وضعیت کشور، تاجیکستان و روسیه را نگران کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103717 منبع: پرینت

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با امام عملی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان دیدار کردند.

در این دیدار آنان درباره اوضاع منطقه گفتگو کردند و از نفوذ ناامنی به بخش‌های دیگر ابراز نگرانی کردند.

امام علی رحمان با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: نزدیک به 60 درصد از بخش های مرزی افغانستان با تاجیکستان نا امن شده است و وضعیت در افغانستان هرروز بدتر می‌شود.

پوتین نیز در این دیدار گفت: وی درباره اوضاع منطقه نگران است. وی افزوده است که ما نیاز به روابط دو جانبه و اوضاع منطقه داریم.

مقام های روسی نیز چندی پیش گفته بودند که برای جلوگیری از نفوذ مخالفان به کشور های آسیای میانه، تعداد نیروهایشان را در مرز تاجیکستان و افغانستان افزایش خواهند داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روسیه باید اردوی ملی و نیروی هوای افغانستان را تجهیز کند . تا ما افغانها با تروریستهای ساخت امریکا غربیها پاکستان مقابله کنیم . اقای پوتین اگر به دولت افغانستان کمک نکنید. در این صورت حتما تروریستهای ساخت کاخ سفید دامن روسیه و کشورهای حوزه نفوذ روسیه را نا امن خواهد کرد . پس بهتر است که به افغانها کمک مالی و نظامی کنید. امریکا در طول 15 سال در افغانستان دولت افغانستان را فریب داد و اردوی ملی و قوای هوای ما را تجهیز نکرد . بجای ان میلیاردها دالر از درامد مواد مخدر سنگهای قمیتی اشار باستانی اورانیوم ما را دزدی کردند و به کشورهای خود شان انتقال دادند .
احمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است