طالبان دختران تاجیک و هزاره قندوز را باخود بردند (عکس)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۹ کد خبر: 103349 منبع: پرینت

گزارش های تایید نشده ای از قندوز حکایت از تجاوز به زنان و دختران تاجیک وسپس انتقال آنان به مناطق امن تحت پوشش طالبان حکایت دارد.

اقدامی که درتایید این گفته رسانه ای شده است، سودابه است.
سودابه قابله ای در یکی از شفاخانه های شهر قندوز بود. زمانی که طالبان وارد شهر می شوند او مصروف وظیفه اش بود. طالبان به شفاخانه می روند و سمیع الله قوماندان بلوک ضربتی طالبان به سودابه تجاوز جنسی و سپس او را به قتل می رساند.
همچنین چند تن دیگر از داکتران و نرس های زن این شفاخانه توسط طالبان کشته شدند.

در همین حال گفته می شود طالبان تعداد زیادی از فامیل های تاجیک و هزاره را به رگبار گلوله بسته و با لاری ها اجساد آنان را به بیرون از شهر بردند .

افراد مسلح طالبان پس از ورود به شهر قندوز، ساختمان دفتر سازمان ملل، بخشی از مقر فرماندهی پولیس، دادگاه، دادستانی، اداره برق، ساختمان رادیو و تلویزیون خصوصی "روشنی" و شماری از پاسگاه‌های امنیتی در اطراف شهر را به آتش کشیدند.

شاهدان عینی گفته‌اند که اموال، اسناد و امکانات دفاتر دولتی در قندوز به غارت رفته و سلاح و مهمات و وسایط نقلیه پولیس به دست طالبان افتاده است.
طالبان به غارت فروشگاه‌ها، بانک‌های خصوصی و طلافروشی‌ها دست زدند و ششصد زندانی از زندان فراری دادند.

اما خبر تکاندهنده این است که طالبان در حال عقب نشینی از قندوز حدود دوصد دختر تاجیک و هزاره را با خود برده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201510/201510010357443529.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازاین ...، نوکرصفت وغلام پاکستانی بعید نیست .

>>>   جـــوانــــان بخــــــارج نــــرونـــــــد
( غ و ع )

>>>   خداوند اين قوم انحاري حسود ظالم و بي غيرت را نيست و نابود كند

>>>   ایـــن گـــروه جـــــاهـــل داکتر ضرورت ندارند وقتـــــــــــی اعـضـای فامیل خودشان مریض میشود آنرا به نزد پاکستانی ها میبرنذ ازان ننگ ندارند اما یک هموطن خودرا که مصروف خدمت به مردم خودش هست شهید میسازند درجهان هیچ گروهی ازین ها جاهلتر یافت نخواهد شد که زن را به جرم داکتر بودن از بین ببرد اگر مسابقه جهالت باشد شاید گروه اشرار ما مدال طلا را بدست آورد چون ازین بیشتر جاهل در کره زمین یافت نمیشود اگر در دیگر سیارا ت باشد تا حال ناسا به آن دست نیافته است حتی داغش هم مسلک اینها تاحال زن را به جرم داکتر ونرس بودن از بین نبرده امریکا برای چنین مردمی با این مفکوره سیاه می خواهد دموکراسی بیاورد !!!
(( ر ))

>>>   زنان ودختران خودشا...در گرو آی اس ای قرار دارد.

