در جستجوی قهرمان دیگر
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103463 منبع: پرینت

ماه ها پیش بانویی ظاهراَ روانی را در سرای شمالی دیدم که بلند بلند در میان جمعیت صدا می کرد، مسعود نمرده، زنده است.

صدای که چندماه پیش توسط بانویی فریاد می شد، امروز به صدای اکثریت مردم تبدیل شده است؛ مردمی که در پی حملات منظم مزدوران آی اس آی بر شهرها و شهرستان های شمال شرق و شمال، آرامش روحی -روانی خود را از دست داده و باری دیگر خود را بی پشتیبان و بی تکیه گاه یافته اند. مردمی که هنوز حتی پس از شهادت قهرمان - آرامش، امنیت، ثبات، عزت و سربلندی را در نام او جستجو کرده و در عالم تخیل دست استغاثه به سوی او دراز می کنند. آیا مسعود آنها، مسعود شما و مسعود همه ما زنده است؟

نخیر. مسعود، مرد و از میان مان رخت سفر بست. کسانی که مسعود را به شهادت رساندند، آن دو عرب سیاه چرده نبودند. قاتلان مسعود کسانی هستند که از بن تا امروز راه او را، آرمان او را و رویاهای او را در برابر چوکی و پول و بلندمنزل معامله کردند، فروختند و قمار زدند. معامله گران آرمان مسعود، امروزه همه چیز را دارند: موترهای زرهی، بلندمنزل ها، ثروت های بادآورده، قدرت دولتی و پول های هنگفت در بانک های دبی و کشورهای اروپایی. اما عزت مسعود، شهامت و شجاعت و تدبیر و دلسوزی او را ندارند.

قندوز در پیش چشم شان سقوط کرد، مردم مان بی عزت شد، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و قتل عام شد، از سنگ صدا بلند شد اما از گروه معامله گران نه. بدخشان همین حالا در آتش جنگ می سوزد، وردوج و بهارک به دست طالبان سقوط کرده، فیض آباد هر لحظه در تهدید است اما وارثان جهاد و مقاومت برنامه فوتبال تماشا می کنند. به اینها نباید دل بست: معامله گران سال ها است که با مردم خداحافظی کرده و به سرنوشت شان بی اعتنا شده اند. پول دارند و خانه های لوکس در دوبی. اندکی فشار آمد، بلیت هواپیما خریده و به آنجا فرار می کنند.

بله، عزیزان مسعود در میان مان زنده نیست. بیایید او را در قامت مسعود ثانی دوباره احیا کنیم. مسعود ثانی باید از میان ما برخیزد. از میان ما و شما پابرهنگان تاریخ. ما و شما هستیم که چیزی برای از دست دادن نداریم، به جز زنجیرهای مان. بیایید به آرمان های او عهد ببندیم و علیه دشمنان مردم مان برزمیم.

هله، عجله کنید، بشتابید، منسجم شوید که مسعود ثانی در میان شما است. هله، زودتر!

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیشک، اما مسعود ثانی کیست عطای که فعلآ در دبی مصروف چکر است؟ عبدالله...؟ قانونی معامله گر؟ بسم الله خان ...؟ الماس معماله گر؟ یا هم امان الله گذر که تاحال مردانه درخشیده است.

>>>   در تجلیل روز شهید دیدیم چی کسانی دعوی پیروی از مسعود را میکنند!

>>>   .... در این کشور مسحور شده اصلن در طول تا ریخ ان قهر مان وجود نداشته واگر داشته بوده ان هم افسا نوی بوده نه حقیقی...

>>>   وری نایس ثاقب صاحب تا مادر میهن مسعود دیگری بزاید

>>>   تشکر از استاد ثابت به خاطر نوشته زیبایش!
راستی مردان تاریخی از میان توده ها و در بحبوحه بحرانها سر بلند می کنند. دقیقا مسعود چنین بود. به یاد دارم هنگامی که مسعود به جهاد آغاز کرد به خاطر سن و جثه کوچکش مورد تمسخر بزرگ نماها قرار می گرفت. مسعود همه چیز را می دید و می شنید و بدان اعتنایی نمی کرد و به کار خود ادامه می داد تا اینکه با صبر و پایداری و پافشاری فقط روی اهداف جهاد و منافع مردم 23 سال مبارزه کرد و هیچ چیزی نه اندوخت بجز عشق و محبت مردم و رضای خداوند و اجر و ثواب اخروی. بله مسعود در پیشگاه خدا و مردم و وطن مسئولیت خود را ادا کرد و سربلند از این جهان رفت و از خود میراث با افتخاری گذاشت و مردم قدر دان و با انصاف افغانستان او را فراموش نخواهند کرد و با گذشت هر روز جایگاه و ارزش این مرد بزرگ برجسته تر می گردد. تکرار می کنم که قهرمانان از میان توده ها و از میان حوادث و بحرانها عرض وجود می کنند، امیدوارم در حیات خود بار دیگر شاهد ظهور و بروز شخصیت نجات دیگری باشیم.

>>>   بلی مسعود در میان ما است و از ما دور نیست اما به گفته شما آن چندتن تیکه داران که از نام مسعود استفاده و سود می برند، برای مسعود که مه، تو و جامعه است نمی گذارند که از واقعیت ها دفاع کند. تا باشد قدرت، چوکی و پول داشته باشند. با احترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است