نخستین گروه محصلان عازم روسیه می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۴/۷/۱۱ کد خبر: 103429 منبع: پرینت

سفارت روسیه در کابل، با اعلام نتایج بخشی از در‌خواست‌کنندگان بورسیه این کشور در سال جاری، بیان داشت که نخستین گروه از محصلان افغانستانی که شامل 170 تن می‌شوند، بزودی عازم روسیه خواهند شد.

به نقل از جامعه باز، الکساندر منتیسکی، سفیر روسیه در کابل در مراسمی که به این مناسبت با حضور شمار زیادی از دریافت‌کنندگان این بورسیه در سفارت این کشور در کابل برگزار شده بود، صحبت کرد و گفت: اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان افغانستان از جمله اولویت‌های روند همکاری‌های روسیه با افغانستان است. ‌سفیر روسیه افزود: در همین راستا، در سال تحصیلی 2015،16، 294 درخواست برای دریافت بورسیه از سوی محصلان افغانستانی ارایه شده بود که تا اکنون نتیجع 170 درخواست مشخص شده و این افراد به زودی عازم شهرهای مختلف این کشور خواهند شد.

منتیسکی خاطر‌ نشان کرد که روند بررسی متباقی درخواست‌ها نیز ادامه دارد و انتظار می‌رود‌ نتیجه آنها در روزهای آینده مشخص شود. به گفته سفیر روسیه، این تعداد محصلان افغانستانی در مقاطع لیسانس، ماستری و دکترا در دانشگاه‌های مختلف روسیه درس خواهند خواند.

ریاضی و تکنیک، معماری، کامپیو‌تر‌ ساینس، تکنولوژی معلوماتی، علوم سیاسی و مطالعات منطقه‌ای، روابط بین‌المللی، تبلیغات تجارتی و روابط عامه، خبرنگاری، اقتصاد، مدیریت، طب و حقوق از جمله رشته‌هایی بوده‌اند که محصلان می‌توانستند برای آنها درخواست بدهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اکـــــثــــرا به فکر این نیستند که چی درس می خوانند فقط هرطوری میشودبخارج بــروند در زمان حکومت کارمل کسی در شوروی آنزمان پنج سال را در رشته تربیه خوگ درس خوانده بود نمیدانم حالا کجا واز این تحصیلش درکدام بخش استفاده میکند؟
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است