>>>   مسئولیت این همه جنایات بدوش آن قبیله سالاران فاشیست میباشد که طالبان را تقویه وتجهیز نمودند وبرادر خواندند واز زندان رها کردند واخیرا دندغوری را برایشان دادند تا خودرا تقویه وتجهیز پنمایند. گلاپ منگل به کدام حق منطقه را به طالبان تسلیم نمود وعملیات های نیرو های دولتی را دران نقته ممنوع نمود آنها خودرا تقویه کردند از زندان ها فرار وبه آنجا جمع شدند بعد از تجهیز به کمک اقوام فاشیست خود به کندز راه یافتند وهمه کشتار ها وچپاولگری ها را طور سفاکانه وبیرحمانه بالای ملیت های غیر پشتون اجرا کردند ودوران نادر غدار ومحمد گل مهمند ویغماگری منگلی هارا که در زمان نادر غدار وبه امر وی شمالی را نمودند(کاپیسا وپروان. حالا هم جنایات این گروه فاشیستی بدتر ازان زمان است. مردم وملیت ها یایدبیدار شوند که هرولایت اگر بدست این گروه افتید همین طور جنایت را تکرار میکنند شوراهای سراسری تاجک ها هزاره ها وازبک ها ودیگر اقوام باید وه تشکیل وتجهیز شوند ذر غیر آن پاکستانی ها درتبانی وزدوبند وکمک گروهای تروریست ودهشت افکن وفاشیست های قبیله درون ارگ همین روز بد وتجاوز را بالای همه ما اجرا میکنند.
بااحترام عادل عبیدی کابل

>>>   اگر طالبان ایمان وغیرت افغان را میداشتند کالای زنانه پوشیده وامیل وچمکلی بر بدن کرده جهت انتحاری نمی امدند وزنان ودختران شانرا به دست ای اس ای نمی سپردند وخودشان به انجام ترورستی وخصد گیری پاکستان از افغانستان نمی امدند واله دست پاکستان نمی شدند پس انهاییکه در مقابل کلدار پاکستان خود وفامیل شانرا فروخته اند وایمان وغیرت را از خود دور ساخته اند هر کاری که ازدست شان پوره باشدجنایت را انجام میدهند وکسانیکه از چنین وطنفروشان ناموس فروش دفاع کند ویا انها را با این عمل ننگین شان تایید کنند انها هم همردیف انها بشمار میروند .

>>>   جنایت نا بخشودنی ... طالبا در ولایات کهندژ.
باعرض تسلیت به همه هموطنان مردم شریف دلسوخته و داغدار قندوز و به پیشگاه ملت شریف و بزرگ خراسان و خانواده‌های تمامی جان باختگان فاجعه کهندژ... از زمان آغاز خشونت‌ها در کهندژ 504 نفر کشته و بیش از6000 هزار نفر بی خانمان شده ان آمار نشان می‌دهد تاکنون بیش از 350 مردان تاجیک و ازبک در ولایات کهندژ کشته شده‌اند و به بیش از 312 زن مردمان غیر پشتون در این ولایات تجاوز شده است... ناقلین ولسوالی ها، قریه ها تاجیک نشین ازبک نشین را در ولایات کهندژ آتش زدن .در کهندژ نیروهای امنیتی واکنشی به کشتار اين قوم غضب از كوهِ سليمان رسيدندها افراطی ندارند. در حایل مردان مسلمان تاجیک و ازبک را قتل عام و به زنان و دختران غیر پشتون این کشور تعرض شده است که دولت ملا اشرف غنی اعلام کرده نیازمند زمان هستیم برای از بین بردن بنیادگرایی در این کشور و عملاً فضا را برای خشونت ناقلین پشتون طالبان ایجاد کرده است.

>>>   ... دلخوشي به آزادي كندز بدون درنظرداشت آنچه از دست داده ايم و آنچه طالب از پول و مهمات و سلاح و شهرت و به دست آورده است، ساده لوحي است. آزادي كندز شور و شعفي ندارد. بايد نشست و زخمهاي خود را ليس زد. زمان يخن گرفتنهاست. زمان يخن پاره كردنهاست. طالب بايد جشن بگيرد كه از يك نيروي فراري به يك نيروي ولايت گير ارتقاء كرد، نه ما. آزادي كندز جشن گرفتن ندارد. فجايعي كه بر مردم ما رفت چنان ماتم بزرگيست كه فرار دزدان مال و ناموس مردم هرگز قابل اعتنا نيست. زماني جشن بايد گرفت كه نام طالب گم شود. جنازه ها و زخمهاي جسم و روان خود را بايد به كابل آورد و خواهان محاكمه مسوولين امنيتي و استعفاي حكومت بيغيرت و خاين و غدار شد.

