داعش دو تکه شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103659 منبع: پرینت

یک رسانه عراقی از شکاف عمیق در داعش و در معرض فروپاشی قرار گرفتن این گروهک و تقسیم آن به دو گروه در عراق و سوریه خبر داد.
سرکرده های داعش، ابوبکر البغدادی را از سرکردگی این گروهک عزل کرده اند.

روزنامه الصباح عراق امروز اعلام کرد: پیروزی های اخیر نیروهای امنیتی و مردمی و ورود روسیه و کشورهای دیگر به جنگ علیه تروریسم نوعی بی ثباتی در میان داعش ایجاد کرده است و از همین رو سرکرده های داعش تصمیم به عزل ابراهیم عواد السامرایی موسوم به ابوبکر البغدادی از سرکردگی این گروهک و برگزاری نشست شورای مشورتی بای انتخاب جایگزین وی گرفتند اما البغدادی دستور عزل شماری از این سرکرده ها و برکناری تعدادی دیگر را داد و سرکرده های دیگری را مامور اداره امور کرد.

الصباح اعلام کرد: این وضعیت سبب ایجاد دودستگی در میان داعش شده است و این گروه را به دو دسته عراق و سوریه تقسیم کرده است که باید منتظر درگیری میان گروه عراق و سوریه بر سر تصاحب چاه های نفتی و آنچه بیت المال داعش نامیده باشد ماند.

این رسانه عراقی بیان کرد: عملیات نظامی و حملات هوایی اخیر برای آزادی مناطق تحت اشغال اوضاع را تغییر داده است و نیروهای امنیتی و مردمی عراق دست به پیشروی هایی زده اند و این حالتی از رعب و وحشت در میان داعش ایجاد کرده است علاوه بر آزاد سازی مناطق جدیدی از لوث داعش الانبار در موصل نیز ساکنان دست به اقداماتی علیه داعش زده اند و پرچم داعش را پاره و پرچم عراق را جایگزین آن کرده اند.

الصباح نوشت: به اعتقاد کارشناسان این وضعیت دودستگی موجب تضعیف داعش و فروپاشی آن می شود به ویژه که با قطع شدن منابع مالی این گروهک، آنها به دنبال یافتن منابع مالی هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاید داعش به اروپا فرار خواهد کرد

>>>   خداوند نابود شان کند انشاالله

>>>   اگــــر براستی دودسته شدند معلوم میشود که از خود حامی قوی ندارند مثلا طالبان قصد دودستگی داشتند آی اس آی دهن شان را بست ! حکومت مارا جان کری متحد ساخت وبه دودستگی نگذاشت اگر اشرار داغش دودسته شوند معلوم میشود که بالای سرشان کسی نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است