عظیمی: حکومت به طالبان امتیاز می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103539 منبع: پرینت

فرهاد عظیمی عضو مجلس نمایندگان گفت: موافقتنامه ای که در دندغوری امضا شد، ظاهرا با این عنوان است که دولت با تعدادی از متنفذان محل آن را به امضا رسانده است تا بدین منظور از نفوذ طالبان جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، وی افزود: از این موضوع، امتیاز دهی تمام عیار به طالبان مشاهده می شود. این افرادی که با آنها تفاهمنامه امضا شده است، فرماندهان طالبان هستند. فرماندهانی که در گذشته با آمریکا همکاری می کردند.

عظیمی گفت: تفاهمنامه هایی از این قبیل که در شهرهای دیگر امضا شده بودند، هیچ پیامد مثبتی جز اینکه موجب تجهیز و تمویل بیشتر طالبان شوند، نداشت. در واقع هم اکنون دندغوری به جزیره ای امن برای طالبان تبدیل شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت غنی حکومت وحدت ملی نیست اما به این د لیل حکومت نفاق ملی است . چون زن غنی رولا غنی یهود تبار لبنان است به همین حساب غنی داما یهود است و غنی ریس جمهور حکومت نفاق ملی به دستور هم سفره آن در موقف سر قوماندان عالی قوای مسلح غفلت وظیفه ای در حفظ جان هزران باشینده قندوز نوده است و باعث فاجعه غم انگیز وتائسف بارشده است.

>>>   زن مرد قندوز گفته تند که طالبان به ناموس مردم تجاوز کرده اند. پس سهم گرفتن در حذف و نابودی متجاوز به ناموس مردم وظیفه ایمانی ، وجدانی و حقوقی هر شهروند افغانستان است. درمبارزه و ایستاده گی بر ضد طالب، نفوذی های طالب ، ساختار های حمایوی طالب و فکر طالبانی بسیج شویم. ما آماده ایم و هر روز درین راستا کار می کنیم و سهم میگیریم . بیایید یکجا شویم. بسیج ملی پیام ماست

>>>   پاسداری حبیب الله خان کلکانی از فامیل شاه امان الله خان
بعد از اینکه حبیب الله خان کلکانی به قدرت رسید، به گفته مرحوم قاسم رشتیا یک دسته از خواهران جوان امان الله خان در ارگ موجود بودند. حبیب الله خان کلکانی درین هنگام نه تنها نگذاشت که دستان دشمنان امان الله خان به دامان دختران جوان برسد، بل پاسدار عزت وآبروی شان نیز گردید.درین هنگام شاه امان الله خان در قندهار سنگر گرفته و به طرف کابل لشکر کشید تا حبیب الله را از قدرت خلع کند. حبیب الله خان باوجود اینکه حریفش امان الله خان را با تمام قدرت و قوت در قندهار یافت، ولی روی همرفته حبیب الله خان از خواهران امان الله خان منحیث ابزار و وسیله سیاسی استفاده نکرد.و آنها را تک تک به اقارب و خیشاوندان ایشان سپرد. و مرحوم قاسم رشتیا می گویید،که چنین خودگذری و حرمت به زنان و زنان دشمنان را فقط می توان در حبیب الله خان کلکانی سراغ کرد.
(ر)

>>>   اقای عظیمی نمیدانم از کدام حکومت صحبت مینمایند؟ تاجائیکه به مردم افغانستان مربوط میشود گردانندگان امور کابل وطالب همه یکی ومجری یک برنامه وپلان میباشند اینها دو روی یک سکه ویافرزند دلبند یک پدر هستنددرین همه کشمکش ها وگیرودار ها نه تارموی طالب کنده میشود ونه هم به نزدیکان اقای کرزی وغنی وعبدالله واتمر ظرری متوجه میشود فقط ملت مظلوم و کشور محکوم ما متالم میگردد وحتی پارلمانی های مست ومخمور ما هم راه را گم نموده به موکل های خود چیزی برای گفتن ندارندگویا همه دروادی مجهول وگمنام سرگردان اندودر تلاطم امواج سیاه گیر مانده اند نه اختیار اجرا را دارند ونه ازادی بیان خلاصه یکسره در گرداب وسیاه چال استعمار غرق میباشند
لالی از ننگرهار

