مسلمان بودن دلیل بر ذکر آن در تذکره نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102818 منبع: پرینت

مسلمان بودن دلیل بر ذکر آن در تذکره نیست.

بشیر بیژن گفت: به شهامت و به جرات می گویم مسلمان بودن من هیچ ربطی به درج آن در تذکره ندارد و یا این که در پیشانی من حک شود.

وی افزود: همه جهان افغانستان را به عنوان یک کشور مسلمان می شناسند و این مسایل تنها کانال هایی در خدمت دشمنان است.

بر باور بیژن شرم آور است در جلسه ای که نمایندگان مردم خود رای داده و پذیرفته اند حال دوباره در جمع مخالفان قرار می گیرند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیژن صاحب!
در صورتیکه دین در تذکره درج نگردد. برای اقلیت مظوم مذهبی هندو وسیک نیز چاره ای بسنجید. ایا انها هم مجبور اند «مسلمان» شوند یا مجبور اند دین و یا وطن شان را ترک کنند.

>>>   ماهم چندان به فکر آن نیستیم صرف هدف ما ذکر افغان در تذکره است حالا اگر تنها به افغان اسرار کنیم میگویند فاشیست هستند بنا ما هم از نام اسلام درینمورد سو استفاده میکنیم یعنی تحت نام اسلام تعمیل قومیت ما برهمه قومیت های دیگر را می خواهیم تا هم این کار شود وهم عده جاهل فریب نام اسلام را بخورند وباما یکجاشوند فکر کنند هدف ما اسلام است آنها باید ندانند که این کار وشیوه افغان ملتی هاست ورنه هرگز در صف ما ایستاده نمیشوند وحتی شاید مارا به سنگ بزنند این طریقه را به ما پاکستانی ها آموزش داده اند

>>>   ذکر اوغان بهتر است
بخاطریکه دانسته شود که چقدر انتحاری داریم

>>>   2 راه حل معقول و منطقی راجع به تذکره نفوسی وجود دارد.
1-- در تذکره نفوسی ملیت همه باید { آریائی} نوشته شود که در، گیرنده جمیع افغانستان اقوام و اتباع افغانستان میباشد.
2 -- یا ملیت هر قوم که از أ جداد و آبائی خویش به آن معروف است و موجب افتخار شان هم میباشد در تذکره نفوسی ذکر و درج تاریخ شود.
کشور عزیز ما افغانستان یک کشور اسلامی بود، است و ان شاالله الی یوم قیامت مسلمان باقی خواهد ماند کفایت میکند که عنوان نوشته شده جمهوری اسلامی افغانستان.به نوشته کردن اضافی و دوباره دین و مذهب لزوم ندارد.
همچنان اگر بعضیها به اتحاد ملیت { آریائی} هم کنار نمی آیند و اسرار دارند که جبرآ خواسته خود را به ملیت و اصلیت کشی دیگران ادامه بدهند هر گز موئفق نخواهند هرچند که هیله و نیرنگ و خباثت را ادامه بدهند.

>>>   شناسنامه برای ان یاست که ثابت کند دارنده آن تبعه افغانستان است. مسلمان بودن با ذکر کلمه مسلمان در شناسنامه ثابت نمی شود. ممکن است کسی در تذکره اشت مسلمان نوشته باشد ولی بعدا از اسلام رو برگرداند و یا بر عکس کسانی در این کشور باشد که فعلا مسلمان نباشد و بعدا مسلمان شود. اعتقاد به اسلام و هر دینی دیگری یک امر قلبی است که نیازی به شناسنامه و امثال اینها ندارد.

>>>   در هرموردی از اسلام سو استفاده میکنند تحت نام اسلامیت وافغانیت می خواهند درتذکره هندو هم افغان ومسلمان ذکرشود اصل هدف شان نوشتن افغان است حالا برای تحریک اذهان دیگران اسلامیت را هم به آن یکجا کرده اند ورنه هدف شان صرف نوشتن افغان در تذکره تاجک هزاره ازبک است

>>>   با سلام در پاسپورت بنده نوشتن تابعیت افغان آخر مردک... مکر شما برای اتباع کشور های دیکر هم پاسپورت میدهد درصورتیکه روی پاسپورت نوشت شده جمهوری اسلامی افغانستان امین کافی است چرا نوشتن افغان مکر بنده تابعیت افغان دارم یا افغانستان اکر ادم بی سواد نبود این کار را نمیکرد چون سواد ندارد وعقل هم ندارد طرف مریض است بایت برد دکتر چون هم مریض است هم روانی ...وو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است