>>>   سلام من یک ایرانی هستم بسیاری از همزبان های افغانم کشور من مقصر در ناآرامی های افغانستان میدونند من بدنبال حقیقتم ... ممکنه کسی راهنماییم کنه

>>>   چرا بعد از کشتن جنازه ها را به موتر بردند؟

>>>   سلام علیکم !
وطنداران از شنیدن این خبر به خدا قلبم به درد آمد؛ شما دنبال مقصر می گردید . ولی من فکر می کنم خود شما مقصر هستید به دلیل این که وقت دزدان ... به نام طالب راهی هزاره ها را می گیرد ومی کشد ؛ برادران تاجیک خیال می کند که آنها در پشت سپر ... محفوظ می مانند؛ تا روزی که خود شان گرفتار این بلا شوند وقت گرفتار شدند می فهمند اما آن وقت کار از کار گذشته است؛ چون صفحات شمال رو به مرزهای افغانستان و آخرکار است. چند روزی که آرامی است کارمندان تاجیک خیلی بدتر از ... دیکتاتور، نژادپرست وخودخواه هستند. اگر باورندارید بروید در اداراتی که به دست برادران تاجیک هستند دلیل این رفتار خام بودن برادران تاجیک است ؛ ما قبول داریم که بعد از جهاد طی مدتی قدرت وحکومت افغانسان به دست برادران تاجیک افتاد وتوانستند افراد خود را خوانده وناخوانده به برخی پست ها بنیشانند اما چون آنها هم روش فکری درستی ندارند از همان پشتون ها تقلید می کنند. لذا باید اول خود را اصلاح کرد بعد دیگران را ملامت
والسلام حمید سامانی

>>>   این ها یک قوم ... بی حد جاهل هستند تجزیه تجزیه تجزیه راه حل

>>>   باید برحال تو خون گریه کنم وطن پاره پاره من!دختران بی پناهت در کدامین بیغوله ها مورد تجاوزقرار میگیرد میهنم غیرت مردان نامی تو کجا رفته؟
مریم _دانشجو از انکارا

>>>   کسی که دین نداشت چطور میتواند لاف از مسلمانی بزند خودرا پیروی احکام الهی بداند . انتحار ، قتل ، تجاوز ،چور و چپاول وهمردیف چنین جنایات در دین اسلام حرام بوده ومرتکبین آن از اهل دوزخ است که طالبان به چنین اعمال افتخار میکنند لذا بی دین بوده و بیناموس هم میباشند
خامش از پاریس

>>>   راست فرمودی جناب عبیدی و لی این را هم باید در نظر بگیرید که بیعدالتی در برابر واقعت های اکثریت و اقلیت نتیجه اش چنین میباشد و دیگر اینکه گناه شما اقلیت بودن شما ست اگر میخواهد که روی آرامش زندگی را بخود و دیگر ساکنان ولایت قندوز... ولایت قندوز را بخود ببینید پس بايد شما یعنی غیر پشتون های ولایت قندوز قناعت کنید که به اندازه در صدی نفوذ اقوام در ادارات دولتی هم از ملکی و نظامی سهم و مسئولیت داده شود وگرنه هیچ وقت زندگی خوش را ساکنان ولایت قندوز بخود نخواهد دید بنده گزینش عبدل شکور دادرس را بعنوان والی تامل اختیار ولایت قندوز گزینه خوب میدانم و در مورد کمندان امنیه امرالله صالح را گزینه خوب میدانم در مورد ریاست امنیت ملی هم. یکی از برادران وطن پرست ازبک گماشته شود مشکلی نیست خدا کند که رییس جمهور محترم در این مورد توجه کند
نازک مير جوزجانی از دیارغربت

>>>   .... که کشور ما را به صد سال عقب کشانده اند.

>>>   ... آنها کشور مارا به ده سال عقب برده اند. خداوند آنهارا ذلیل و نابود کند.

>>>   ... فاشیست های ...را باید به دار آویخت.

