تعداد کشته و زخمی های منا از 3 هزار تن گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۴/۷/۳ کد خبر: 103009 منبع: پرینت

شمار کشته‌ ها در حادثه منا از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

شبکه های خبری «اسکای نیوز» و «العربیه» با تایید این رویداد، به نقل از مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.

همچنین گزارش های رسیده حاکی از آن است که وزارت بهداشت سعودی با اعلام وضعیت قرمز، تمام بیمارستان‌های منا و مکه را به حالت آماده باش شدید درآورده و شمار کشته شدگانی که به سردخانه‌های بیمارستانها منتقل می‌شوند، هر لحظه در حال افزایش است.

بنا به گفته مسوولان عربستانی، مناسک حج با روال طبیعی خود و با احتیاط‌های لازم ادامه خواهد داشت و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور برای تامین هر چه بهتر این مناسک به مناطق پرازدحام اعزام شدند.

این در حالی است که روز گذشته نیز کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مسیر مکه مکرمه به منا در اثر ازدحام دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

البته ازدحام در منا پیشتر نیز حوادث تلخی آفریده بود که در شاخص ترین نمونه آن، نه سال پیش حدود 350 زائر در اثر ازدحام در منا جان باختند و بیش از هزار تن زخمی شدند.

از زمان آغاز مناسک حج تا کنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در روز 11 ماه جاری نیز سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

این در حالی است که اوحدی، رئیس سازمان حج زیارت در گفت‌وگو با بخش خبری رسانه ملی کشورمان، شمار جان باختگان این حادثه را 350 تن اعلام کرد و افزود که حدود 1500 تن در اثر این ازدحام مجروح شده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید گردن وزیرحج عربستان ووزی داخله اش زده شود

>>>   خداوند سزای ظلم تان را بدهد و انشاالله نابو د میباشید
هرات شهر نکین خراسان میباشد

>>>   این حادثه تقصیر خود سعودیهای نادان است مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در کربلا هر سال با نزدیک بیت میلیون زایر در کربلا انجام میشود و کوچکترین ایراد ندارد و خیر است اما این خاندان آدم کش یک میلیون و نیم حجاج را با این همه امکانات مدیریت کرده نتوانسته و بی جهت برای عبور فرزند شاه سعودی راه را در منا بسته کردند هزاران حجاج کشته مفقود و زخمی شده و هیچ تلاشی برای آنها نیست

>>>   این پلان های شوم از خود آل سعود پیاده میشود من متیقن هستم فتنه ای از ایشان در کار است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است