نشست چین و آمریکا با موضوع تقویت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۴/۷/۶ کد خبر: 103142 منبع: پرینت

شی جین پینگ، رییس جمهور چین و بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا پس از دیدار در قصر سفید در یک نشست خبری مشترک از تقویت پیشرفت و مصالحه در افغانستان و ترویج امنیت هسته ای بگونه مشترک، سخن گفتند.

باراک اوباما گفت: طی روزهای آینده، آمریکا و چین در (مجمع عمومی) ملل متحد، کشورهای جهان را به خاطر ترویج پیشرفت در افغانستان گرد هم خواهند آورد و ما با سایر شرکای خود در راستای تقویت حفظ صلح بین المللی کار خواهیم کرد. ما توافق کردیم تا همه طرف ها، به شمول ایران، توافق هسته ای را باید بطور کامل باید عملی کند و قطعنامه های ملل متحد کاملا تطبیق گردد.

به نقل از ودصم، جین پینگ در رابطه با مسایل سایبری گفت: چین شدیدا با سرقت اسرار تجارتی و انواع دیگر هک کردن ها مخالف بوده و با آن مبارزه می کند. اگر آمریکا در این مورد کدام نگرانی دارد، می تواند آن را از طریق مجراهای موجود با ما در میان بگذارد. چین هرگونه معلومات ارایه شده از سوی آمریکا را جدی تلقی خواهد کرد.

وی افزود: دو کشور نباید به خاطر حملات سایبری با هم به رویارویی پرداخته و یا به آن جنبه سیاسی بدهند.

قصر سفید گفته است که رهبران آمریکا و چین به خاطر مبارزه با جرایم سایبری و مسایل مربوط به آن روی ایجاد یک مکانیزم گفتگوی مشترک به سطح بلند به توافق رسیدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است