>>>   خداوند متعال اننقام مردم مظلوم را از این جنایتکاران بگیرد.
باخبر

>>>   پروپاگند نكنيد به وطن ووطنداران تان احترام گذاريد. دامن يهوديها وپاكستانيها را نگيريد بين اقوام كشور به نفرت دامن نزنيد.
خانولي ازكابل

>>>   اګر این قسم هست شما ... ها چرا از ناموس تان دفاع نګردید؟؟؟اګر پشتونها فاشست هست پس علیه آنان جنګ کنید ضرورت به حکومت و وحدت نیست پس جنګ علیه ترویست نیست جنګ قومی هست فقد شروع کنید. اګر نه کردید ...

>>>   اﻳﻦ ﻭاﺿﺢ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺷﻮﺭﺵ ﻗﻨﺪﻭﺯ ﺩﺳﺖ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻧﺎ اﻫﻞ ﻣﺎﻥ ﻧﻬﻔﺘﻪ اﺳﺖ ﻭﺭ ﻧﻪ اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﺟﺎﺯﻩ اﻱ ﻏﺎﺭﺕ ﻳﻚ ﻭﻻﻳﺖ ﺭا ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﻤﻴﺪاﺩﻧﺪ ﮔﻮﻳﺎ ﺳﺮﻛﺮﺩه ﻫﺎﻱ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭﺣﺪﺕ ﻣﻠﻲ ﺑﺎ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻮاﻓﻘﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ و ﻫﻢ اﻳﺸﺎﻥ ﺭا ...... ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻨﺎﺑﺮ ﻣﻮاﻓﻘﻪ اﻱ ﻛﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻗﻨﺪﻭﺯ ﻏﺎﺭﺕ ﺷﺪ ﺳﭙﺲ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﻱ اﻣﻨﻴﺘﻲ ﻭاﺭﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﺷﺪ و ﺷﺎﻳﺪ اﻣﻮاﻝ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺭا اﻳﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻏﻨﻲ و ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﻭاﻱ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﺎﻥ ...... اﻱ ﺧﺎﻳﻨﺎﻥ ﻣﻠﻲ ﻭﻗﺘﻲ ﺛﺮﻭﺕ و اﻣﻮاﻝ ﺭا ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻱ , ﻣﻴﻜﺮﺩﻱ اﻣﺎ ﺛﺮﻭﺕ و اﻣﻮاﻝ ﻳﻚ ﭘﺪﺭ , ﻣﺎﺩﺭ و ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ و ﻏﻴﻮﺭ ﺭا ﻧﺒﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﻃﻮﺭ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻣﻴﻜﺮﺩﻱ.
ﻣﮋﺩﻩ ﺷﺮﻳﻔﻲ ﻣﺰاﺭ ﺷﺮﻳﻒ

>>>   حقوق بشر از نظر اين نيمه طالبچه وقتى به گونه ى كامل نقض خواهد شد كه طالب چركينى را با يكى از اعضاى خانواده اش ...در كندز از نظر اى ا...حقوقى نقض نشده است،چون پشتون حقوق تاجيك و اوزبيك را نقض كرده است؛ تاجيك و اوزبيك و هزاره كه حقوقى ندارند.

>>>   جوانان خارج نروند بايد كشته شود بدست طالبان پاكستاني وطن فروش

>>>   میگویند تعداد از زنان محبوس را هم اشرار برده اند

>>>   گروه طالبان وحشتی را درشهرکندز برپا نمودند
حنیف کندز

>>>   ارتش ملی باید به قوم هزاره داده شود.
مجتبی غلامی

>>>   ترکمن ها، هزاره ها، تاجکها، اوزبیک ها، ایماق ها، سادات ، پشه ئی، بلوچ، نورستانی، و دیگر تمام اقوام غیر پشتون باید بدانند که بقای شان وابسطه به اتحاد و اتفاق شان است وگرنه یکی یکی توسط فاشیست های طالب پرور و تمامیت خواه نابود خواهند شد وبه حاشیه رانده خواهند شد۰ تفاوت های گذشته را کنار بگذارید و متحد شوید۰

>>>   طالبان هیچ شانی برای انسان قایل نیستند. امپراتوری وحشت و تعصب هنوز در میان بعضی قبایل و روستا های افغانستان پیروانی دارد. روشنفکران افغان به جای کوبیدن بر طبل تفرقه لازم است بر نفی خشونت تمرکز کنند

