2- معلومات خودرا در مورد قانون اساسی افغانستان ګسترش داده وان را چندېن بار مطالعه نماېد[اشرف غنی وېا کسی دېګری..... ] رېس جمهور افغانستان قوماندان اعلیّ قوای مسلح افغانستان مېباشد
3- راجع به موضوع قندوز [اشرف غنی اتمر ستانکزی علومی و نبېل.....]...ولی افرادی چون قوماندان امنېه رېس امنېت ملی قومانان لوای اردو وغېره [ از تعرض مصون وواجب الاحترام اند
3- والی قوماندان امنېه. قوماندان لوای اردو و رېس امنېت ملی در دامن کدام عالی جناب پرورېش ېافته[ابراهېمۍ عبداله قانونی صېاف کرزی وېا ؟؟؟؟؟] اند
با احترام هادی

>>>   حرف هاي خانم هاشمي به كلي با واقعيت ها مطابقت دارد.

>>>   محترمه هاشمی "دخالت های رییس جمهور را در سکتورهای امنیتی یکی از عوامل مهم سقوط شهرها می داند " ؟؟؟ وی ادامه میدهد: "می بینیم که اشرف غنی در امورات سکتورهای امنیتی ما مداخله می کند"!!؟؟ میگویند «از این نوده پیوند کو که شفتالو بگیرد"!!! در کشوریکه "وکیل پارلمان"!!؟؟ ان با وصف صراحت بند سوم ماده 64 در قانون اساسی ( "قیادت اعلای قوای مسلح") به رئیس جمهور سپرده شده و "قیادت" (مداخله را بجای خود بگذارید) ان از جمله "وظایف" رئیس جمهور میباشد، وکیل "دانشمند" و قانونگذار این مملکت رئیس جمهور را به "مداخله" ؟؟!! در قوای امنیتی متهم میسازد!!! این خیلی مسخره و خنده آور است!!!! برای محترمه هاشمی یک مشوره دارم که امیدوارم خوب و با تعقل در باره ان فکر کند!!!محترمه هاشمی! اگر شما بحیث یک "قانونگذار" سویه تانرا بخاطر "شا باش" گفتن چند تا بیسواد "شمالی تلواله" تا این حد پایان میاورید که بحیث یک وکیل چر.. بگویید، اشتباه بزرگی را مرتکب میشوید. این کشور تاریخ دارد و شما هم تاریخ دارید. فرداها وقتی ایندگان نظر فوق شما را ببینندبا لبخند استهزاء آمیزی میگویند: " خدایا ما در قرن 21 چه وکیلان بیسواد و مغرض داشته ایم"
م.م.م

>>>   پشتون با پشتون در گیر نمی شود. این ها سایر اقوام را به بازی گرفته اند.
زلمی از بدخشان

>>>   بلی ،اشرف غنی احمدزی نه تنها کندز بلکه کل آفغانستان را سقوط خواهد داد
پاچاگل

>>>   خواهر مبارزو نستوه موضوع افغانستان از قدرت ممثلین وگردانندگان ظاهری حکومت به دور است متاسفانه مشکل ما جهانی وبین الملل شده هرگاه روسها موقعیت خود در سوریه را تقویت نمودند ناتو نیز دست بکار شده غلامان خود را فرمان دادند که جنگ زرگری را در کندوز به راه انداخته ماندن وبسیار دیر ماندن خود در افغانستان را توجیه نمایند اما این سیاست دوپهلو وبقول خبرنگار طلوع این جنگ موش وگربه به این همه خون ریزی وقتل وکشتار وبی ناموسی وتجاوز واواره شدن ده ها انسان کندوز می ارزد ویا به قول مردم عزرائیل غم بچه ای مردم را ندارد همین امروز در کنفرانس نیتوچندین مرتبه از کندوز یاد اوری می نمایندوباز میگویند چون افغامستان نا ارام است اگر مردم افغانستان بخواهند ما بعد از 2016 هم درانجا خواهیم ماند ولی مردم بیچاره دای افغانستان کجا اختیار تعیین رئیس جمهور و.... را دارد که از شما بخواهد بمانید اینجا ویاخیر ؟
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   فکر باید افغانستان شمول باشد

>>>   غنی کندز را نه بلکه تخم تاجک ، ازبک و هزاره را ازبین میخواهد ببرد

>>>   هه هه هه هه چرا متحد نمیشوید

>>>   بخیر ببرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است