آمریکا برای تروریست های سوریه سلاح می خرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۲    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103483 منبع: پرینت

سندی که به تازگی توسط دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل متحد ارایه شده حاکی از آن است که برغم منع تسلیحاتی که برای دو کشور سوریه و لیبی در نظر گرفته شده، سلاح هایی برای نیروهای تروریستی و شورشی سوری خریداری و یا به لیبی ارسال شده است.

مجله جینز دیفنس ویکلی در تحلیلی به قلم جرومی بینی آورده است: تازه ترین سند ارایه شده از سوى دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل، ارسال تسلیحاتی ثبت شده توسط کشورهای گوناگون در سال 2014 را شامل می شود.

این تحلیلگر در ادامه مى نویسد: بر اساس سند سازمان ملل، قابل توجه ترین ارسال تسلیحاتی، 610 موشک از نوع موشک های هدایت شونده (آ تی جی ام) به همراه سیستم 9ک111 فاگوت ضد تانک ساخت روسیه، هدایت کننده موشک (آ تی جی ام) و یک پرتاب کننده 9پی 151 بوده است که از بلغارستان به آمریکا منتقل شده است.

وی افزود: علاوه بر تسلیحات یاد شده بلغارستان هشت سیستم متیس ام 9ک115 نیز به آمریکا ارسال کرده و آمریکا نیز با همین تسلیحات به تجهیز گروه های مخالف سوری پرداخته است.

جرومی بینی در ادامه مطلب تحلیلی خود آورده است: خبرگزاری اینترنتی آمریکایی "بازفید" نیز در گزارشی که هفدهم سپتامبر سال جاری میلادی، 26 شهریور در این زمینه منتشر کرد، بدون اینکه نامی از گروهی و یا کشوری ببرد، آورده است: به منظور خرید برخی از تسلیحات نظامی برای تروریست های سوری از قبیل آرپی جی هفت، راکت نارنجک انداز، تفنگ های اس پی چی-9 و سیستم های ای تی جی ام کونکورز 9ک113 با یک شرکت آمریکایی قراردادی منعقد شده است.

وی افزود: خبرگزاری "بازفید" این گمانه زنی را هم مطرح کرده است که ارسال تسلیحات حتی پیش از آنکه آمریکا به طور رسمى برنامه آموزش و تجهیز نیروهای اعتدال مخالف سوری را آغاز کند نیز صورت می گرفته است.

جرومی بینی از تحلیلگران ارشد امور امنیتی و نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا است که بیش از چهارده سال در این زمینه تجربه دارد.وى همچنین سردبیر هفته نامه جینز دیفنس است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است