ضلع چهارم این مثلث معیوب کجاست؟
دلیل کند شدن روند هم پیمانی و بهم پیوستگی کابل و اسلام آباد و طالبان چیست؟ مثلثی که بدون ضلع چهارم خود معیوب می نماید و با افتتاح دفتر سیاسی برای طالبان در قطر، با پادرمیانی ایران و عربستان و ترکیه به فرجام نرسید؛ پس غرب کنترل اوضاع را در دست دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۴/۷/۸ کد خبر: 103280 منبع: پرینت

درحالی رویکردهای پیشین واشنگتن و قدرت های هم پیمانش برای تفرقه اندازی و فتنه افروزی میان افغانستان و پاکستان بعنوان طعمه های بزرگ منطقه برملا شده است که همچنان برخی به دنبال حلقه مفقوده می گردند.

ملا اختر محمد منصور، فرمانده جدید طالبان که با کلی اما و اگر و شاید و باید و چانه زنی بیعت همه گروهک های مختلف طالبانی را برای خود گرفت؛ در نخستین بیانیه ی خود به مناسبت عید اضحی، پیش شرط های نوینی برای مذاکرات مبهم صلح با حکومت درنظر گرفت که بدین شرح است:

خروج نیروهای خارجی از افغانستان و لغو هرگونه معاهدات نظامی با کشورهای بیگانه. و اما ربط آن به مداخلات و اتهامات بی اساس پاکستان به افغانستان چیست؟ بر کسی پوشیده نیست که هرچه طالبان به هم پیمانی با دولت و صلح تمایل بیشتری نشان دهند روابط میان کابل و اسلام آباد تیره تر می شود.

در واقع پاکستانی که خود نادانسته و ناخواسته عامل تمویل و تعلیم و تحریک طالبان بوده است؛ این روزها از حملات غیر موجه مخالفان مسلح بر پیشاور، اسلام اباد و پنجاب رنج می برد اما دستور اکید برای مقابله با صلح احتمالی کابل و طالبان دارد!

پس دلیل کند شدن روند هم پیمانی و بهم پیوستگی کابل و اسلام آباد و طالبان چیست؟ مثلثی که بدون ضلع چهارم خود معیوب می نماید و با افتتاح دفتر سیاسی برای طالبان در قطر، با پادرمیانی ایران و عربستان و ترکیه به فرجام نرسید؛ پس غرب کنترل اوضاع را در دست دارد.

اینک و در همین راستا سناتوران افغانستانی خواستار پادرمیانی سازمان ملل متحد برای بهبود و ترمیم روابط افغانستان و پاکستان و کوتاه کردن دست این کشور دوست و همسایه و برادر شده اند درحالی که امریکا و متحدانش در حاشیه امن خود همچنان بر این آتش می دمند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه گفتار ورفتار عمل پاکستان منافقت است

>>>   اولا اینکه مثلث ضلع چهارم ندارد که با ، یا بدون آن معیوب بنماید ؟ دوم اینکه دفتر طالبان با پادر میانی ایران در قطر به نظر خود شما کمی خنده دار نیست ؟ ایران با طالبان پسر خاله است یا با امیر قطر ؟ یعنی بعد از سه دهه رویاروئی مستقیم و غیر مستقیم ایران با جبهه غرب و غربگرایان در منطقه ، شما هنوز نمی توانید بین ایرانِ غرب ستیز با ترکیه عضو ناتو و متقاضی عضویت در اتحاد اروپا و عربستان متحد استراتژیک آمریکا فرق بگذارید ؟ به جای اینکه به دنبال ضلع چهارم برای مثلث باشید بهتر ببینید آن سه ضلع مثلث کدامند ؟ آیا آن سه ضلع : فراماسونری ، صهیونیسم و وهابیت هستند ؟ آیا آن سه ضلع می توانند زر و زور و تزویر باشند ؟ باید دقیق تر فکر کنیم .
شهروند - ایران

>>>   ....برای جنگ افروزی بگویید ماهمسایه امن ودوست می خواهیم تروریسم باید ریشه کن شود!!مخدرات نابود شوند!!وحقوق انسانهامحترم شمرده شود!!اماکاملا عکس آن عمل می شودفقط به یک دلیل !!آرامش واقتدار واستقلال افغانستان ممکن است به زیان چپاول وتاراجگری انهاباشد ازمنابع مشترک آبی تاگازی تاخط دیورندوتارقابت های دوبلاگ شرق وغرب
شیوا

>>>   این مبرهن است که پاکستان شریک هم پیمان غرب است شکی نیست اما ، از تاریخ تولد این همسایه نا خلف به هم سایه گی افغانستان و هیچگاهی نه خواسته به خاطر خط دیورند و قسمتی از پشتونستان است تا همیشه اختلاف وجود داشته باشدکه باید سر و کله هم دیکر را بشکند و غرب هم اتش بگیر مرکه است، هر چه آتش تند تر باشد شعله های قوی تر و هیزم زیاد تر به کار است و انون اسلحه است ، که باید بفروش برسد تا بتواند تندور همیشه گرم و نان های اماده به دوستان ضلعی برسد گر نه همه باید گرنسه بماند .

