گزارش عملکرد پولیس در تامین امنیت ایام عید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103156 منبع: پرینت

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله، در یک نشست خبری از موفقیت نیروهای پولیس در تامین امنیت ایام عید سعید اضحی سخن گفت.

سخنگوی وزارت داخله، با اشاره به موفقیت نیروهای پولیس ملی در اجرای موفقانه برنامه های امنیتی عیدی، گفت: در اثر سعی و تلاش نیروهای پولیس ملی، مردم افغانستان روز های عید را در فضای امن سپری نموده و هراس افکنان نتوانستند به هدف خویش که همانا برهم زدن امنیت و آرامش مردم در ایام عید باشد، دست یابند. سخنگوی وزارت داخله تصریح کرد که نیروهای پولیس ملی در چهار روز اخیر بگونه مستقل و مشترک با سایر نیروهای امنیتی، 30 عملیات ضد هراس افکنی را برنامه ریزی و اجرا کردند که در جریان آن، 6 تروریست کشته، 6 تروریست بازداشت و 14 تروریست دیگر زخمی شده اند.

وی با بیان این که عملیات های انجام شده، نتایج مثبت در پی داشته است افزود: 20 حلقه ماین در جریان این عملیات ها از سوی نیروهای پولیس کشف شد، 5 میل سلاح دشمن و 3 هزار کیلوگرم مواد انفجاری نیز به دست نیروهای پولیس افتاده است.

سخنگوی وزارت داخله همچنان از شهادت 5 منسوب پولیس و زخمی شدن 15 تن دیگر از این نیروها خبر داد و گفت: نیروهای پولیس ملی به خاطر تامین امنیت در روزهای عید، جان های خود را از دست داده اند تا مردم در فضای امن و آرام به زندگی خود ادامه دهند.

راه اندازی عملیات به هدف پاکسازی ولسوالی های اچین و کوت ولایت ننگرهار از وجود تروریستان منسوب به داعش، از موضوعات دیگری بود که صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در نشست خبری بیان داشت و تصریح کرد که این عملیات با جدیت در جهت سرکوب داعش ادامه دارد و تا کنون در جریان آن 51 تروریست منسوب به این گروه کشته شده و 3 عراده موتر با مقداری مواد انفجاری نیز به دست نیروهای پولیس ملی افتاده است.

سخنگوی وزارت داخله در همین حال، با اشاره به وقوع جرایم جنایی در کشور، گفت: در چهار روز اخیر، 62 واقعه جنایی در سراسر کشور از سوی پولیس ثبت شده که در پیوند به این واقعات تا کنون 40 تن بازداشت شده و تحقیقات پولیس پیرامون چگونگی وقوع واقعات متذکره و ردیابی مظنونان جریان دارد.

وی همچنان به کاهش استفاده از پتاقی ها و مواد آتش زا در روز های عید توسط کودکان اشاره نمود و گفت: در اثر تلاش پولیس و همکاری مردم، استفاده از پتاقی و وسایل آتش زا کاهش یافته که این موضوع در عین حال نشاندهنده همکاری مردم با پولیس است و انتظار می رود در آینده به شکل وسیع تر و همه جانبه تر ادامه یابد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است