عبدالله: بازار مواد مخدر مشکل همگان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۴/۷/۵ کد خبر: 103118 منبع: پرینت

رییس اجرایی کشور به تشریح پلان ملی برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با اشتراک در محفلی در نیویورک به تشریح برنامه های حکومت وحدت ملی پرداختند که برای مبارزه با مواد مخدر تهیه، تدوین و ساخته شده است.

افزون بر هیات رسمی افغانستان، معاون وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه دو کشور همسایه شمالی افغانستان و سایر کشورها و مقام های بلند رتبه موسسه ها و اداره های بین المللی اشتراک نموده بودند.

رییس اجرایی کشور به اشتراک کنندگان این پروگرام گفت: افغانستان از کشت استفاده و قاچاق مواد مخدر متضرر گردیده و در بخش های مختلف صدمه دیده است.

داکتر عبدالله افزود: رهبری حکومت نیت و اراده قوی برای مبارزه با مواد مخدر دارد و در همین راستا کمیسیون ویژه ای ایجاد گردیده و بنابر حساسیت موضوع، این معضله در شورای وزیران نیز مورد بحث قرار گرفته است.

وی علاوه کرد که برای جلوگیری از خطرات کشت و قاچاق مواد مخدر حکومت یک پلان جامع و همه جانبه را تدوین نموده است که در سال های بعدی عملی خواهد شد. نامبرد اضافه نمود که این پلان سه بخش اصلی دارد که در قدم نخست چگونگی جلوگیری از کشت مواد نشه آور، در گام دوم تلاش ها برای کاهش تقاضا و درمان معتادان و در نهایت به بازداشت قاچاقبران بزرگ و به محکمه کشانیدن آنها تمرکز شده است.

داکتر عبدالله رییس اجرایی از بازار مواد مخدر به عنوان مشکل بزرگ برای همگان یاد نمود و از جامعه جهانی خواست که برای مبارزه با مواد مخدر که همه را به خطر مواجه ساخته است با قاطعیت و با تمام توان در بخش هایی که می توانند سهم بگیرند.

همچنان در این نشست معاون وزیر خارجه آمریکا بانو هیدر نیز صحبت نمود و از حکومت افغانستان خواست تا برای مبارزه با مواد مخدر گام های اساسی و استوار بردارد.

وی افزود: کشت قاچاق و استعمال مواد مخدر یک خطر جدی برای جامعه جهانی است و برای جلوگیری از آن باید اقدام جدی روی دست گرفته شده و از جان انسان ها محافظت شود.
به گفته معاون وزیر خارجه آمریکا، مواد مخدر یک تهدید جهانی است و برای مبارزه با آن جامعه جهانی باید یک پلان عملی تدوین و عملی نماید و وی امیدوار است که کشورهای مختلف جهان با درک موضوع به این مساله توجه جدی نمایند.

بانو هیدر علاوه کرد با توجه به اینکه افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر پیشگام شده است، آمریکا هم وظیفه خود می داند که برای تطبیق این برنامه ها افغانستان را در تمام عرصه ها همکاری نماید.

معاون وزارت خارجه آمریکا فعالیت های حکومت افغانستان به ویژه نهادهای عدلی و قضایی را برای مبارزه در برابر قاچاقبران بزرگ و بازداشت و مجازات آنان را اقداماتی مهم و فوق العاده عنوان نمود.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان در مورد پلان ملی برای مبارزه با مواد مخدر به پرسش های اشتراک کنندگان پاسخ داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است