نیروهاى امنیتى، داعش را خطر جدى نمى‌دانند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۴/۷/۵ کد خبر: 103083 منبع: پرینت

همزمان با آغاز نشست سازمان ملل متحد در یک گزارش تازه این سازمان اعلام شده است که گروه داعش در 25 ولایت افغانستان فعالیت دارد.

این گزارش روز گذشته از سوی سازمان ملل در نیویورک به نشر رسید.

به نقل از جامعه باز، در گزارش آمده است که گروه داعش در سوریه و عراق در تلاش منظم کردن خود در افغانستان است. پیش از این گزارش‌های به نشر رسیده بود که این گروه در کشور و به خصوص در ولایت ننگرهار فعالیت های گسترده‌ای را آغاز کردند و این ولایت را به عنوان مرکز فعالیت خود انتخاب کرده‌اند. در این گزارش آمده است که ده درصد گروه طالبان نیز با داعش ارتباط دارند و یا هم با این گروه یکجا شده‌اند.

گروه نظارتى ملل متحد در مورد داعش و القاعده گفته است که گراف حمایت و وفادارى افراد با داعش در برخى ولایات افغانستان رو به بلند رفتن است. در گزارش ملل متحد به نقل از مقام‌هاى افغانستان آمده است که گروه مسلح داعش در 25 ولایت افغانستان فعالیت می‌کند. بر اساس این گزارش گروه داعش در برخى ساحات با نیروهاى افغانستان جنگیده‌اند اما این جنگ در بعضى مناطق دیگر بسیار کم است. در گزارش سازمان ملل آمده است که شمارى از افراد گروه القاعده، ازبکستان و پاکستان نیز با داعش یکجا گردیده است. به گفته منبع، حدود 70 تن مسلح داعش از عراق و سوریه به افغانستان آمده و تلاش تقویت این گروه را می‌نمایند.

در گزارش سازمان ملل گفته شده است که نیروهاى امنیتى افغانستان اکنون داعش را خطر جدى نمى‌دانند اما این گروه را از نزدیک نظارت می‌کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه ده نفر را بالای بم میگذارند ومنفجر میکنند اینکه طفل نوزاد را میکشند اینکه مکتب را می بندند بازهم برای نیروهای امنیتی ما خطر شمرده نمیشوند!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است