عربستان به سوی فروپاشی اقتصادی حرکت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۲    ۱۳۹۴/۷/۱۲ کد خبر: 103489 منبع: پرینت

به گزارش شبکه المسیره، اقدام رژیم سعودی در خارج کردن دهها میلیارد دلار از دارایی هایش در خارج سوال برانگیز است.

علت این مساله بحران اقتصادی داخلی در عربستان است که اگر قیمت نفت در وضعیت کنونی باقی بماند و یا باز هم کاهش یابد این کشور را به فروپاشی اقتصادی نزدیک می کند.

کارشناسان اقتصادی، علت اصلی بحران اقتصادی در عربستان را دو عامل کاهش قیمت جهانی نفت و حمله به یمن می دانند. نود درصد از درآمدهای عربستان از صادرات نفت به دست می آید.

میزان دارایی های سعودی در خارج در حدود 669 میلیارد دلار است که اخیرا 72 میلیاردش به عربستان باز گردانده شده است تا کسری بودجه این کشور تامین شود. انتظار می رود میزان کسری بودجه عربستان به بیست در صد میزان تولید ملی این کشور برسد.

کارشناسان به رژیم سعودی درخصوص طولانی شدن جنگ در یمن و اثرات سوء آن بر اقتصاد عربستان هشدار داده اند. در حالی که سعودی دهها میلیارد دلار صرف حمله به یمن کرده است، روزنامه گاردین شمار فقرا در عربستان را یک چهارم جمعیت این کشور عنوان کرد و میزان بیکاری را 12 در صد دانست.

در همین حال، گاردین نامه ای از یکی از شاهزادگان سعودی را منتشر کرد که در آن برکناری پادشاه سعودی به علت وارد کردن عربستان به جنگهای بیهوده و سوء مدیریت در اداره مراسم حج خواسته شده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... بر آل یهود. صدمه ای که این آل سعود کافر وهابی به اسلام و مسلمین زده تاهنوز اسرائیل خبیث نزده.

>>>   خوب شد کشوریکه که باعث سپورت مالی ترورسیت ها و پدر داعش است و کشور هم زبان و مسلمان یمن و کشتن بی گناه ها آه ندارد که کمک مالی می کنید ؟ شما ها را هم خدا زد و هم شیطان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است