حکومت، از سقوط قندوز راضی است
جای هیچ گونه شک و شبه نیست که نه تنها افراد پایین رتبه در بدنه حکومت بلکه افرادی که در راس قرار دارند از جمله شخص رییس جمهور در سقوط قندوز نقش داشت 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۴/۷/۱۴ کد خبر: 103644 منبع: پرینت

اخیراً حکومت کمیسیون هایی را برای بررسی دلیل سقوط قندوز تشکیل داده است اما مردم اعتقادی به این کمیسیون ها ندارند و معتقدند در فجایع قبلی که در افغانستان رخ داد این کمیسیون ها همیشه حقایق را به نفع حکومت پنهان کردند. آیا حالا که قندوز به این اوضاع گرفتار شده است، این کمیسیون ها می تواند دردی از مردم دوا کند؟ آیا مردمی که زندگی باخته اند با ایجاد این کمیسیون ها به زندگی باز می گردند؟

ذوالفقار امید رییس حزب کار و توسعه در برنامه «خط کابل» گفت: برای قندوز چه مانده است که حکومت آن را پس گرفته است؟ آن قندوز دیگر چه به درد ما می خورد؟ در قندوزی که فرزندان ما و مادران ما کشته شد؟ در قندوزی که خواهر ما بی عزت شد. پنج شب و پنج روز می شود که مردم در آنجا نه نان دارند و نه آب. وضعیت قندوز هیچ چیز برای باز پس گرفتن ندارد. اگر هم قندوز باز پس گرفته شده با تلاش نیروهای امنیتی بوده است نه حکومت. حکومت هیچ تلاشی برای پس گرفتن آن نکرد. سقوط قندوز یک فاجعه بزرگ و یک شرم ابدی برای حکومت و بادارانش بود.

امید در خصوص سقوط قندوز اظهار کرد: در واقع قندوز سقوط نکرد. قندوز را سقوط دادند. تمام علایم و قراین از قبل نشان می داد که قندوز سقوط می کند. پیش از اینکه قندوز سقوط کند، هم نمایندگان و هم جامعه مدنی و هم مردم فریاد کشیدند که والی قندوز طالب است. وی زمینه را برای آمدن تروریست ها مهیا می کند. به عبدالله و اشرف غنی رساندند که وی یک طالب است. مردم قندوز بارها یاد کردند که در شهر قندوز از طرف حکومت مهمانخانه ها گرفته شده و در داخل این مهمانخانه ها همه تروریست ها هستند که به نام سپاه انصار در این جا جا گرفته اند. با این اوضاع بود که قندوز سقوط کرد. همه فریاد می کشند که مردم گرسنه هستند، به ناموس مردم تجاوز شده و اعدام های کوچه ای انجام گردیده و دارایی های مردم چور شده است.

وی مردم را به اقدام علیه حکومت و بسیج شدن در برابر آن فرامی خواند و می گوید: سقوط قندوز یک سقوط هدفمند بوده است. از مردم عزتمند افغانستان خواهشمندم که در برابر سیاست های غلط و در مقابل این توطئه ها به پاخیزند. در غیر این صورت این فاجعه به دیگر ولایت ها نیز سرایت خواهد کرد.

رییس حزب کار و توسعه با یادآوری فجایعی که امسال و در این حکومت در کشور رخ داده گفت: علت اینکه تشکیل کمیسیون های حکومت تا به حال نتیجه نگرفته، این است که در تمام قضایا و فاجعه هایی که در افغانستان رخ می دهد سران حکومت دخیل هستند. به طور مثال حادثه دلخراش بدخشان را به یاد می آوریم که بعد از آنکه تمام جوانان ما سر بریده شدند. حکومت کمیسیون حقیقت یاب درست کرد برای اینکه احساسات مردم فرونشانده شود. برای اینکه مردم نایستند و بسیج نشوند.

امید ادامه داد: بعد از آن مساله جلریز اتفاق افتاد، بیش از صد جوان سر بریده شد و خودشان هم گفتند که این جنایت جنگی است و این دسیسه از داخل حکومت بوده است، کمیسیون حقیقت یاب می رود و این دسیسه و افراد دخیل در آن را کشف می کند و مکافات و مجازات صورت می گیرد . ما بعد از همه این مسایل هیچ حقیقت کشف شده ای ندیدیم در حالی که حقیقت واضح و روشن بود. در واقع این کمیسون ها حقیقت یاب نیستند بلکه کمیسیون های حقیقت پنهان هستند. این ها می خواهند جنایت تروریست ها را پنهان کنند و این، نوعی کمک به جنایات طالبان تروریست است.