>>>   حومت وحدت ملی حکومت نا کاره است و بسیار زود سقوط خواهد کرد .
وکیل

>>>   وحدت ملی چیست ؟
منظور ما از وحدت ملی یعنی همه ی مردم یک هماهنگ فکر کنند. به عباره دیگر همه ی مردم یک قسم سلیقه ی سیاس داشته باشند. وحدت مردم یعنی نبود تفرق و نفاق و در گیری و کشمکش , حتی در جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی مثل هم نیستند , می توانند اتحاد داشت باشند ، می توانند کنار هم باشند ، می توانند دعوا نکنند. ملت افغانستان متشکل از اقوام پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک، ترکمن، بلوچ، پشه یی، نورستانی، آیماق، عرب، قرقیز، قزلباش، گوجار، براهوی وسایر اقوام می‌باشد.چون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دور دوره بی نتیجه انجامید . طرویکه در قانون اساسی ما ذکر به عمل آمده است که ملت افغانسان متشکل از ا قوام مختلف می باشد، بنابرین سیاسیون کشور ما کوشش کردن که افغانستان بطرف بحرا ب سوق نگردد ویکی از اولویت های ارشد برای او تشکیل حکومت وحدت ملی است. اما ریس جمهور با دیکتی هم تباران پاکستانی خود تمام دستگاه امنیتی را به یک تبار اختصاص داده است. حتا برای حفظ ستانکزی برای سرپرستی وزارت دفاع ملی از قدرت قانون سرپرستی را تغیر داده است. مشارکت عادلانه در رهبری نهاد های امنیتی از اقوام مختلف به و ضعیت مثبت در کشور کمک می کند. با این همه ما باید از حادثه درد آور قندوز و بزرگترین گناه نابخشیدنی درس های زیادی را به همراه داشت امیداست که هردو داکتر از این درس ها عبرت گرفته باشند. یکی از دلیلی عدم شایسته سالاری قحط الر جالی در حکومت و حدت ملی معاون اول ریس جمهور شخص محض بی سواد و جمع و تفریق کرده نمیتواند و در تصمیم گیری ساده هم عاجز است. نقص بزرگ دیگر اعضای حکومت وحدت ملی در شایستگی حکو مت داری خوب احمد ضیاء نماینده فوق العاده ریس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب فراغت تحصیل دانشگاهی ندارد. ریس جمهور اکتفا تنها به برادر بودن او با قهرمان ملی احمدشاه مسعود کرده است. حکومتداری خوب ؛ از تحقق عینی تا شعار های خالی به همین سبب حکومت وحدت ملی در حکومت داری خوب شل یعنی ضعیف و ناتوان است. زیر کشور های کمک دهنده با جامعه جهانی وقتی کمک های خود را به افغانستان می کنند یکی از خواسته های " حکومت داری خوب " است که مهم ترین شاخصه آن مبارزه با فساد است و اکنون در چنین فضایی که همه مردم کشور ما از وضعیت فساد انتقاد می کنند. می خواهم با مردم غیور با عزت خود بگویم در مورد سیاست های مداخله گرانه شیطانی دو همسایه جنوبی به ارتباط سلامتی استقلال ، حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی افغانستان نباید شک کنیم . پاکستان هرگز نمی خواهد که موجودیت ملت افغانستان و اعمال اقتدار آن بر سر نوشت و آینده اش باشد. در همین راستا انچه را که همسایه جنوبی ما از سال 1980 تحت نام جهاد به 9 تنظیم قومی ملت غیور یک پارچه ما را تقسیم نمود و در حال حاضر نزاع قومی را مطابق یک برنامه منظم میخواهد به کمک حلقات سکتریست اقوام آنرا به ساده گی به دست بیاورد.
یارمحمد حیدر زاده داکتر علوم حفاظت محیط زیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است