عقب‌نشینی اردوغان درمورد بشار اسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۴/۷/۳ کد خبر: 102997 منبع: پرینت

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه با چرخش از موضع سابق خود در قبال بشار اسد گفت: بشار اسد هم امکان دارد در مرحله انتقالی قدرت در سوریه شرکت داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری رادیکال، اردوغان در روز عید قربان در دیدار با خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

رادیکال با انتشار این خبر تحت عنوان'مسیر باد سیاسی ترکیه تغییر کرد' نوشت: با عقب نشینی اردوغان علیه بشار اسد موضع ترکیه نرمتر شد.
به نوشته رادیکال، رییس ‎جمهوری ترکیه درباره بشار اسد رئیس‎ جمهور سوریه گفت: بشار اسد هم ممکن است درمرحله انتقالی قدرت در این کشور شرکت داشته باشد.
این سخنان اردوغان با بیانات چهارسال گذشته وی درمورد بشار اسد بسیار نرمتر و متفاوت می باشد.

وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه گذشته گفته بود که رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کناره گیری کند اما ضرورت ندارد که این امر فورا انجام گیرد.

حسن الطهراوی مدیر منطقه ای شبکه تلویزیونی المنار در ترکیه صبح امروز در گفت و گو با ایرنا درباره تحولات اخیر سوریه گفت:پس ازچهارسال مقاومت مردم سوریه اکنون آمریکا ، فرانسه و ترکیه با چرخش ازسیاست های قبلی خود به دنبال پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از این مشکل منطقه ای هستند.

حسن الطهراوی با ستودن سیاست های ایران، روسیه، حزب الله و چین درقبال بحران سوریه افزود: دولت بشار اسد با حمایت های مردم و ارتش سوریه هنوز سر پا ایستاده است و بنظر می رسد که تلاش هایی برای پایان دادان به بحران سوریه در حال انجام است.

وی دیدارهای اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با رییس جمهور و مقامات روسیه را در این باره ارزیابی کرد و گفت: مذاکراتی میان واشنگتن و مسکو در این رابطه در حال انجام است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...چوپان بیابان هم میداند که کمپ های آموزش تروریست ها در ترکیه و اردن است. از آسمان که تروریست نمی آید. تروریست ها پس از ختم اموزش سربریدن از سرحد ترکیه داخل خاک سوریه و عراق میشوند. خدایا ریشه...مسلمان کش را برکن .

>>>   بايد آفرين گفت به اين دانش آموختگان عزيز هموطن كه در شرايط نابسامان امنيتي و كمبود امكانات آموزشي روز با تلاش وافري كه دارند سعي بر آموختن علم و دانش دارند وبا كسب درجات بالاي علمي به جهانيان ثابت ميكنند كه با همه كمبودها و كاستي ها و نبود شرايط مناسب علمي فرزندان اين آب و خاك با استعداد هاي خدادادي كه دارند هر روز بهتر از ديروز به سوي قله هاي علم و دانش در حركتند و اگر مسؤلين مملكتي چه مجاهد و چه غير مجاهد صادقانه به اين مردم مظلوم كه هميشه تاريخ مورد ظلم و ستم و تجاوز و سوء استفاده بوده اند خدمت نمايند وفضاي امنيتي كشور را آرام تر بسازند و اگر اندكي امكانات در اختيار همين دانش آموختگان قرار دهند بدون هيچ شكي يقين داشته باشند كه همين عزيزان به زودترين فرصت بر قله هاي رفيع علم و دانش صعود خواهند نمود .انشاء الله ......به اميد آنروز
(سخي از تهران)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است