طارق: تداوی معتادان راه حل اساسی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103471 منبع: پرینت

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر با معاون وزارت صحت عامه و کار و امور اجتماعی و شهدا و معلولان بخاطر هماهنگی بهتر مبارزه با مواد مخدر بخصوص مبارزه علیه اعتیاد دیدار نمود.

وی می گوید: ما مطمین هستیم که مطابق قانون و پلان کار می کنیم اما موجودیت معتادان در شهر به معضله جدی تبدیل شده و بخاطر حل این مشکل به راه حل اضطراری ضرورت است. ایشان گفتند: هدف از جمع شدن ما تجدید تحکیم روابط کاری، چگونگی حل مشکل معتادان و به دست آوردن اعتماد مردم است.

واصل نور مومند معاون وزارت کار و امور اجتماعی می گوید: موجودیت معتادان در افغانستان بخصوص شهر کابل به یک معضله اجتماعی تبدیل شده که یکی از علت های آن پایین بودن سطح تداوی و نبود کار می باشد. ایشان از کمبود بودیجه در زمینه اشتغال زایی به صحت یاب شدگان یاد نمود و گفت: وزارت کار و امور اجتماعی تا جایی توانسته وظایف خود را انجام داده است.

ناجیه طارق معاون وزارت صحت عامه کمبود بودجه را از بزرگترین مشکلات وزارت صحت عامه بخاطر تداوی معتادان می داند. وی می گوید: تا دولت یک تعهد سیاسی قوی و صادقانه نداشته باشد مشکل است که ما برنامه های خود را در این بخش پیش ببریم.

محترمه طارق می گوید: تداوی معتادان راه حل اساسی نبوده باید برنامه های وقایوی جلوگیری از اعتیاد را تقویت کنیم تا به تعداد معتادان اضافه نشود.

در آخر فیصله به عمل آمد که یک نشست با رهبران حکومت وحدت ملی داشتیم باشیم تا ضمن گفتن مشکلات، طرح های خود را هم بخاطر پیدا کردن راه حل اساسی با آنها در میان بگذاریم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است