روابط تجاری چین در هرات افزایش می یابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103509 منبع: پرینت

چین روابط تجاری و اقتصادی خویش را در ولایت هرات گسترش می دهد.

محترم محمد آصف رحیمی والی هرات در نشست مشترک با محترم دینگ شی جون سفیر کشور چین در افغانستان، تجار، سرمایه گذاران، صنعتکاران، مسوولان اتحادیه ها و شرکت های تجاری، تولیدی، توریدی و صادر کننده کالاهای داخلی با تشریح وضعیت کلی هرات خواهان سرمایه گذاری و گسترش روابط اقتصادی با کشور چین گردید.

رحیمی ظرفیت و استعداد های موجود بالقوه تجاری، اقتصادی و صنعتی هرات را در محدوده یک پریزنتشن ارایه نمود و به سفارت محترم کشور چین پیشنهادات لازم را پیرامون توجه به اقتصاد این ولایت ابراز کرد.

والی محترم هرات سطح کشت زعفران هرات را که از شهرت جهانی برخورداد می باشد چشمگیر خواند و بر ایجاد و گسترش بازار در کشور چین تاکید نمود.

این در حالی است که دینگ شی جون فرصت های گسترده اقتصادی، تجارتی و صنعتی هرات را شگفت انگیز عنواند نمود، به تجاران و سرمایه گذاران هرات وعده سپرد که هرات در عرصه های مختلف تحت توجه کشورش قرار خواهد گرفت و سرمایه گذاران چین را تشویق و دعوت به فعالیت در این ولایت خواهد کرد.

سفیر محترم کشور چین ضمن ابراز خرسندی از موجودیت وضعیت خوب امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هرات، در بخش های خرید زعفران، فرش و سنگ پروسس شده از سوی کشورش اطمینان داد و جاذبه های این ولایت را قابل ملاحظه دانست.

در این نشست اشتراک کنندگان و مسوولان نیز نظریات موضوعی خویش را در حضور مقام ها ابراز نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است