>>>   دوستان برادران!
نباید از یک دولت تحت الحمایه انگلیس وامریکا انتظار صداقت را داشت. اشرف غنی در دوره آخر کرزی به بهانه تحویلی وظایف نظامی از نیروهای آیساف به نیروهای نظامی کشور به امریکا قول داد که خدمتگار خوبشان خواهد بود. بناان باتعهد با امریکا چوکی ریاست جمهوری را با تقلب ازآن خود کرد. حنیف اتمرنیز با امضای قرارداد امنیتی که اصلا غنی باید امضا میکرد خود را وفادار تر از غنی نشان داد و یک مهره ای دیگری را امریکا صاحب شد. وخود را بقصر سفید وفادار تر نشا نداد تا باشد اگر بپاس این خدمت به بیگانه درسالهای بعدی چوکی ریاست جمهودی را نصیب خود سازد. این ها همه وطنفروشان وچاکران بیگانه اند. دلیل کندشدن روابط وبهمپیوستگی کابل واسلام آباد اینگونه چاپلوسان ووطنفروشان اند که در پشخدمتی از پاکستانی خود را پیشخدمت تر جلوه میدهند و ریکار مسابقه ای چاپلوسی را از اسلام آباد می ربایند. پس دعا مینمائیم که خداوند بزرگ (ج) افغانستان را از لوث چنین فرومایگان پاک نگهدارد. به امید سر بلندی وطن تاریخی ما خراسان.
بااحترام پسری از خراسان عزتمند

>>>   ضلع چـهـارم این مثلث معیوب ...نماهای قبلی است که تازمانیکه صاحب قدرت وچوکی باشند مشکلیندارند وزمانیکه چوکی را ازانها گرفتند ذره بین را میگیرند ومصروف پالیدن نواقص حکومت میشوند مثلا بسم الله خان تازمانیکه وزیر بود نکتائی می بست واز هیچ کار حکومت انتقاد نداشت اما حالا دوباره پکول را پوشیبده ودرجلسات مختلف تنظیم ها وگروپ ها اشتراک میکند وانتقاد میکند اما مردم میدانند که ملیون ها دالر اختلاس کار کی بود فروختن زمین های تپه نادر خان وجا های دیگر کارکی بود زمین های وزارت دفاع در زمان کی بین روسای مرکز وزارت دفاع تقسیم شد کدام وزیر دفاع بود که به پاکستان رفت وپنج شبانه روز را درانجا خورد وخوابید حالا در پروان جلسه دایر میکند وحکومت را انتقاد میکند
ر

>>>   طالبان

>>>   اگر ضلع چهارم وجود داشت دیگر مثلث نبود مربع بود!

>>>   به : شیوا
جناب سید حسن خان شیوا ، من قبلا دوستانه از شما خواهش کرده بودم به خاطر حرمتی که نام بلخ در عالِم پروری در طول تاریخ داشته است بیشتر مطالعه بفرمائید . برادر من بعد از فروپاشی شوروی و فروریختن دیوار برلین جهان دو قطبی به پایان رسید یعنی اینکه بیش از دو دهه است که جهان چیزی به نام بلوک شرق و بلوک غرب ندارد . آنچه به جا مانده است یک آمریکای قدرتمند است که داعیه رهبری جهان را دارد و خودش را کدخدای دهکده جهانی می داند . بیشتر کشور های جهان هم این را به رضا یا اجبار پذیرفته اند . چند تا کشور هم وجود دارند که جهان تک قطبی را قبول ندارند و تلاش می کنند جهان را به سوی چند قطبی پیش ببرند . کشور هائی مانند : روسیه ، چین ، ایران ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، هندوستان ، ونزوئلا ، کوبا ، پرو ،کره شمالی و سوریه و عراق . اتحادیه هائی مانند بریکس و شانگهای در همین رابطه شکل گرفته اند و ائتلاف ضد داعش ایران ، روسیه ، عراق و سوریه هم همینطور . بسیاری از جنگ ها و نامنی ها هم در رابطه با تثبیت کدخدائی آمریکا یا جهان چند قطبی مخالفان کدخدائی آمریکا است . عجیب است من روستا نشین کشاورز متوجه این قضایا شده ام اما شما که کاندیدای احتمالی بلخ هستید ریشه ماجرا را در رقابت بلوک شرق و غرب ( به تاریخ پیوسته ) و منابع مشترک گازی و آبی می دانید .
موفق باشید
شهروند - ایران

>>>   ضلع چهارم در غلامان تربیه شده توسط انگلیس امریکا وپاکستان و خود امریکا وانګلیس است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است