>>>   اینگروه چه طالب چه داعیش دوتایش یکی است این رویش همیشگی اینها هست اینسانهای بیگناه رامیکشند به زنان مسلمانان ودختران شان تجاوز میکننددست وپاسر مسلمانان وانسان هارازنده می برند اسم خود را هم میگذارند مسلمان &عجیب تر از این ها عالم نماها ومولی صاحبانی هست که خودرا عالم میدانند ودر مقابل این گروه کافر ومنافق سکوت میکنند آیا اینهاعالمند مولوییند ؟ آیاسکوت اینعالم نماها نشانه چیست ؟...
رحیمی مهاجر

>>>   مسئول و طراح تجاوز بناموس و شرف زنان و دختران تاجیک و هزاره، دزدی و غارت دارائیهای مردم، چور و چپاول دفتردولتی، بانکها و طلافروشیها، ربودن سلاح و مهمات دولت و بآتش کشیدن دفاتر دولت در قندوز کسانی هستند که در طول 14 سال از طالبان دفاع و حمایت کردند. باید جزای این اعمال ضدبشری و ضد شرف و کرامات آدمی از کرزی، اشرف غنی، استانکزی جاسوس آی اس آی، رئیس امنیت ملی، والی جاسوس و خائن قندوز سوال شود. این خائنین باید محاکمه علنی در حضور مردم شوند. غنی احمدزی نوکر آی اس آی است و اعضای شورای امنیت ضدملی از طالبان و اعمال ضدبشری این دشمنان قسمخورده و خئنین بوطن دفاع و پشتبانی میکنند. حادثه قندوز از مرکزکابل و از ارگ سازماندهی و مدیریت شد و غنی احمدزی به آن اعتراف کرد.
شریفه از قندوز

>>>   در هنگامیکه دگر مردم کندز درمیان شعله های آتش میسوزند مخالفان سیاسی غنی... در داخل شهر کندز به خنده و بایسکل سواری مصروف هستند. بی عزت های .... یک باردگر فرهنگ خودرا به جهانیان به معرفی گرفتند و به جهان فهماند که از تمام فجایع انسانی در جهان برخوردار هستند و از هیچ نوع بد اخلاقی در قبال مردم افغانستان دست نخواهند کشید...
نسیمه از کابل

>>>   ... به همین دولت وبه ا مریکا که جلو پاکستان چلتستان ره گرفته نمیتوانند چی جنایت نیست که به حق ما نمیکند خدا بشرماند پاکستان را به زودترین فرصت الهی امین بگوید مردم .مردم راستی بی غیرت شده اند چراقیام نمیکنید به به علیه زمام داران.

>>>   قبلآ تحت نام کاکه از کابل بعضی نظریات تقدیم میداشتم ازینکه در مقابل اعمالی که در کندز صورت گرفته هیچکاری به جز اه ،حسرت ونفرین فرستادن از دستم برنمی اید میخواهم نام کاکه را از خود بر گرفته به عوض ان ناجوان از کابل مینویسم زیرا از دستم هیچ کاری بر نمی اید وهیچ امکانی برای فعلآ در مقابل این اعمال ننگین ندارم وجواب چنین اعمال صرف اه،حسرت وتقبیح بوده نمیتواند
ناجوان از کابل

>>>   عبیدی صاحب!
هیچ افغانی در هیچ گوشه کشور نیست که از حوادث ناگوار و اسف انگیز ولایت زیبای کندز تا اعماق قلب متاثرنشده باشد. از شما و برخی از «سیاسیون» میخواهیم که به لحاظ خدا و بخاطر مردم کندز و افغانستان موضوع را قومی نسازید!! قومی ساختن موضوع از جانب هرکس و هر گروه که باشد بمعنی هیزم انداختن در آتش اختلافات و نفاق در کشور است که کاملا بنفع پاکستان آتش افروز است!! بخاطر خدا بخاطر ارضای «هوسهای روشنفکرانه» این وطن دوستداشتنی را به آتش نکشید!!!

