عربستان بدترین الگوی دموکراسی و حقوق بشر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103553 منبع: پرینت

بشار اسد رییس جمهور سوریه در خصوص تأکید دولت عربستان بر راه‌حل نظامی در مورد سوریه، طی گفتگوی رسانه ای گفت: اگر آنها از دموکراسی دم می‌زنند از جمله عربستان آیا می‌تواند الگویی برای دموکراسی و حقوق بشر و مشارکت مردمی در تشکل نظام حاکم باشد. این کشور بدترین الگو است و در سطح جهان عقب‌افتاده‌ترین است و سعودی‌ها نمی‌توانند در این باره صحبت کنند.

وی در خصوص اردوغان با بیان اینکه اردوغان با سخنان تجزیه طلبانه‌اش ترکیه را بر هم زد، گفت: این شخص و اوغلو نمی‌توانند برای سایر کشورها و ملت‌ها موعظه کنند.

رییس جمهور سوریه در خصوص نقش او در بحران سوریه اظهار داشت: وقتی دخالت‌های خارجی وجود داشته باشد این دخالت‌ها نمی‌تواند اثرگذاری منفی داشته باشد مگر اینکه درون جامعه شکاف و خللی وجود داشته باشد از ابتدا گفتیم مشکلاتی در سوریه هست که نیازمند اصلاحات است و مشکلاتی هم هست که ما به عنوان شهروندان سوری مسئولیت آن را بر دوش می‌کشیم. البته دولت در درجه نخست در این زمینه مسئولیت را برعهده دارد.

وی ادامه داد: وقتی حقایق را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، نمی‌توان اهمیت عوامل خارجی را نادیده بگیریم. وقتی آنها مبالغی را برای شرکت در تظاهرات با شعارهای مرتبط با قانون اساسی هزینه می‌کردند، ما از همان آغاز واکنش مثبتی نشان دادیم علی‌رغم اینکه می‌دانستیم بخش بزرگی از این خواسته‌ها غیرصادقانه و غیر قانونی است، بلکه یک پوشش بود. از آغاز فراخوان گفت‌وگوی سیاسی بین نیروهای سیاسی سوریه را صادر کردیم و نتیجه مستقیم این گفت‌وگو در تغییر قانون اساسی متجلی شد. بندهایی تغییر یافت که به ادعای برخی‌ها عامل شروع این بحران است.

وی افزود: در پی این مرحله بود که در کشورهای غربی و رسانه‌های کشورهای منطقه که تابع سیاست‌های غربی‌ها بودند مثل ترکیه، قطر و عربستان، مسئله رئیس جمهور مطرح شد، زیرا آنها درصدد بودند موضوع را شخصی جلوه دهند و مدعی شوند همه مشکلات مرتبط با شخصیت خاصی است و مسئولیت را بر دوش آن شخصیت قرار دهند و در عین حال تروریست‌ها و کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه که در مسیر تخریب سوریه قدم برداشتند، تبرئه شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بشار اسد باید در قدرت باقی بماند و الا سوریه بد تر از عراق و لیبیا خواهد شد .
صلاح الدین ایوب زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است