يک مسلمان مي تواند ریيس جمهوري آمريکا باشد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102848 منبع: پرینت

آیا مسلمان بودن انگیزه ای در رد صلاحیت یک فرد برای رسیدن به کاخ سفید خواهد بود؟ در برابر تردید برخی از جمهوریخواهان ،‌هیلاری کلینتون دوشنبه بی هیچ ابهامی به این پرسش پاسخ منفی داد.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت : آیا یک مسلمان می تواند رییس جمهوری آمریکا باشد؟ در یک کلمه: بله،‌ اکنون به سراغ موضوع دیگری برویم.
وی در ادامه بخشی از فصل چهار قانون اساسی را ذکر کرد که اعلام می کند هیچ عقیده مذهبی برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری درخواست نشده است.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری این سخنان را در واکنش به یکی از نامزدها به نام بن کارسون Ben Carsonجراح بازنشسته بیان کرد که یکشنبه در این باره ابراز تردید کرده بود.

بن کارسون ، یکی از افرادی که بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای رسیدن به کاخ سفید دارد گفت : من قرار دادن یک مسلمان را برای امور کشور توصیه نمی کنم . من به هیچ وجه با این مساله موافق نیستم.

دونالد ترامپ ،‌ نامزد میلیاردر که در نظرسنجی ها بیشترین رای را در میان رای دهندگان جمهوریخواه به دست آورده است پنجشنبه گذشته هنگامی که مردی در سخنرانی انتخاباتی او گفت آمریکا یک مشکل دارد و آن هم مسلمانان است ،‌به این مرد اجازه سخن داد. این کار او بحث برانگیز شد.
این مرد ناشناس همچنین اعلام کرده بود باراک اوباما مسلمان است و آمریکایی نیست.
دونالد ترامپ در آن جلسه سخن این فرد را تصحیح نکرد.

ادعای مسلمان بودن اوباما در شبکه های راستگرا رواج داردو بخش کمی از آمریکایی ها نیز این مساله را باور دارند.
دونالد ترامپ دوشنبه در گفتگو با شبکه ان بی سی : من هرگز با مسلمانان مشکلی نداشته ام.
وی گفت: من فکر می کردم آن مرد از اسلام افراطی سخن می گوید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ ترامپ همچنین گفت : مسلمانان افرادی عالی هستند. من دوستان زیادی دارم که از دوستان بسیار بزرگ من هستند . و در واقع آنها نیز از اسلام افراطی نگران هستند.

شمار زیادی از نامزدهای جمهوریخواه ازوارد شدن به این عرصه خودداری کرده اند.
سناتور تد کروز در یکی از شبکه های تلویزیونی آیووا گفت : قانون اساسی تصریح می کند هیچ عقیده مذهبی برای دوره ریاست جمهوری درخواست نشده است و من تابع قانون اساسی هستم.

مارکو روبیو ،‌جب بوش ،‌کریس کریستی و لیندسی گراهام نیز روزهای اخیر گفته اند از کسانی که شهروندی و یا مسیحی بودن باراک اوباما را زیر سئوال برده اند ،‌ابراز تعجب کرده اند.

سناتور مارکو روبیو یکشنبه در گفتگو با ان بی سی گفت : این موضوعات من را خسته می کند،‌اینها هیچ ارتباطی با آینده این کشور ندارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا نکند که ریس امریکا هم ...چون رهبران ما باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است