>>>   كسانى كه از حقيقت قومى بودن فاجعه جنگ در كندزإنكار مى كنند،مگر نمى دانند كه همين حاكمان در كابل از غنى تا شكريه باركزى و باند حاكم شؤونيستى در قدرت بار ها مبارزه نيروى هاى ضد طالبان را سد واقع نشده اند ؟! و حتا آن ها را متهم به نسل كشى كرده اند. معاده ء فاشيستى دند غورى با كى ها و به چه منظور صورت گرفت، همين اكنون تجمع طالبان مگر در مناطق ناقل نشين نيست و اين مناطق هسته ء اساسى اين جنايت ها حساب نمى شود ؟! همين اكنون فاشيست هاى پشتون تبار از آماتور هاى حقوق بشرى تا غنى نمى كوشند تا جنايات طالبان پشتون تبار را إنكار كنند و كتمان نمايند. آن عده مزدوران و خنثا هاى تاجيك كه وكيل مدافع جنايات فاشيست ها مى شوند و يا خاموش اند تا حقايق را بگويند، جز مزدور و برده نيستند. جنگ أفغانستان و جنايات فاشيست ها براى تحكيم حاكميت قبيله است و بس. كسانى كه هنوز هم هشيار نشده اند، بهتر است تا بار بكشند و بار كشى هم بيش نيستند.

>>>   بــــه (سلام من یک ایرانی هستم بسیاری از همزبان........
فـــــــابــــریکه های تولید اشرار وترورست در پاکستان است وسالهاست که تولید وصادر میشود در زمان پیش از طجنگ های افغانستان یعنی زمان شوروی پاکستان درمنطقه از نظر صادرات پخته در مقام اول بود اما با تغیر آب وهوا واقلیم حالا نسبت به کشت وصادرپخته تولید وصادر ترورست صد برابر عاید بیشتر دارد ومصارفش هم کمتر است با صدور این قلم هم پول سرشار بدست می آید هم منافع سیاسی پاکستان آسانتر تامین میشود سالها پخته صادر کردند اما نه صاحب سلاح شدند نه به تخنیک جدید دست یافتند اما زمانیکه تولید وصدور ترورست را شروع کردند صاحب همه چیزشدند بم اتم انواع راکت ها انواع طیارات جنگی تجهیزاردو سرازیرشدن ملیاردها دالرامریکائی همه اینها دست آورد های تولید وصادر ترورست ها واشرار است ودرین مورد هیچ کشور درجهان با پاکستانت رقابت کرده نمیتواند
( ر )

>>>   اصلا رهبران فکری طالبان در ارگ نشته اند ، اگر سران ...غیرت وناموس دارند باید ارگ را پاک کنند.

>>>   باطلان چیزی جز حماقت و ویرانی و مزدوری نمی دانند و روشنفکران پشتون باید از بدنام شدن بیشتر پشتون جلوگیری کنند. باطلان را از خود دور کنند و آنها را به هر وسیله ای که می توانند هدایت یا نابود کنند و گرنه آنان هم در جنایات این جانیان و باطلان شریک است. وطن با هم زیباست وگرنه امروز شما می کشید فردا ما هم می توانیم انتقام بگیریم ولی این راهش نیست.
یک هزاره مهاجر

>>>   نه جنگ مذهب و دین است نه جنگ عدالت تنها و تنها جنگ قوم پرستی است به نام دین و الله این خاعنان ابروی دینمان را برده اند ...

>>>   تاکه فاشیست های مانند میرعلم و قسیم .. در کندز حاکم هستند این ولایت و مردم آن روز خوش را نخواهد دیدند ، همه میفهمند که مشکلات از دست ...است.
تخاری

>>>   این عمل تکراری است که بعد از کشته شدن حبیب الله کلکانی شده، در زمان اشغال طالبان صورت گرفته و در آینده نیز جاهلان این تصمیم را دارند، آنها به این عمل وحشیانه افتخار میکنند، هرچند اعانت به نام وحشی است معذرت میخواهم اما نمیدانم این هارا به چه نام خطاب کنم، اما متآسفم به اینکه مردمانی که چنین دشمن مشترک دارند، چرا بسیج نمی شوند چرا در بین خود اتحاد نمی کنند؟ ...
نوید از بدخشان

>>>   باید مردم نجیب کندز و تمام مردم افغانستان در مقابل باید که انتقام این همه جنایات را از برادر کلان ... یعنی حامد ...رزی بگیرند به خاطریکه همین برادر کلان بود که تمام این ها را از زندان ها رها کرد تا دست به همچو اعمال بر علیه اقوام مسلمان افغانستان بزنند.

