وحدت، افسانه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103531 منبع: پرینت

14 سال زحمت کشیدیم تا به عنوان یک کشور در نظام بین الملل به حیث یکی از بازیگران سیاسی خود را ثابت بسازیم و این به خاطر تلاش هایمان برای نشان دادن افغانستان به صفت یک ملت واحد بوده است اما در این اواخر تلاش های مخالفان صلح و ثبات افغانستان برای ایجاد تفرقه میان اقوام کشور در حال به نتیجه رسیدن است.

این اختلافات حتی در سطوح بالای نظام و در سه قوه در حال شکل گرفتن است نمونه بارز آن را می توان به اختلافات اخیر در خانه ملت اشاره کرد که بسیار خطرناک برای آینده این کشور داخل جنگ می باشد.

مخالف مسلح دولت از این اختلافات بیشترین سود و فایده را می برد و هر روز شاهد حملات گسترده آنها در نقاط مختلف کشور به خصوص در ولایات شمالی می باشیم.

طالب و یا مخالف مسلح دولت را نمی توان به هیج یک از اقوام افغانستان نسبت داد، پشتون، تاجیک، ازبک، هزاره، سادات و سایر اقوام از این گروهای تروریستی همواره ضرر دیده اند. جان شان، مالشان، ناموسشان مورد تجاوز قرار گرفته و بالین غم بر شانه هایشان نهاده اند.

به گفته آقای فایق از وکلای خوبمان در مجلس طالب ازبک دشمن من است پس این روحیه باید میان تمام هموطنانمان ایجاد شود و طالب و مخالفان مسلح دولت را دشمن مشترک خود بدانیم.

پس بیایید یک مل واحد شویم چیزی که در واقعیت امر، یک افسانه نیست بل چیزی است که قابل دسترسی است.

دیگر توان مهاجرت، توهین و تحقیر و دوری از وطن را نداریم، مهاجرت تعداد زیادی از هموطنانمان و سپری کردن روزهای سخت و طاقت فرسای عزیمت به دنیای خیالی اروپا و آمریکا که جای هیچ گونه پیشرفت در سطوح بالای آن را ندارد بسیار دردناک و غیر قابل تحمل است.

یک ملت واحد ام را آرزوست
یا الله

کاظمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر به تاریخ نه چندان دور خود نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که وحدت و یکپارچگی ما مردم افغانستان چه نتیجه ای در بر داشت و آن شکست ارتش سرخ شوروی بود که با این شکست جهانیان را متحیر ساختیم .اگر سران کشور ما آن روز ها را به یاد آورند که چگونه همه برای آزادی وطن خود در برابر شوروی متحد بودیم دیگر حرفی از قوم و قبیله و گروه خاصی نمی زنند و در درجه ی اول همه افغانستانی خواهیم بود.

>>>   فـــایــق صــاحب همین را به وکیله پارلمان آرین یون خانم اسمعیل یون بفهمان !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است