زایران افغانستانی در عربستان آسیب ندیده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۳    ۱۳۹۴/۷/۳ کد خبر: 103013 منبع: پرینت

محمد اشرف‌غنی رییس جمهور کشور می‌گوید بر اساس گزارش‌هایی که او دریافت کرده کسی از جمع زایران افغانستانی در میان قربانیان در عربستان سعودی نیست.

آقای غنی که شام روز گذشته در جمعی از دانشجویان دانشگاه کابل که در خوابگاه زندگی می‌کنند، گفت که وزیر حج و اوقاف برایش اطلاع داده که هنوز گزارشی در مورد تلف شدن زایران افغانستانی در عربستان به آنان نرسیده است.

آقای غنی در مورد اینکه زایران افغانستانی در میان زخمیان رویداد در عربستان سعودی شامل اند یاخیر، چیزی نگفت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیش از 1000 نفر کشته شده اند مگر میشود از مسلمانان افغانستان کسی کشته نشده باشه؟ اقای غنی جان مردمت باید از دوستی با سران عربستان برای تو با ارزش تر باشد! چرا امار واقعی را پنهان میکنی؟

>>>   در هر صورت کدام فرقی ندارد جان همه حجاج مسلمین عزیز است چه از هر قوم و زبان باشند خداوند رحمتشان کند و برای خانواده های داغ دارشان تسلیت باد انشالله خداوند آنها را در بهشت با حضرت رسول و اهلبیتشان محشور نماید .

>>>   این احتمال هست که عده ای مفقود شده باشند ولی دولت احصاییه دقیقی ندارد

>>>   اشرف غنی و وزیر حج و اوقاف و سلطان زوی هیچ خبر ندارند.

>>>   مناسک حج نقطه اتحادمسلمین است وکشته شدن حجاج برای همه مسلمین غمباراست .لذاباید تدابیری برای آینده ووقایه ازتکرارچنین حوادثی تدارک دیده شود .مسلمانان سازمان وکمیسیون خاصی برای اداره ونظم حج درقالب سازمان کنفرانس اسلامی دایرکنند.
شیوا

>>>   آقای غنی بی خبر است یعنی اصلا دنبال این نیست که باخبر شود و اصلا حجاج افغان برایش مهم نیست خدا میداند چند نفر افغان در بین این هزار نفر است که جزء مجهول الهویه بحساب می آید.

>>>   این مسیولان افغان احتمالا دقت ندارد کشته ها را تفحص کنند تا از کشور بشناسند

>>>   بیشترین زایرین کشته شده از ایران (131 نفر) اند. تا بحال از زایران افغان که همه شان ثبت شده اند و با آنها تماس گرفته شده است گزارشی از کشته شدن شان نیامده است. تجمع و حرکت هزارها و میلیونها نفر مهندسی، پلانگذاری و اداره دقیق و همه جانبه میخواهد که باید بازرسی و تجدید نظر شود تا این نوع سانحه های ناگوار باز رخ ندهد هر چند که مسوولان عربستان زایرین یک کشور مشخص را و بی توجهی آنها را با عث این حادثه ناگوار میدانند.
علی احمد هرات

>>>   آل سعودی غلط کرده است که میخواهد حادثه را به حجاج آفریقایی یا ایرانی یا قضا و قدر بیندازد خودشان راه را بسته کردند و بسیاری از کشته ها سن پایین داشتند و قدرت داشتند اخیرا اخباری آمده که گاز سمی بین حجاج منتشر شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است