تفاهمنامه دندغوری تاثیر منفی داشته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103465 منبع: پرینت

امضای تفاهمنامه دندغوری تاثیر بسیار منفی بر امنیت مردم ولایت بغلان داشته است.

نادره نهرین وال فعال جامعه مدنی گفت: ولایت بغلان با مشکل امنیتی مواجه است، ولسوالی تاله و برفک سقوط کرده است و جنگ همچنین جریان دارد.

وی افزود: در طول یک سال مردم از وضعیت امنیتی ابراز نگرانی کردند اما توجهی به آن صورت نگرفته است، پس از سقوط قندوز نیز ولایت های همجوار از جمله بغلان بیشتر مورد تهدید مخالفان قرار گرفته اند.

وی همچنین افزود: امضای تفاهمنامه دندغوری و واگذاری این منطقه به طالبان نیز تاثیر بسیار منفی بر امنیت مردم ولایت بغلان داشته است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امضای سند خیانت ملی در ارتباط با دادن منطقه امن واسایش به طالبان ای اس ای که گلاب منگل وزیر سرحدات وقبایل انرا امضا کرده یک کاغذ پاره بی ارزش نزد مردم ونمایندگان ان در شورای ملی است نیروهای مسلح کشور ما انرا نادیده گرفته وبمثابه یک سند خیانت ملی انرا در نظر گرفته دند غوری را زیرتصرف حاکمیت ملی خود در اورند ودیگر این منطقه دادن امن به طالبان را منطه اتش جهنمی به طالبان سازند ودل ستون پینجم را در ارگ جریحه دار نمایند تا خاینین بدانند که هیچکدام سند وطنفروشی شان نزد مردم اعتبار نداشته وندارد .

>>>   یک امضای گندمک بود و دیگری ااتفاقنامه خط دیورند که توسط عبد الرحمن خائن به امضا رسید که درتاریخ افغانستان ثبت شده و سوم آن امضای سند ننگین و خجالت آور { ډځي ڼه کوي} ډندغوري ولایت بغلان که به هدایت ...شرفغنی توسط نماینده ... مزدر پاکستان کلاب جنگل به امضا رسید که زمینه سقوط قندز را ماهرانه فراهم کرد. باید در تاریخ افغانستان بنام اتفاقیه ننگین دند غوری ولایت بغلان ثبت تاریخ نوین افغانستان گردد.

>>>   رابرت گیتس وزیر دفاع پشین امریکا در کتاب خاطرات خود نوشته است که آقای کرزی ( ملا عمر اصلی ) در یک نشست محرمانه در ارگ کابل از من خواست تا در از بین بردن سران جبهه شمال وتضعیف آنها همرایش همکاری نمایم. کرزی به من گفت بزرگ ترین تهدید در برابر حکومت من جبهه شمال است نه طالبان. وکرزی افزوده که حد اقل دست مرا در تقویه طالبان باز بگذارید تا بتوانم از آنطریق تفنگ سالاران را از بین ببرم....

>>>   تاروزیکه شمال وجنوب گفته بروید فکرمیکنم روز مان ازین بدترخواهد شد خوب بیاد داشته باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است