>>>   طالبان جنایت کار وقتی هم دیکر را سوار شود چه رسد به دیکر اقوام از هزاران جنایت اینها بلد است بنام طالیب است...

>>>   هم تباران عزیز بیائید فراتر به اندیشیم مایک قوم نیستیم یک ملت استیم درد آن تاجک بدخشی درد من است دردآن تاجک قندوزی تاجک بغلانی وخلاصه درد آن تاجک که دراین کره زمین زنده گی من کند دردمن است ناموس آن ناموس ملی من وتو است مایک ملت قهرمان مجاهدوالحمدلله مسلمان استیم نبایدگذاشت که عده ازقبیله فاسد یهودسلیمان کوهی قصدنابودی من وتوراداشته باشدوبالای عزت و ناموس ماخیانت وظلم کند بیا ای هم تبارعزیز دست مراتوبگیرومن دست توبسیج شویدمتحدشوید اتفاق کن و درس عبرت وپند بدهیم برآن قبیله فاسدجنایت کاران تاریخ که به دستوربیگانگان چهل سال است که من وتورا می کشد ودرحق ما جنایت وخیانت می کند آخر ترا چی شده که غافل وبی پروا استی مگرتوازنسل خراسان نیستی مگرتاریخ باباواجدات قهرمانت راهمچو ابومسلم خراسانی حبیب الله خان غازی کلکانی میرمسجدی خان کوهستانی میربچه خا کوهدامنی واحمدشاه مسعود فراموش نموده ای که برضد قبیله های ظالم جهادمقاومت وایستاده گی نمودن وامروز نام و نشان شان به خط زرین درتاریخ نوشته است برخیز غافل مباش وباملت خراسان هم دست و هم پیمان باش ما هرگزآن بیرق فرمایشی انگلیس راقبول نداریم بیرق ماهمانابیرق مقاومت خراسانیان است و نام و نشان ماهما نا خراسانی خراسانی الاصل ایم من هرگزافغان یهود نیستم بیائید نام و نشان گذشته وحقیقی خود را دوباره زنده نگهداریم که سال های قبل قبیله جنایت کارتاریخ به او به چشم بدنگرسته بود و انتقام خون شهدای ملت مارا که درقندوزبدخشان ودیگرولایات به نام تاجک کشته می شوندبگیریم

>>>   مردم بغلان با توجه به جنایات و خیانات و فجایع طالبان ... اتمر اسانکزی غنی یهودی در کهندژ از سرتا سر این استان برای دفاع از ناموس ، خاک ، سرزمین ، حیثیت ، شرافت ، و دست اوردان‌شان بسیج شده اند و آمادگی‌شان را برای مقابله با این ددمنشان .... دجال اعلان کردند ، این جوانان سلحشور استان بغلان از تمام نواحی بغلان گرد آمده اند چون به دولت لنگ‌ها اعتماد ندارند .

>>>   این همه یک توطئه است علیه اقوام افغانستان دوستان از این توطئه ها علیه یکدیگر خود داری کنید هم دست شده و وطن را به آبادانی برسانید نه

