پست های برخی وزارتخانه ها به فروش رسید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۸    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102963 منبع: پرینت

پست های عایداتی در برخی وزارتخانه ها به فروش می رسد.

رسوایی و خجالت در وزراتخانه های افغانستان چنان است که گویا همه سران حکومت خواینده و کشور به دست دزدان اداره می شود.

برخی از پست های عایداتی در شماری از وزارتخانه ها به مزایده گذاشته شده و به قیمت گزاف به فروش می رسد. عبدالرووف انعامی منشی مجلس نمایندگان می گوید: در مورد سه وزارتخانه اسناد در اختیار دارد که نشان می دهد پست های عایداتی را به مزایده گذاشته اند. (گویا همه به خواب رفته و کشور را به دزدان سپرده اند).

محترم انعامی هر چند از کدام وزارتخانه مشخص نام نبرد اما گفت: حاضر است در این مورد اسناد ارایه کند.

برای وزرایی که ما و شما رای دادیم اکثریت آنها پست های عایداتی شان را به مزایده گذاشته اند. اگر می گوید اسناد می آورم وزارت هایی که پست ها را به مزایده گذاشته سه وزارت را یادداشت دارم و هر روزی که شما خواسته باشید من آنها را با شما شریک می سازم.


محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در حالیکه به گفته اقای انعامی منش مجلس نمایدگان اسناد از فروش پست های پر در امد بفروش گذاشته شده پس باید همان سه وزیر وزارت خانه ها را در مجلس عمومی خواسته وباارایه اسناد موثق که اقای انعامی بدست دارد همان سه وزیر را صلب صلاحیت کنید ورای خود را پس بگیرید این است راه اصولی کار در غیر ان دریچه ی استفاده جویی به وکلای مفسد باز خواهد شد تا از وزای استفاده جو حق خواهی کنند .

>>>   شما حالی فهمیدم که مملکت را دزدان کنترول میکنند در زیر پوشش ملیت و سمت خصوصا از باند داکتر صاحب.
رنجبر

>>>   اگـــــــــــر پولش رابه حساب عایدات حکومت تحویل کرده باشند خوبست . اصلا همه بست های یک ومافوق بشمول چوکی های پارلمان باید به مزایده گذاشته شود درینصورت عایدات خیلی بلند میرود وکسر بودجه ازبین میرود

>>>   حكومت جانگيري ورهبران مزدور اين كار ها كه نكند پس براچه غلامي را قبول كرده اند همه شان بخاطر جمع كردن پول حرام مي دوند خدا وند هوچه زود تر كشور را ازين مصيبت حكومت دزدان خلاص كند
جانان ازلوگر

>>>   جناب تو تازه خبر شدی این کار از دوران کرزی شرو ع شده کرزی خودش گفت هر چه میخواهید بیگیرید مهم نیست تمام صندلی های وزارت داخله خرید فروش میشود در وزارت تجارت همین طور تمام گمرکات ریاستش قیمت دارد ومعاونین وبقیه جا هایش قومندانی ها خصوصا تو کاری بسیار بزرگی نکردی تمام مردم این خبر سالها قبل شنیدند کاری کرده میتوانی یا الله اگر کاری نمی توانی دیگر مردم را داسترس نیداز همین کمربند های امنیتی ماهانه چند ارزش دارد برو تحقیق کن بخدا خیلی ارزش بالاتر از ریاست جمهوری آمریکا است چون در آمدش چند برابر ریس جمهور آمریکاست
بینام از وردک

>>>   شف شف نگو - شفتالوبگو.
و یا رکلام است که چند بدست اوری تا افشا نه کنی؟کل عمر ما در ابهام سپری شد. کسی مرد نه شد که مارا از این حالت صاقانه نجات بدهد!
با معذرت

>>>   وزارت فروشی و وطنفروشی دو نوع تجارتی است که ع و غ در آن مهارت کامل دارند. جای هردو فروشنده ها در تحت النهار باد.
حکیمی

