عدالت اجتماعی در وزارت انرژی و آب!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102794 منبع: پرینت

در وزارت انرژی و آب امیر اسماعیل خان و اقای علی احمد عثمانی حتی یک معاون و یا رییس از میلیون هزاره کشور وجود ندارد! چنین روندی مخالف دین و قانون اساسی و روحیه وطن داری و افغانیت است!

1- به گمان من مهم ترین آموزه الهی همه ادیان به ویژه دین مبین اسلام - پس از دعوت به توحید و یکتاپرستی- در مناسبات انسانی" دعوت به اقامه عدالت و قسط" بود.
این آموزه تابناک در آیات متعدد قران کریم و روایات و سنت های انبیا الهی است.

2- مسلمان به ویژه مجاهدان راه حقیقت و عدالت به اقامه عدالت و قسط از همه بیش تر ماموریت و مکلفیت دارند. این امر علاوه در گفتار باید در حوزه رفتار تک تک ما جلوه و جمال ویژه و تابنده و درخشان داشته باشد.

3- ملت و جامعه و حکومتی که عدالت ورز نباشد؛ ملت واقعا مسلمان و مومن به دین مبین اسلام و این آیین نهایی آسمانی نیست. صرفا با نماز و روزه و رعایت حلال و حرام فردی نمی توان مسلمان درست و کامل بود بلکه باید عدالت و قسط را نه در شعار که در عمل پیاده و اقامه کرد.

4- امیر اسماعیل خان مجاهد و سپه سالار جهاد در حوزه جنوب غرب؛ به عنوان کسی که نزدیک به ده سال وزیر انرژی و آب بود؛ با همه ادعای مسلمانی و دینداریو جهادیش متاسفانه در حوزه رعایت عدالت ورزی بسیار بد عمل کرد. او از این حیث یک مسلمان کامل و راسخ نبود.

5- در وزارت امیر صاحب حتی یک نفر هزاره در یکی از بست ها و پست های بالای وزارت او حضور نداشت. حضرت امیر نه یک معاون و نه یک رییس که حتی یک آمر از مردم اهل هزاره را در وزارت خود مقرر نکرد! آیا این مردم؛ شهروندان این کشور نبودند؟ به خدا قسم اگر این میلیون ها مردمی که همه هندو و نامسلمان می بودند؛ حق داشتند که خود را در چهارچوب وزارت ایشان می دیدند اما حیف و صد حیف...

6- علی احمد عثمانی وزیر کنونی وزارت انرژی و آب با این تعهد از ما رای اعتماد گرفت که عدالت و شایسته سالاری را در این وزارت برقرار و اقامه کند. مفاد جدی این سخن این بود که ایشان باید از هزاره ها هم معاون و هم رییس و هم در سطوح میانی و پایینی وزارت انرژی و آب به کار گمارد.

7- با گذشت چندین ماه آقای عثمانی تا به حال هیچ اقدام ملموسی در این رابطه نکرده است. ایشان باید تعهد خویش را صریحا و در عمل به دین و اخلاق دینی و قانون اساسی نشان دهد و کادرهای شایسته این مردم را در وزارت انرژی و آب به سرعت وارد نماید. اگر چنین کند قضاوت و داوری تاریخ در مورد ایشان درخشان و تابناک خواهد بود. اگر نه داوری ای که امروزه در باره امیر صاحب مجاهد صورت می گیرد در مورد ایشان به مراتب شدیدتر و بی رحمانه تر خواهد بود.

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با وزارت فواید عامه تفاهم کنید یک هراتی را آنها معین بگیرند یک ازره برقی را آب وبرق معین سازد

>>>   از70%مردم غزنی چراعدالت تامین نشدوتماازیک قوم به پارلمان راه یافت عدالت درکجابودکه حالا شماعدالت رابه دیگران یادمیدهید

>>>   شما لطفا با معاونين ريس جمهور و خصوصا ريس جمهور دوهم اقاي عبدالله در ميان بكزاريد تا قوم هزاره ريس شوند حالا وطن از دست اهل كار بيرون أمده شما راست ميكويد جرا هزاره نيايد انها هم بايد زياتر داشته باشند .
ح....امريكا.

>>>   بــــــه ((از70%مردم غزنی......
چرا درانتخابات شرکت نکردید شما می گوئید انتخابات حــــــرام است ! مردم هزاره زن ومرد درانتخابات شرکت کردند شما هم شرکت میکردید شما میگوئید زن از خانه بیرون نرود به همین دلیل شما درانتخابات رای نمیگیرید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است