>>>   دیدید که چی رقم جنگ را به طرف شمال که امن بود بردند؟؟؟
کل زی

>>>   دشمنان افغانستان مخصوصآ پاکستان و ... در قدم اول کوشش میکنند نفاق و قومپرستی را بنام های مختلف در بین مردم افغانستان ایجاد کنند و سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن را پیش گرفته اند و بنام قوم، زبان، مذهب و منطقه مردم افغانستان را پارچه پارچه ساخته اند. یکی از دلایل عمده سقوط کندز و در مجموع جنگ و هرج و مرج در افغانستان، در پهلوی سهل انگاری مقامات دولتی، نفاق و عدم همکاری ما است. ما مردم عادی چنان عادت داریم که همیشه ملامتی را به گردن حکومت و حکومتداران میاندازیم اما سهم بزرگ خود را منحیث یک فرد اجتماع، یک مسلمان و یک هموطن برای اصلاح جامعه خود فراموش میکنیم.... انتقاد سالم و برحق از هر کس که باشد از داکتر غنی و داکتر عبداله شروع تا کوچکترین پیاده دفتر کاملآ درست است اما عناد، عقده گرایی و قومگرایی و ایجاد نفاق و توهین و تحقیر دیگران بخصوص شخصیتها و بزرگان ما چه در سطح حکومت و چه در سطح اجتماع و جامعه کاملآ اشتباه است...

>>>   مجلس محترم نمایندگان بايد حامد کرزي وشرکهايش را به مجلس استحضار نمایند حامد کرزي باید مردم را راضی و قانع کند دلیل آزاد کردن جنایتکاران یعنی طالبان از زندانها کشور چه بوده این جنایتکاران درجریان عملیات هاومحاربه رویاروی با نیروهای مسلح حکومتی دستگیر شده بود ن.این ها باید محاکمه میشدن این خونهای ناحق و تجاوز های بیشرمانه صورت می گیرد همش به گردن کرزای خبیث میباشد

>>>   برادر گپ شما بزرگواران صحیح وقت چهارتا انگل فاسد خودش را در بدنه دولت جازده و مانع پیشرفت مملکت می شود امکان ندارد کشور ما آباد شود ریس جمهور یک آدم بی لیاقت ترسو هیچ چیزی را نمی تواند مرتب کند اگر میکرد تا حالا کرده بود. آروزی مردم را به باد داد

>>>   ... از افسران و پولیس پشتون که در حفظ و نگهداشت قندوز، خواهران و مادران تان در دفاع هستند و... هنوز به قوم پشتون بد و رد میگوید. باید داتست که تروزییزم و طالب یک انحراف فکریست. آیا در بدخشان طالبان تاجک غیر پشتون نستند؟
افسر تاجک از قول اردوی 105 شاهین

>>>   طالب جانی و جلاد ... است. از طالب زشت تر و ضد انسان تر تا حال در روی زمین خلق نشده است... ظالم باید از افغانستان برکنده شود و تا آخرین نفر ظالبان باید اعدام شوند و در حضور خلق محاکمه و اعدام شوند. چون این بی ناموسها به ناموس و شرف مردم مظلوم قندوز تجاوز کردند...
معصومه قندوزی

>>>   طالبان به قوم بشتون مربوط نميشود طالبان دشمن تمام اقوام أفغانستان هستند خسارات را كه طالبان در ولايات بشتون نشين كرده اند ومردمان بشتون را به قتل وسانده اند به همه معلوم است به سران بشتون وقوم بشتون بي موجب توهين تكنيد إحساسان أنهارا تحريك نكنيد... تمام اقوام كه در أفغانستان زندكي ميكنند بأهم برادراند أين دسيسه دشمنان أفغانستان باكستان... و جواسيس انها است كه مي خواهند تفرقه را در ميان اقوام برادر افغانسان بياندازند وتفرقه قومي را براه إانداخته دامن بزند ما بايد هوشيار باشيم وبالاي يكديكر تهمت نزنيم اقوام را توهين تكنيم وزنه به سر نوشت شاه حسين صفوي كرفتار خوا هيد شد.
هوتك إز مزار شريف

>>>   به لیاص خدا اومردم شریف با عزت افغانستان
به حرمت خانواده ها ما او روشنفکران قلم بدستان در مور وحدت ملی یک پارچگی ملت افغانستان هرچه عاجل پیش به سوی خدا به سرنوشت یکپارچگی و آینده ملت توجه جدید کنید...

>>>   این عکس ها نماینگر حکومت مغز متفکر دوم جهان ( غنی) ویکی از اصول حکومت داری اتمر این انگلیس بزرگ است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است