فرار راه حل نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102931 منبع: پرینت

نبود زمینه‌های کاری، نداشتن سهم در حکومت‌داری و نبود زمینه‌ها برای ظرفیت‌سازی سبب شده است که بیشتر جوانان از حکومت کنونی ناراضی باشند و راه فرار از کشور را در پیش بگیرند.

در این اواخر طوری که دیده می شود فرار جوانان تحصیل کرده در طول سه ماه گذشته به 80000 هزار تن می رسد که این جوانان به دلیل برخی مشکلات اقتصادی، سیاسی از جمله بیکاری، بی سرنوشتی، برنامه گی، تقسیم چوکی بین دو رهبر و.... کشور را ترک می کنند، ادامه این روند برای جوانان و آینده حکومت کنونی کشور عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور که در محفل گرامی داشت از چهارمین سالگرد استاد ربانی در کابل صحبت می کرد از رو آوردن جوانان به ترک کشور به شدت اظهار نگرانی کرد.

آقای کرزی هشدار داد که اگر جوانان این کشور را ترک کنند، توسعه و انکشاف کشور به خطر می افتد.

او گفت: فرار راه حل نیست باید جوانان ایستادگی کنند. کشورهایی که آباد هستند جوانان و مردم آن کار کرده اند.

سلیم نایب خیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درست است مشکل درکشورهست...اگرچه دولت شایدبه فرارقشرجوان خوشحال باشدچون چوکی دولت درحدچندصدهزاراست آنهم درنوبت ایستادکمبودندارد.ولی عمران کشورد پلان دزدان دولت شامل نیست چون چیزی ازجیب خودشان فزونی ندارد.همانطوریکه ...هدف دولت کیسه بری آشکاربودحال کیسه بری دردفاتردولتی بی تکلیف است . هروقت دولتی بوجودآیدکه عمران کشوررادرنظرگیردکمبودنیروی جوان رااحساس خواهدکرد. اماحیف به این جوانان که وطن رافدای راحت شخصی دارندمگرممکن است که به آدم ترک وطن کسی دیگری وطن خود را روا دار شود فکر میکنم غیرازافغان وطن بیزاردیگری درجهان هم نخواهدبود.این مهاجرین نامخورراآنقدرزجرخواهنددادتادوباره فکرخارج نکرده قریه مخروبه افغانستان راجنت فردوس خواهد دانست .
قره باش

>>>   یکی از عوامل فرار میراث حکومت ناکام کرزی است بجای اینکه بشدت اظهار نگرانی میکندباید درزمان حکومت به شدت کارمیکردتا حالا اقتصاد خوب میداشتیم . همین اظهار نگرانی اش هم بدروغ است یعنی مداریگری .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است