وی حکومت را عامل اصلی این جنایات و سقوط قندوز دانسته و اظهار کرد: جای هیچ گونه شک و شبه نیست که نه تنها افراد پایین رتبه در بدنه حکومت بلکه افرادی که در راس قرار دارند از جمله شخص رییس جمهور در سقوط قندوز نقش داشتند. استانکزی سرپرست دفاع افغانستان که هیچ یک از مردم افغانستان، نماینده های کشور و هیچ ارگان دیگری وی را به عنوان وزیر قبول نداشت اما از آنجایی که مورد لطف رییس جمهور است وی تا هنوز در زوارت دفاع مشغول وظیفه است. به طوریکه سه روز بعد از حادثه قندوز اشرف غنی گفته است که: من از عملکرد معصوم استانکزی راضی هستم. به این معنا از سقوط قندوز راضی هستم.

امید در خصوص قرار دادهای ننگین حکومت با داعش و طالب گفت: مردم در جریان همه معاملات و دسایس ننگین حکومت هستند. مساله سپردن مشرقی به داعش، مردم مشرقی فریادشان به آسمانها بلند است که داعش آزادانه در آنجا فعالیت دارد و به ناموس و عزت ما وقعی قایل نیست و تجاوز می شود. مساله دیگر قرار داد ننگین دندغوری است که وزیر سرحدات آن را با طالبان در آنجا امضا کرده و آنجا را به طالبان سپرده است. مردم می دانند که همه اینها از جانب حکومت برای از بین بردن افغانستان انجام می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی خوب ومدلل ومستند موضوعات را اقای امید بیان کرده است اما کجاست در حکومت موجودگوش شنوا وچشم بینا ودلسوزی باتردم حکومت بکلی نا کاره وبدرد بخور ملت نمیباشد وتمام قدرت را از اقتصادی واجتماعی گرفته تا سکتور های امنیتی همه را ریس جمهور قبضه کرده ویکه تازانه عمل میکند سرپرست وزارت دفاع اقای معصوم استانکزی از طرف اکثریت نماینده هایمردم در پست وزارت داع رد شده اما به حمایت ودستور ریس جمهور مزورانهویکه تازانه استنکزی به حیث سر پرست وزارت دفاع کار میکند وهمه کار های ان ناکام وبه نفع دشمن است اما ریس جمهور یکی از جنرالانکار کن با تجربه را بجای استنکزی تعین نمی کند .

>>>   آقای امید در جریان کمپاین انتخابات ریاست جمهوری عکس خود را در چهار راهی دهمزنگ با اشرف غنی بند کرده بود و از وی اعلام پشتبانی کرد شاید به امید اینکه حد اقل یک چوکی بخور نمیر مثل سابق در اداره امور را نصیب شود ولی اشرف غنی به وی توجه نشان نداد و شاید بیشتر از راه باغ بالا رفت و آمد میکرد و متوجه عکس که در دهمزنگ بند شده بود نشد....
شکور، کابل

>>>   آقای امید کاملاْ دقیق میگویند. کمیسیون و کمیسیون بازی شگرد کهنه ای است که همگان از زمان کرزی خاین به بی معنائی آن آگاه اند. زمان آن رسیده است که مردم افغانستان با یک خیزش سرتاسری مردمی و مدنی به پا خیزند و حکومت وطنفروش و خاین ع و غ را سرنگون سازند. ایندو جنایتکار تاریخ باید همراه با همکاران غدار شان به پای محکمهٔ علنی کشانده شوند و در صورت ثبوت خیانت و بی مسئولیتی شان به مجازات قانونی برسند. جنایات دستگاه فاسد ایندو خاین ملی و همکاری آن با آی اس آی و طالبان و داعش چون روز روشن است. هر روزی که از حیات ننگین این دستگاه شر و فساد سپری میشود، زمینهٔ تسلیمی سرنوشت مردم مظلوم افغانستان به جنایتگاران پاکستانی بیشتر و بیشتر آماده میشود. پس باید هرچه زودتر داخل اقدام شد و به این جنایت عظیم پایان بخشید.
گلداد