>>>   امیدواری ریس جمهور کشور تا آمدن یک روز متفاوت تر
بر اساس گزارش سازمان ملل 60 فیصد مردم افغانستان که زیر فقر زندگی دارند تا دوسال دیگر آنها برای آینده شان با سخنان ریس جمهور امید وار باشند ، ضرب المثل عامیانه رایج شده است که سر زبان مردم بزک بزک نمیرد که جولغان می رسد! یکی کارهای مهم به گفته ای ریس جمهور در دو سال آینده 600 هزار تن گوشت و آرد خوراک نظامی را از تولیدات داخلی تهیه خواهد کرد.
گفته می شود که داکتر اشرف غنی اولین کاندیدی است که طرح مدونی برای بهبود وضعیت اقتصاد، امنیت و معیشت مردم افغانستان آرایه نموده است.
جناب ریس جمهور افغانستان دارای مدرک داکترای در رشته مردم شناسی ، فرهنگی دارد. او در سال 1991 به عنوان مردم شناس راهنما به کار در بانک جهانی مشغول شد ، کار او مشاوره در مورد ابعاد انسانی برنامه های اقتصادی بود و در بانک جهانی در آسیای شرقی جنوب آسیا روسیه ، چین و هند شرکت داشت.
جناب ریس جمهور کشور ما در ساختار مسایل گوناگون اقتصادی جهان دخیل بوده که از آن جمله ریفورم اقتصادی کشور 142 میلیون نفوسی روسیه را نام برده می توانیم .
داکتر محمد اشرف غنی 2002 به عنوان مشاور ارشد حامد کرزی ریس جمهور افغانستان ، وزیر مالیه و ریس ادره هما هنگ کننده کمکهای بین الملی به افغانستان اتخاب شد.
داکتر محمد اشرف غنی از سال 2004 از حضور دولت بدون کدام دلیل مو جه اجناب کرد و به عنوان ریس دانشگاه کابل انتخاب شد.
داکتر اشر ف غنی در سلهای 2006 و 2008 با یک موسسسه دیگر تحقیقاتی و مشورتی که تحت نام ادرای ساختتن دول معاصر به میان آمد نیز ایفای وظیفه نمود این موسسسه تجارب وستر اتیژیهای دولت های موفق را که با بعضی از شرایط دول ناکام سر میخورد دول ناکام به آن نیاز دارد تحت بررسی او قرار میگیرد.
اشرف غنی در دور دوم ریاست جمهور حامد کرزی مسئول برنامه اقتصادی انتقال مسئولیت امنیتی از نیرو های خارجی به نیروهای داخلی شده بود.
داکتر محمد اشرف غنی ریس جمهور کشور ما در طی چهارده سال در حکومت اسلامی با حمعیت تقریبا 30 میلیونی نفری در پست های مهم مشاور ارشد مشوره دهند خاص ریس جمهور کرزی در امور اصلاحات حکومت داری خوب بود.
از لحاظ مسایل امنیتی و اجتماعی اقتصادی رفت و امد آن در ولایات درسهای فراوان را آموخته است. از همین دروس نبض امنیتی کشور برایش معلوم گردیده بود و حال که ریس جمهور کشور محترم داکتر اشرف غنی شده است توان مندی مسایل امنیتی وسیاسی و ضعیت اقتصادی و معیشت مردم افغانستان را به وجه احس تحلیل و تجزیه نماید و ان را در مباحث رسانه ها با مردم کشور شریک سازد.
امروز وضعیت نابسامان کشور با شعار های بی جای و عده های توخالی سران حکومت ، تقسیم چوکی های مهم بین تیمه ها و گماشتن افراد ناشایسته و کم سابقه ، بی تجربه در بخش های مختلف و بخصوص در وزارت زراعت و آبیاری ، انرژی و آب و شهر سازی از بی برنامه ای وزیران کم تجربه اعضای تیمه های کمپاینی باعث افزایش حاشیه نشینی مردم فقر در شهر ها ی کلان از بی سرنوشتی و بی کاری در روستاها ، انگیزه جوانان برای آینده شان کمتر کردید ه است و این انگیزه با عث فرار نیرو بزرگ کاری 80000 هزار تن در مدت سه چار ماه به خارج از کشور شده است.
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس حفظ محیط زیست

>>>   اگر تمام مردم افغانستان را بانوبت یک یک بار وزیر بسازند تا آخرین همین معامله را خواهد کرد.چون اداره دولت متعهد میخواهد تا دزد و دزدگیر در یک دفتر بوده درهریک خیانت از یخنش گیرد و دولت متعهد هم سنگ پران کند.
به نصیحت وصیت گرگ ازگوشتخوری منصرف نمیشود باید آدم هم درصف داشته باشد اهلی بسازذ.
وطندار

>>>   اقای منشی مجلس اګر سخن تان غلط باشد باید شدیدن به جزا برسید و محاکمه شودید شما غلامان و جاسوسان که همیشه یاوه سرایی مکنید
بصیر نظری

>>>   از اینکه بست های عایداتی وزارت مالیه ، ترانسپورت، تجارت و معدن به فروش می رسد هیچ جای شک نیست ولی منشی صاحب چرا فقط تهدید می کند؟ چرا افشا نمی کند؟ آیا خودش هم حق می خواهدکه هنوز برایش نرسیده؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است