والی قندوز بازپرسی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103387 منبع: پرینت

ولایت استراتژیک و دروازه شمال افغانستان مركز ولایت قندوز دو روز قبل بدست طالبان افتاد. به نظر می رسد خط مقاومت قندوز آنقدر ضعیف نبود كه با زد و خورد سه ساعته سقوط كند، این در حالی است كه از هفته ها بدینسو احتمال سقوط ولایت قندوز به گوش می رسید.

شایعات و ادعاهای جدی وجود دارد كه ولایت قندوز با طالبان معامله گردیده است، حتی بعضی آگاهان امور در سقوط قندوز دست دولت مركزی را دور از تصور نمی دانند، دیروز یک سرباز اردو ملی به رسانه ها مكتوب كوتاهی فرستاده و در آن گفته است كه "ما معامله شدیم، نه كمكی رسید، نه سلاحی، نه امر فیر داده شد و ما همه كشته می شویم. اگر گفته های این سرباز دلیر واقعیت داشته باشد، سقوط ولایت قندوز از قبل طرح ریزی شده است و همكاری بعضی مسوولان ارگ و ولایت قندوز موجود می باشد و گرنه با نبرد سه ساعته سقوط یک ولایت بزرگ امكان پذیر نیست.

موجودیت ستون پنجم در داخل ارگ، اردو، پلیس و امنیت ملی از ماه ها بدینسو در محافل سیاسی و رسانه ها جر و بحث می گردد. چندی قبل جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریس جمهور و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ گفته بودند كه تا روزی كه گلیم جاسوسان آی،اس،آی در داخل دولت جمع نگردد، صلح و امنیت خیال خواهد بود.

حال سوال در اینجا است.
جنرال دوستم و عطا محمد نور انسان های ساده ای نیستند، چرا اظهارات این رهبران جدی گرفته نمی شود؟
چرا در روز هایی كه از احتمال سقوط قندوز صحبت می شد، والی در تركیه بسر می برد؟
چرا بعداز تقرری محمد عمر صافی حملات طالبان قوت گرفت؟
آیا واقعا خط مقاومت قندوز آنقدر ضعیف بود كه با جنگ سه ساعته سقوط كند؟
ولایتی كه در 14 سال گذشته سقوط نكرد، چرا بعداز تقرری صافی به دست طالبان افتاد؟
بخاطر ارایه جواب به سوالات فوق و روشنایی موضوع نخست والی قندوز بركنار گردیده و توسط مسوولان قضایی بازپرس جدی قرار گیرد. در صورتی كه در كفش شان ریگ و غفلت كاری تثبیت گردد، به حبس محكوم شوند. در غیر آن صورت در كشور هیچگاه عدالت اجتماعی بر قرار نگردیده، صلح و امنیت خیال خواهد بود.


نقیب الله عبید


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اول غنی بد استانیکزی و غیره اگر کسی باشد این دو نفر را بازجوعی کند معلوم خواهد شد چرا شهری کندز سوقط کرد چرا فروخته شد امینو بس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است