>>>   حادثه درد آور کشتار دست جمعی شهروندان بیگناه و بی دفاع قندوز و بزرگترین گناه نابخشیدنی مسئولان دولت از اثر غفلت و ظیفوی که مرتکب خیانت شده اند ، مقصر اصلی فاجعه درد آور عدم مدریت کشور از سر قوماندان عالی قوای مسلح ریس جمهور و مشاور امنیت وزیر داخله و سرپرست وزارت دفاع ریس امنیت ملی کشور هستند. سر قوماندان عالی قوای مسلح ریس جمهور محمد اشرف غنی و مسئوولان ، مذرت خشک و بستن چشم شان بر حقایق با تصور اینکه مردم نا آگا ه و نا بینا مانند احمد ضیا اند، است.

>>>   به لیاص خدا اومردم شریف با عزت افغانستان
به حرمت خانواده ها ما او روشنفکران قلم بدستان در مور وحدت ملی یک پارچگی ملت افغانستان هرچه عاجل پیش به سوی خدا به سرنوشت یکپارچگی و آینده ملت توجه جدید کنید...

>>>   سلام علیکم وطنداران !
...؛ من از شما می پرسم که نقش شما در حال و آینده امنیتی افغانستان چیست؟ آیا امروز که ایام به کام شماست وقت آن نرسیده که در میدان خدمت به مردم این آب وخاک یک شینگ مردانگی نشان دهید ؛ تا ببینیم شما چگونه می توانید امنیت قایم کنید اگر چه وضعیت موجوده محصول کار وتلاش شما ست ؛ چون مجاهدین یا نیستند ویا پیر شده اند ویا هم در گوشه عزلت اند؛ میدان به دست شماست ؛ شما باید با پشتیبانی لیبرلیسم، دموکراسی، مارکسیسم، ماهویسم، افغان ملت، حزب اسلامی ، آقای ملنگ، پلنگ، لیوو، ولیوانی و... وطن پال، وطن جار، وطن قربان، از هنرهای بشر دوستانه و هر آنچه در غرب دیده یا شنیده اید استفاده کنید و اگر نمی توانید به پیشگاه خداوند از توهین به... شهدای مظلوم افغانستان که در همچو شرایط جان شرین شان را از دست داده اند توبه کنید . وگرنه برگردید به هر کشوری که از آنجا آمده اید مردم مظلوم افغانستان را به حال خودشان بگذارید که یک حکومت موثر تاسیس کنند.
والسلام حمید سامانی

>>>   تلفات زیادی رانیروهای امنیتی در السوالی سرپل متحمل شده اند آنها در مقابل اشـــرار مقاومت کردند و مرکز برای شان کمک هوائی نکرد تا اینکه مجبور به عقب نشینی محاصره وصدمات بزرگ شدند

>>>   سلام دوستان عزیز
بنده به تمام فرموده های آقای امید مهر تایید میگذارم اما یک چیزی باید اضافه کنم که اصلا قدرت طلبی به هر شخص ویا مجموعه ای که فطرت انسانی میباشد موجود است لهذا چه باید کرد
بیایید به عمق ماجرا بپردازیم که عمق فاجعه و خیانت بستگی به شیطانت و منافقت شیطان بزرگ جهانی که عبارت است از ایالات متحده آمریکا است به خاطر مصلحت های خود یک افغانستان نه بلکه افغانستان های دیگری را به مثل کشور های عربی قربانی می گیرد اما توسط چه کسانی ؟ توسط کسانی که عقد غلامی را با او می بندند به مثل این آقایان بی حیا و بی شرمی که در اریکه قدرت تکیه زدند پس باید هر یک از فرد فرد افغانستان مدافع خود و ناموس خود و خانه وشهر خود باشد که خدای نخواسته شاهد سقوط دیگر شهر های خود نباشیم تاروزیکه این بی حیا های وحشت ملی در خدمت یهود ونصاری است امروز شرمسار در مقابل این ملت بزرگ باشند فردا چه شرمساری در مقابل خداوند متعال خواهد داشتند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است