دیدار وزیر خارجه انگلستان با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103320 منبع: پرینت

در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد فلیپ هامون وزیر خارجه انگلستان با داکتر عبدالله رییس اجرایی دیدار نمود.

در این دیدار در مورد همکاری های ملکی و نظامی میان افغانستان و انگلستان، وضعیت امنیتی و سیاسی و افزایش همکاری های منطقوی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس اجرایی کشور در این دیدار به بیان اوضاع امنیتی از سال گذشته تا اکنون، خطرات داخلی و خارجی و چالش های جدید تروریزم و مبارزات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پرداخته و صحبت نمود.

وی فعالیت های نیروهای افغانستان را مهم، فوق العاده و موفقیت آمیز عنوان نمود و افزود: بر اساس تلاش ها و مبارزات این نیروها، تروریستان به اهداف شوم شان نرسیدند.

به گفته رییس اجرایی کشور، حکومت افغانستان در یک سال گذشته تلاش های زیاد نمود تا به جنگ و درگیری در کشور خاتمه داده شود و همچنان با حامیان و تمویل کنندگان تروریزم هم کار کرد تا از پشتیبانی تروریستان دست بردارند، ولی با اینهمه کوشش ها، نتایج مطلوبی به دست نیاوردیم.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان گفت: توقع افغانستان از متحدان شان این است که حامیان تروریزم را مجبور سازند که از پیشتیبانی قاتلان و تروریستان دست بکشند تا تروریزم ریشه کن گردد.

در همین حال فلیپ هامون وزیر خارجه انگلستان در دیدار با رییس اجرایی کشور از حکومت وحدت ملی به خاطر گام هایی که برای ایجاد اصلاحات برداشته است اعلام حمایت نمود.
وی گفت که چنین گام هایی، راه های حل اساسی را مساعد می سازد و آنان نیز توقع چنین تلاش ها و فعالیت هایی را دارند.

نامبرده علاوه کرد که آنان همچنان به حمایت از افغانستان و همکاری با این کشور متعهد هستند و توقع دارند که نتایج لازم از تلاش های مشترکی که صورت می گیرد به دست آید.

هامون از فعالیت های نیروهای افغانستان هم قدردانی نمود که با فعالیت های قاطع شان ثابت نمودند که برداشت ها و افکار دیگران در مورد شان اشتباه است.

در این دیدار میان رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان و وزیر خارجه انگلستان همچنان در مورد بازسازی تنگی ابریشم و استفاده از فرصت های موجود اقتصادی و ترانزیتی برای افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است