اینترنت ماهواره ای برای مردم آفریقا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103670 منبع: پرینت

شرکت فیس بوک با همکاری اوپراتور 'یوتلست' در نظر دارد با ارسال یک ماهواره ثابت مخابراتی ، اینترنتی با پهنای باند وسیع در اختیار مردم آفریقا قرار دهد.

شرکت فیس بوک اعلام کرد با ارسال این ماهواره مخابراتی به فضا، کشورهای آفریقایی از سال 2016 میلادی قادر خواهند بود با قیمتی بسیار ارزان به اینترنت پرسرعت با پهنای باند وسیع دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی 'فرانس 24' ، 'کریس دانیل' از مدیران ارشد شرکت فیس بوک در این خصوص گفت: بسیاری از مردم آفریقا به اینترنت دسترسی ندارند و یا برای دسترسی به اینترنت با مشکلاتی مواجهند؛ به همین لحاظ شرکت فیس بوک که وظیفه ایجاد ارتباط بین همه مردم جهان را برعهده دارد تصمیم گرفته است با ارسال یک ماهواره مخابراتی به این نیاز مردم آفریقا پاسخ دهد.

وی گفت: استفاده از اینترنت ماهواره ای ، ابتکاری است که می تواند به نیاز مردم آفریقا پاسخ دهد و ما این خدمات را با قیمت رقابتی و با بهای اندک در اختیار آنان قرار خواهیم داد.
بنابراین گزارش، ماهواره مورد نیاز برای این طرح هم اکنون در دست ساخت است و در سال 2016 به فضا پرتاب خواهد شد.

بسیاری از کشورهای آفریقایی و بویژه کشورهای جنوب این قاره به علت نبود زیرساختهای مناسب اقتصادی و فنی به شبکه اینترنت دسترسی ندارند و یا برای اتصال به این شبکه با دشواریهایی مواجهند.

این درحالی است که مردم آفریقا از یک دهه پیش علاقه و عطش فراوانی به استفاده از وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه نشان می دهند و همچنین درخواست برای اتصال به شبکه های اجتماعی از جمله مطالبات روزافزون مردم این قاره محسوب می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است