خواست وزیر داخله هند از چین و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۷ کد خبر: 103264 منبع: پرینت

راجنات سینگ (Rajnath Singh)، روز دوشنبه 21 سپتامبر 2015 (30 شهریور 1394) در رابطه با درگیری ها در خط کنترل (LoC)، مرزهای بین المللی (IB) و خط کنترل واقعی (LAC) در ایالت جامو و کشمیر اذعان داشت؛ چین و پاکستان اگر خواهان بهبود روابط با هند هستند بایستی از ترویج تروریست، اقدام به عملیات نفوذی و اقدامات تحریک آمیز در مناطق مرزی خودداری ورزند. وزیر کشور هند در سخنرانی خود برای کارکنان پلیس مرزی هندی-تبتی در منطقه سامبا (Samba) واقع در شهر جامو خاطر نشان ساخت، صلح و رفاه در قاره آسیا محقق نخواهد شد مگر آنکه روابط هند، پاکستان و چین به نقطه هماهنگی برسد.

به گزارش روزنامه د.هندو، راجنات سینگ با اشاره به تلاش همیشگی هند برای ایجاد روابطی دوستانه با همسایگان خود،‌ تاکید نموده که کشورش همیشه در این زمینه پیشرو بوده و درصورتیکه پاکستان تمایل خود را برای ایجاد روابط دوستانه با هند نشان دهد، دهلی گام های بیشتری در تقویت روابط دوستانه بر خواهد داشت. وزیر کشور هند همچنین حرکت در جهت توقف عملیات نفوذ و نقض مقررات مرزی را، خواست کشورش برای دفاع از مرز های خود دانسته و خواستار همکاری بیشتر اسلام آباد در این زمینه شده است.

ملاحظات:
وزیر کشور هند در دیدار سه روزه خود از ایالت جامو و کشمیر، کمک های بلاعوض دولت هند به قربانیان درگیری ها را از 100 هزار روپیه به 500 هزار روپیه افزایش داد. همچنین راجنات سینگ اعلام کرد که پیشنهاد ساخت پناهگاه در حال بررسی می باشد.

تاکید ویژه وزیر کشور هند بر تقویت نیروهای پلیس هندی تبتی برای پر نمودن خلاء های امنیت مرزی به ویژه در منطقه جامو بود که در آن مرزهای بین المللی (IB) و خط کنترل (LoC)، تنها در سال جاری شاهد بیش از 100 مورد نقض آتش بس تا به امروز بوده است.

یکی از علل سفر وزیر کشور هند به ایالت جامو و کشمیر، افزایش حملات گروه فدایین (Fidayeen) در مناطق کاسوآ (Kathua) و سامبا (Samba) در جامو ذکر شده است که بیش از 12 غیر نظامی و نیروی امنیتی بر اثر آن کشته و عده ای نیز زخمی شده اند.
4/ گفته می شود که قرار است وزیر کشور هند از موقعیت خط کنترل واقعی (LAC) در شهر لِداخ (Ladakh) در مناطق مرزی چین نیز دیدار نماید.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است