رییس اجرایی به نیویورک سفر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۴/۷/۲ کد خبر: 102987 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در راس یک هیات بلند رتبه دولتی٬ به منظور اشتراک در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اول میزان 1394 عازم آمریکا گردید.

در این سفر رییس اجرایی کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و دیدگاه‌های رسمی حکومت وحدت ملی را در زمینه‌های مختلف سیاسیی٬‌ امنیتی٬ مبارزه با تروریزم٬‌ موامخدر و تقویت و تداوم همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای با افغانستان٬ را ارایه می‌کند.

رییس اجرایی در جریان سفر خویش همچنان در اجلاس سران کشورها در باره اتخاذ برنامه انکشافی پسا 2015 نشست سه جانبه افغانستان٬‌ آمریکا و چین در مورد بازسازی صلح آمیز در افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای٬ در نشست مشترک پیرامون پلان ملی مبارزه با مواد مخدر افغانستان و در نشست سران کشورها پیرامون مباره با داعش و افراط‌گرایی خشونت‌ آمیز به میزبانی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا سخنرانی می‌نماید. رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در این سفر در پهلوی دیدار با سران و نمایندگان کشورهای مختلف٬ با بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد٬ داکتر حسن روحانی ریيس جمهور جمهوری اسلامی ایران٬ امام‌علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان٬ جوبایدن معاون ریيس آمریکا٬ محترم جین ستولینبرگ سرمنشی سازمان ناتو٬ خانم لیزا مونیکا معاون شورای امنیت ملی آمریکا٬ خانم فریدریکا موگورینی نماینده عالی اتحادیه اروپا برای سیاست خارجی و پالیسی‌های امنیتی و نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو می‌نماید.

وی همچنان در این سفر به نمایندگی از افغانستان در ضیافتی که از سوی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و خانم اول میزبانی می‌گردد٬‌ در ضیافت رسمیی که به افتخار رووسای جمهور و نخست وزیران از سوی بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد میزبانی می‌شود٬ در ضیافتی که برای روسای هیات، نمایندگان ارشد سازمان‌های بین المللی، سازمان‌های غیر دولتی، خانه‌های فکر، سیاست مداران، اقتصاددانان، اهل هنر و رسانه‌ها به میزبانی انگلا میرکل صدراعظم‌ آلمان ترتیب می‌گردد و در ضیافت حمایت از تطبیق برنامه‌ی پسا 2015 به میزبانی استیفن لوفین صدراعظم سویدن اشتراک می‌کند.

رییس اجرائی کشور در این سفر برای بازتاب دیدگاه‌های حکومت و مردم افغانستان با ده‌ها رسانه‌‌ی ملی و بین المللی مصاحبه و با هئیت مدیره برخی از معتبرترین روزنامه‌های بین المللی دیدار می‌نماید.

در این سفر رییس اجرایی کشور را جناب محترم صلاح الدین ربانی وزیر خارجه، محترم حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه٬ محترم داکتر ظاهر طنین نماینده در سازمان ملل متحد، محترم محمود صیقل نماینده خاص و مشاور ارشد ریاست اجرایی، محترم محمد عمر صمد مشاور ریاست اجرایی در امور پالیسی و استراتیژی، محترم داکتر حمدالله محب سفیر مقیم واشنگتن دی سی، آصف آشنا و جاوید فیصل معاونان سخنگوی ریاست اجرایی و محترم ولی منور رییس تشریفات وزارت خارجه و شماری دیگر از شخصیت‌ها همراهی می نمایند.
رییس اجرایی کشور در حاشیه این سفر٬ جناب محترم محمود صیقل را نیز به حیث نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل معرفی می‌کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نزد بادران خود رفته وخواهد برايش گفت كه مانوكري ومزدوري خوب نموده وتمام عزت وابروي كشور را به شما بيشتر. خواهد فروخت.
فريد ازكابل

>>>   ولی منور, خواهرزاده خليلزاد سفير سابق امريکا در عراق و افغانستان باز "رییس تشریفات" شد .
آنزمان کرزى را رهنمايى مى کرد. اکنون ربانى را در وزارت خارجه !!!!
از زاهدان امريکا بچه تيروريست طالبان و داعش القاعده نقصان نشد!

>>>   رفته. که از ارایش که میکرد در یکسال خسته. شده. کدام ارایش جدید برای خود انتخاب کند. حیف است به کدام روی مردم در طول یکسال در خون نشاندند
س. ج ق از قلعه موسی

>>>   کسی را روان کرد که انها تمام وقت خودرا صرف خرید نیکتایی خواهد کرد و به ارایشګاه های مدرن بخاطر لب سرین زدن خواهد رفت

>>>   عمل شجاعانه داکتر صاحب عبدالله مبنی به رد تقاضای ملاقات بانواز شریف در حاشیه سازمان ملل متحد در نیویارک قابل افتخار از شهامت و مردانگی و تصمیم قاطع حکومت وحدت ملی در برابر کشور قاتلین مردم بیگناه افغانستان این پاکستان کثیف کشور زادگاه و صادر کننده تروریست همه افغان های باناموس پشتبانی قاطع میکند.
حاجی صبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است