شخص رییس جمهور پاسخ دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103705 منبع: پرینت

خبرهای درست و بدون سیاست گذاری شده، از آغاز جنگ بین نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان حکایت دارند. جنگ در چند نقطه شهر و به خصوص در مرکز شهر گزارش شده است. نبود مدیریت قوی و بی انگیزه ای باعث جنگی طاقت فرسا و دوامدار خواهد شد.

حمله منظم زمینی و هوایی به مرکز اصلی تجهیزات و تدارکات طالبان در چاردره می تواند از فشار جنگ در قندوز بکاهد.

در مصاحبه ای که با آقای صافی داشتیم، اسنادی را مشاهده کردیم که والی سابق از ماه ها قبل به ریاست جمهوری هشدار داده بود که اگر تدابیر پیشنهادی وی جدی گرفته نشود، قندوز به طور جدی به دست طالبان سقوط خواهد کرد. به گفته وی آقای غنی هیچ کدام از هوشدار های او را جدی نگرفته است.

مهمترین پیشنهاد آقای صافی احداث 20 پاسگاه امنیتی به قیمت فقط 2 لک دالر بوده که می توانسته از سقوط قندوز جلوگیری کند.

صافی عوامل دیگری از جمله وجود مدارس دینی افراطی، هماهنگ نبودن برخی از فرماندهان جهادی با اقدام های او و مدیریت ضعیف مقامات ارگ و وزارت دفاع را سبب سقوط و ادامه جنگ در قندوز می داند.

سوال این جا است که مدیریتی که آقای غنی از آن صحبت می کند چیست و چه معنی می دهد؟ مسوول اصلی وارد آمدن میلیون ها دالر خسارتی که به قندوز وارد شده است، کیست؟ مسوول اصلی زندگی تباه شده غیرنظامیان و نقض حقوق بشر در قندوز کیست؟ کدام مسوول به جز صافی استعفا داده یا برکنار شده است؟ همه این سوال ها متوجه شخص رییس جمهور است که هیچگاه جواب قانع کننده ای به خبرنگاران ارایه نمی دهد و افکار عمومی را می تواند قانع سازد.

مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معنی مدیریت اینکه همه کار به مشوره واجازه و آگاهی قبلی ما میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است